Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 38

Discussie: Aalst Carnaval....

Standaard Aalst Carnaval....

Hallo,

Iemand die zondag gaat naar de carnaval daar?

Groetjes,
    Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

Standaard Re: Aalst Carnaval....

Ik spijtig genoeg niet.... een van de eerste keren in 20-30 jaar dat ik er me zelfs niet ga vertonen Maja, 'k heb er de goei tijden meegemaakt , de herinneringen zijn veel waard
    To make your dreams come true, wake up

Het zou voor mij de eerste keer zijn dat ik er naartoe ga...enige fotografietips voor me?

Groetjes,
    Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vvm1 Bekijk bericht
    Het zou voor mij de eerste keer zijn dat ik er naartoe ga...enige fotografietips voor me?

Groetjes,
    Bierdichte lenzen en body

Groetjes,
    Zo vroeg mogelijk bij het vertrek van de stoet gaan staan, dus nog voor de brug ! Sta je niet tot 19u of later te schilderen, zitten er zoveel gaten niet tussen. En zijn de meeste groepen nog volledig gekleed (als het wat begint te regenen, schoenen in moes houden het meestal niet vol, tot aan de grote markt). En best gewoon eens rondwandelen tijdens de vorming, (als de groepen zich aan het opstellen zijn voor het vertek) vallen er altijd leuke plaatjes te schieten
    To make your dreams come true, wake up

Ja, ik zal er zijn, maar niet speciaal om foto's te nemen ...

De stoet, en maandagavond een stapken in de wereld zetten ... en misschien dinsdag de voil-jeanetten stoet ...

Ja, hoogdagen voor Aalstenaars !

Geert
    Nikon D80

;-) Ik was idd al van plan om rond 10u of 11u wat foto's te gaan nemen...dus meer voor het echte gebeuren dan tijdens het gebeuren. Nadien bij het vertrek nog eventjes wat foto's te nemen en dan het plezier, confetti en allerhande toestanden aan de feestgangers te laten.

Kben dus idd wat meer van plan om ergens in het begin te staan, maarja, daar heb ik dus nog geen ervaring mee. (of dit dus een goed idee is of niet)

Zouden jullie een flits meenemen? Kheb er mij 1tje besteld gisteren en kheb nu in bruikleen 1tje mogen hebben van de fotograaf, maarja als ik dat niet nodig heb kan ik dat miss. beter thuis laten. (sb-26 ofzo iets heb ik nu in bruikleen, heb een Sigma 500speedlight besteld)

Gooien ze er ook iets de moeite? Dat ik niet met lege hangen thuis kom voor m'n dochtertje... ;-)

Bedankt voor de reacties,

;-) Ik was idd al van plan om rond 10u of 11u wat foto's te gaan nemen...dus meer voor het echte gebeuren dan tijdens het gebeuren. Nadien bij het vertrek nog eventjes wat foto's te nemen en dan het plezier, confetti en allerhande toestanden aan de feestgangers te laten.

Kben dus idd wat meer van plan om ergens in het begin te staan, maarja, daar heb ik dus nog geen ervaring mee. (of dit dus een goed idee is of niet)

Zouden jullie een flits meenemen? Kheb er mij 1tje besteld gisteren en kheb nu in bruikleen 1tje mogen hebben van de fotograaf, maarja als ik dat niet nodig heb kan ik dat miss. beter thuis laten. (sb-26 ofzo iets heb ik nu in bruikleen, heb een Sigma 500speedlight besteld)

Gooien ze er ook iets de moeite? Dat ik niet met lege hangen thuis kom voor m'n dochtertje... ;-)

Dan moet je bij de vorming van de stoet aanwezig zijn .

Deze gaat door op de Aelbrechtlaan en aangrenzende straten = opgelet deze straten zijn NIET toegankelijk voor gewoon verkeer.

Het best is dat je op de parking van de COLRUYT (Brusselsesteenweg N9) parkeert ... dit is het kruispunt met Aelbrechtlaan

en natuurlijk ga je alleen praalwagens zien ... bijna geen mensen ... omdat enkel de chauffeur en enkele 'technische' mensen bij de carnavalwagen blijven !
    Nikon D80

;-) I

Jaaaa ..ze gooien mee ..............ajuinen

...

Als je gewoon langs het parcours gaat staan dan wordt de carnavalsstoet voorafgegaan door een reklamestoet, deze gooien snoep etc dus je dochtertje zal wel wat te knabbellen hebben als je terug thuis komt :-)

Ikzelf ben er van 's middags tot maandagochtend, echter m'n camera gaat wel huiswaarts rond 20u ofzo

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dokus Bekijk bericht
    Als je gewoon langs het parcours gaat staan dan wordt de carnavalsstoet voorafgegaan door een reklamestoet, deze gooien snoep etc dus je dochtertje zal wel wat te knabbellen hebben als je terug thuis komt :-)

Ikzelf ben er van 's middags tot maandagochtend, echter m'n camera gaat wel huiswaarts rond 20u ofzo

Sorry, maar er is al meer dan 10 jaar geen reclamestoet meer !!!! Het is wel zo dat Keizer Kamiel met zijn Kamielekes en de prins carnaval CLAUS wat snoep uitgooien, maar daar blijft het meestal bij.

