|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Chit Chat - Archief Oude berichten uit het vroegere 'chit-chat' forum (tot 9 maart 2007) |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||||
|
Er bestaan van die voorgemaakte schakelkastjes om bijvoorbeeld 2 toestellen op 1 ingang te kunnen gebruiken. Dat het nu voor 2 cd-spelers is of voor 2 voorversterkers maakt niet veel uit.
Maar ze vinden is weer iets anders ![]() En ... een extra kastje + kwaliteit is weer een ander punt.
|
Citaat:
hier ook een linkje van switchers http://www.kabelsenmeer.nl/Productgr...switchers.html of google eens op "audio input switchers" Laatst gewijzigd door Fabbe; 5 maart 2007 om 11:25 |
|
|||
|
Citaat:
de kuisvrouw wil gewoon naar Q music of donna luisteren en jij wil je instalatie naar "High End " tunen.... koop gewoon zo'n radio met mp3 speler, evt bij den aldi, 't diend toch maar als achtergrond muziek met de stofzuiger aan... ![]() als je eenmaal met 'n deftige installatie speelt, dan geef je beter geld uit aan kwaliteits interconnect kabels zonder al die poespas ertussen... ben je niet overtuigd, ik overtuig je op 5 min met de kabels die ik hier heb liggen... je kan muziek maken of kraken door de verkeerde kabels te gebruiken ...ttz als je op high end niveau zit... welke eindtrappen gebruik je?
|
Citaat:
Eindtrap is momenteel een Quad 909 welke uitstekend presteert. De lampenversterker die ik onlangs eens getest heb kon daar niet aan. Ik heb ook wel een zeer grote ruimte te vullen. Heb dit jaar al een klein fortuin uitgegeven aan mijn nieuwe boxen & pre-amp : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/74513147 (laatste staat er trouwens nog niet bij). Voor één of twee zware eindtrappen op lampen krijg ik (voorlopig) geen budget meer van moeder de vrouw ![]() .Vergis je trouwens niet in die Quad 34, hij staat nog steeds zijn mannetje en ik gebruik die ook graag op radio en TV omwille van de toonregeling (lees, om een beetje meer bass te geven want de uitzendingen zijn meestal nogal plat in vgl met CD). Trouwens, die Quad FM4 geeft een zeer lage uitgangsspanning (is niet aanpasbaar) en klinkt dus heel stil op de Audio Research. Ik kan natuurlijk ook nog een nieuwe radio kopen maar dan vlieg ik zeker buiten .
Laatst gewijzigd door hvr_oosterzele; 5 maart 2007 om 19:56 |
|
|||
|
Citaat:
met welke lampenversterker je die ooit hebt vergeleken weet ik ook niet....niet alle buizen -amps zijn zaligmakend tis niet omdat er lampen inzitten dat het "TOP" is.... ik heb altijd met 2 monoblokken in triode gespeeld (807)...klonk voor iedereen formidabel... uiteindelijk heb ik alles verkocht en geruild voor lichter materiaal...(apartement) nu heb ik 'n light combinatie van Alon Capri en de Manley stingray (el84) en dat is met de juiste vtl interconnects 'n zeer goede combinatie... CD player Rega planet 2000, maar ik heb nog 'n extra monarchy DAC (BB dac's) en dat klink toch nog 'n beetje beter, maar toch gebruik ik hem niet meer... muziek kan zeer verslavend op je portefieulle werken... eerst begin je met 'n deftige basis en dan komt de fine tuning en dat kost soms zoveel dat je plots merkt...ik moet hier ergens gaan stoppen... ![]() ik ben gestopt, nog straffer...heb zelfs 'n stap of 2 teruggezet... ik zit hier dus nog met 'n hoop materiaal wat je aan 'n doorsnee hifi liefhebber niet kwijtgeraakt...alleen aan die, die het kunnen horen...en dat zijn er niet al te veel...
|
Terug OT, ik zal eens een schakelbakje van QED testen (de IX20) om te zien als dat goed werkt. Volgens mijn hifi dealer is dat al van het betere spul en is het geen verloren geld. Als dat op deze manier werkt kunnen we kijken om dat bakje aan te passen met betere connectors en intern te voorzien van zilver kabel ofwel een volledig nieuw bakje te maken met betere componenten zoals deze van Danish Audio Connect welke ook in hifi apparatuur gebruikt worden.