|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Ter Zake Forum voor dieper gravende (technische) discussies over de kwaliteit van foto's of technische zaken rondom digitale fotografie. In dit forum worden serieuze bijdragen méér gewaardeerd dan grapjes. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Ik gebruik een nas (http://www.intel.com/products/server...e-overview.htm).
Dit is eigenlijk een pc (als je video kaart toevoegt), met een dedicated os van EMC, en er wordt soft bijgelevert om je systemen te backuppen(wat een werkwoord). Ik gebruik het alleen als opslag. De zelfde hardware wordt ook door FujitsuSiemens op de markt gebracht en dan draait er WHS op... http://www.fujitsu-siemens.com/home/...omeserver.html Jo.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving (A. E.). Nikon stuff Laatst gewijzigd door jwllms; 31 augustus 2008 om 07:30 |
|
||||
|
Citaat:
Ik draai WHS nu al een tijdje op virtual PC en het lijkt iets voor mij, het belangrijkste lijkt nu de keuze van de hardware die ik errond wil hebben. Ja, dat van fujitsu siemens ook gezien, maar gezien de hardware los + WHS OEM, een pak goedkoper is vind ik het nogal duur uitvallen. Ook denk ik eraan om zelf een systeem samen te stellen, ik kan dan meer ruimte voorzien. Geluidsproductie is ook een belangrijke factor. Ben je tevreden over je SS4200? Is hij wat stil? Waar heb je deze kunnen kopen? |
|
||||
|
Heb deze via het werk kunnen kopen. Ik weet niet direct waar ze deze aan particuleren verkopen. Ben er tevreden van (schrijfsnelheid met FTP van +/- 35 MB per sec. via SMB 15MB/sec).
Een andere nas die een collega van me heeft is de ReadyNas NV+ van Netgear. Iets duurder, maar meer flexibiliteit in de configuratie van schijven. Jo.
|
Als je wat handig bent met computers kan je vrij eenvoudig een oude pc nemen, en linux erop installeren. Zo heb je een degelijk en stabiel OS
, en kan je er alles mee doen wat je wil. Bovendien is het een zeer goedkope oplossing!
|
Citaat:
Maar een oude computer nemen als backup systeem is op termijn om problemen vragen (op vlak van compatibiliteit en betrouwbaarheid). Ook naar zuinigheid en prestatie zijn nieuwe systemen daarom ook veel interessanter geworden, en ik kan gaan voor een kleinere vormfactor. Ik ga er niet verder op ingaan, maar het voordeel van een linux systeem en stabiliteit gaat voor mij niet op. Ik heb het tegendeel al mogen ervaren. Ook kan een linux systeem mij bepaalde voordelen niet bieden die ik met WHS zou hebben. Vandaar ook mijn keuze. Ik ben niet uit op een goedkoop systeem, maar op een gebruiksvriendelijk en vooral een goedwerkend systeem. Voorlopig staat mijn keuze op fujitsu siemens home server 1900. Deze biedt alles wat ik zelf ook zou samenstellen, en vooral de case lijkt mij interessant. Gelukkig hoeft die niet in het zicht te staan, want heel mooi vind ik het ook niet
|
|
|||
|
Veel hangt af van de kwaliteit van de schijven die je erin stopt. Een oude maar indertijd peperdure Cheetah vertrouw ik meer dan de goedkoopste nieuwe schijf van een bekende fabrikant. Lacie vind ik niet goed als USB-schijf, de USB-interface gaat makkelijk kapot als je veel aan- en afkoppelt.
Ik heb als opslagsysteem de servereditie van Ubuntu Linux draaien op een vijf jaar oude PC met een viertal schijven erin. Geen RAID-toestanden, dat vind ik te moeilijk om te configureren. Ik kopieer een backup naar minstens twee schijven en geef ze een duidelijke datum mee. De oudste backups gooi ik dan weg. Ik zoek nog naar een manier om te synchroniseren ipv mijn archief telkens compleet weg te schrijven (ik fotografeer digitaal sedert 1999, mijn totaal archief is ondertussen 83 giga groot). |
|
||||
|
Citaat:
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Windows heractiveren | Tommie1 | Chit Chat | 5 | 31 januari 2008 13:23 |
| Startpagina in firefox | Mriya | Chit Chat | 19 | 12 november 2007 02:43 |
| Server Rack gezocht | blazor | Chit Chat | 2 | 9 oktober 2007 09:48 |
| Netwerkkaart werkt niet... | Kade | Chit Chat | 18 | 29 juli 2007 22:55 |
| Windows Vista: welke versie kiezen (upgraden) | DIDE | Chit Chat - Archief | 12 | 7 november 2006 07:26 |
![]() |