Nikon D80

Khad me idd door m'n zus laten vertellen dat er idd niet veel werd gegooid, vandaar even de vraag aan de "kenners" onder ons.

Bedankt voor de straatnamen enz....

Groetjes,

Nog mensen die daar wat foto's gaan maken morgen?

Als het zonnig is, ja, anders neen.
    Denk daar rond 14 uur te zijn, maar hooguit een tweetal uurkes.
    http://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

ik zal der ook zijn aant stationsplein

met vestje van D.R.A. aan

stoet live te volgen via : www.digitaleregioaalst.be

ik zou zeggen allen daar heen of volgen via de site

gr,

digicammer

euh, stationsplein? Kzal wel zien waar ik ergens terecht kom zeker...

Achja een BDer zal je wel snel in de mot krijgen zeker....aan z'n gerief.

Groetjes en miss. tot morgen dan,

Sh*t
    Was in Aalst, had geen fototoestel mee omdat het niet zonnig, eerder duistergrijs was.
    Vliegt toch wel één der wagens in mijn gezichtsveld in brand !
    Had nog juist tegen mijn echtgenote gezegd dat één van die kleien dingen in de fik zou gaan, omdat de motor de indruk gaf zonder olie te draaien ... En het geschiedde.
    Dus visuele herinnering, maar geen foto. Was er iemand anders in de buurt ?
    Ja brandweer wel ..
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

hopelijk komen de aalsterse foto's ook hier op BD..
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Wow, amai....ja, maakt dat eens mee. :s Weet je nog welke wagen het was?
    Ik weet dat er idd 1tje doorkwam die serieus rookte en serieus stonk...miss. was het de die wel!!!

Kheb m'n lesje ook wel weer geleerd vandaag.
    Sta ik daar ergens op die grote weg goed aan de kant geparkeerd, keer naderhand terug omdat ik er niet zo'n goed gevoel bij had (om hem dus te gaan verzetten, dichterbij en "veiliger") sta ik dus op die nieuwe plaats en kzie dus dat er in m'n "kont" gereden is. Hebben ze dus ervoor bij het parkeren zeker willen achter mij parkeren en zijn ze gewoon tegen mij opgereden. Kben dadelijk naar de politie gereden in aalst om een pc op te stellen....benieuwd wat nu de verzekering zal zeggen!!!!

Voor foto's maken had ik nu dus niet meer veel zin, maar heb er toch nadien nog gemaakt. Kmoet ze nog bekijken!!! Als er iets fatsoenlijk bijzit, dan post ik ze.

Groetjes,

De politie van Aals een PC laten opstellen ? 't zijn al geen snuggere op zo'n dagen en dan nog een PC...
    Sneu, op zo'n dagen kom ik met de trein. Je zou eens moeten zien hoe er met wagen wordt omgesprongen ...
    Iedereen wil zo dicht mogelijk, ook op plaatsen waar het niet mag en reeds na 1 uur aanvang stoet dronkelieden ...
    Voor een paar jaar een ogeluk gezien buiten circuit met een praalwagen, allee, toch iets dat ervoor diende door te gaan...

Hoe die stinkende brandende wagens was, weet ik niet, maar 't was geen nr-wagen. Eén uit de losse groepen en niet veel zaaks. Wel veel lawaai, bakken bier en inderdaad stinkend naar ongezonde motor...

Ik was er ook en er is inderdaad een wagen in brand gevlogen. Ik en enkele vrienden stonden tussen de huizen toen we in de verte een enorme rookontwikeling zagen verschijnen boven de huizen. Ik had mijn camera niet mee, maar mijn vriend wel en ik heb hem gezegd dat hij een foto moest maken en dat heeft hij ook gedaan. Ik zal vragen of hij hem wil posten.
    Toen we de rook zagen zijn we onmiddellijk naar de plaats gelopen, maar wonder boven wonder was er al niks meer te zien De rook was weg en we zagen geen brand. Mss waren we te laat
    Al bij al toch nog een leuke dag en kei veel volk. Ik heb me wel geamuseerd, ondanks het grijze weer

Grtz
    Laatst gewijzigd door jochen87; 19 februari 2007 om 14:46
    Nikon D50

Het heeft ongeveer 5 minuten geduurd.
    Eerst zacht, plots heel hevig en dan ook bijna direkt gedaan. Wel heel hoge vlammenzee.

Dit is de foto waar Jochen het op heeft. Voor de rest hebben we niks gezien.

Konica Minolta Dynax 7D -- Dell 2407WFP-HC Monitor (A00)
    Current Project: diymidicontroller.blogspot.com

=Guust-Fi;1298891]Dit is de foto waar Jochen het op heeft. Voor de rest hebben we niks gezien.
    En wij ons maar druk maken over de veiligheid van de Olmense Zoo.
    Het kan "zoo zoo" verkeren....niet.

Of kon het zijn dat hierom in Aalst kon "gelachen" worden?

Ik bedoelde dus een PV....stom...sorry. Was gewoon door te snel te willen zijn. Pfffff, m'n verzekering dekt dit niet. Dus nu kan ik zelf voor de kosten gaan opdraaien, fijn is iets anders. Nooit meer aalst voor mij dus!!!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten