|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Ter Zake Forum voor dieper gravende (technische) discussies over de kwaliteit van foto's of technische zaken rondom digitale fotografie. In dit forum worden serieuze bijdragen méér gewaardeerd dan grapjes. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Moest jij de keuze hebben...
Wat zou jij kiezen? en waarom? Ik zou zonder twijfel voor Broncolor gaan.. Ik ben benieuwd naar anderen hun keuze.. En waarom zij hun keuze maken of hebben gemaakt? Ik ben benieuwd...
|
mja falcon eyes zou ik nooit kopen maar bon.. Bowens.. mja.. al vaak mee gewerkt.. maar toch geen broncolor ofzo
![]() ps. ik heb de post ook niet gemaakt omdat ik hulp nodig heb om een keuze te maken.. maar ik ben gewoon benieuwd wat jullie ervaringen zijn met welke merken.. En of er iemand is die me kan overtuigen niet (weer) voor broncolor te kiezen.. Voor mij het beste wat er bestaat.. maar ik sta open voor iets nieuw?
|
Ik huur af en toe een studio of studiomateriaal waarmee ik op events werk (heb voorlopig geen eigen strobes)
Ik heb zowel Bowens als Elichrom gehuurd. * Elichrom: - Ziet er moderner uit. - Ga voor manfrota stands, die van Elichrom zijn niet zo robuust (ik gebruik die elichroms voor mijn reportage flitsers) - Herladen veeeeel sneller dan de bowens. - Gebruiksvrindelijker naar instellen (digitaal) en monteren, verplaatsen (compacter) * Bowens - Complete set, stands zijn robust, maar niet geveerd zoals de manfroto's - Bowens Softbox is prima , Chimera is top - Bowens Plu is veeeel robuster dan de Elichroms Als ik mij een set zou kopen en mijn budget is onbeperkt: * Elichrom 900 * Manfroto stans * Chimera boxen Ben wel nog maar net bezig, maar het materiaal wordt gebruikt voor hondenportretten te maken op events. Een gooie test naar robustheid, betrouwbaarheid en het herladen van de strobes.
|
Wat ik nu zou kopen weet ik niet - maar van Broncolor en Multiblitz totnogtoe geen klachten..
Die geveerde statieven van Manfrotto zijn wel leuk - maar aan de andere kant: als je ze door elkaar gebruikt met andere moet je toch voortdurend uitkijken wat je doet, anders laat de helft toch maar naar beneden kletsen.. |
|
|||
|
Ik werk met Broncolor en ben hier uiterst tevreden over.
Broncolor heeft het meest uitgebreide systeem, en is oerdegelijk. Bepaalde zaken (reflectors ed) die je bij Broncolor hebt, bestaan gewoon niet bij een ander merk. De prijs is wel schandalig duur, maar je krijgt er wat voor in de plaats. Topmateriaal in elk opzicht! |
|
|||
|
Citaat:
Ben nu elinchrom eens aan het bekijken...
|
Ik werk zonder problemen met Metz en Elinchrom in de studio.
Voor onderweg heb ik onlangs dit setje http://www.gadgetinfinity.com/produc...cat=256&page=1 aangeschaft en dat voldoet prima. Zie hier http://strobist.blogspot.com/2007/02...f-classic.html een beschrijving van de flitser. Het hoeft niet duur te zijn! |
|
|||
|
Citaat:
Elinchrome is idd ook een een volwaardig alternatief. Visatec is een oplossing die minder duur is, maar heeft veel minder mogelijkheden ivm reflectors. Tip: schroef de houder waar de reflectoren van Visatec op passen eraf, en vervang deze met een metalen plaatje waar de bajonet vatting van Broncolor op passen. Zo heb je een goedkopere flits(monoblok) met alle mogelijkheden van reflectoren van Broncolor... |
|
|||
|
Citaat:
Op locatie heeft mijn voorkeur nog steeds natuurlijk licht en enkele sunbounces ofzo..vind ik nog het leukste.. én interessantste om te werken..
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| opzoek naar een nieuwe camera, welke?? | bc206 | Camera's | 36 | 9 oktober 2008 21:33 |
| Welke lens voor welke gelegenheid? | LesC | Objectieven | 30 | 28 juli 2008 20:26 |
| Welke keuze en waarom: nikon D300 of D700 | Caro©bkwg | Camera's | 30 | 18 juli 2008 14:27 |
| Welke flitsset ? | Melissa Van Belle | Accessoires | 4 | 11 juni 2008 17:44 |
| welke macrolens moet ik nemen ?? | Perrush | Objectieven | 55 | 15 mei 2007 18:01 |
![]() |