|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Ter Zake Forum voor dieper gravende (technische) discussies over de kwaliteit van foto's of technische zaken rondom digitale fotografie. In dit forum worden serieuze bijdragen méér gewaardeerd dan grapjes. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
ik wou nu vandaag paarden op de plaat zetten ,ze stonden op de wei .openbare weg .volgens de eigenaar mag het niet ,straks moet een mens nog bellen om koe te fotograferen vindt dit wel al heel ver gaan ,ik had mooie foto,s ik heb ze maar gedelt ze keek mee dus ja .wat mag wettelijk dan wel .oké ik kan die mensen wel goed bergrijpen .dure dingen maar maakt fotografie niet kapot om duur ik durven geen dieren meer trekken om dat ik gewoon schrik heb om eigenaar van beest te komen
|
|
|||
|
Het is niet de eeste keer dat (vooral raspaarden) die op een weide staan, gestolen worden. Het "terrein verkennen" behoort wellicht tot de voorbereidingen.. Daarom is het niet denkbeeldig dat de eigenaars dat niet tolereren.
Eerst vragen is de boodschap, en als je als fotograaf "betrapt" wordt omdat je niemand had gezien om het te vragen, zal U kenbaar maken, en Uw intenties vriendelijk verduidelijken de zaak wel oplossen. |
|
|||
|
't Moet toch niet gekker worden.
|
ja dankje ,ik bergrijp ok wel maar tja als ze niet willen moeten zij dat zelf weten he ik daarvor geen ruzie maken ,trek ik gewoon paarden van de buren
en heeft mijn telfoon nummer plus pas gezien dus ja .
|
|
|||
|
Je staat daar op de openbare weg, dus kan niemand je verbieden die foto's te nemen. That's all there's to it. Daarnaast heb je nog de kwestie van overeenkomen met je medemens, maar dat is weer iets anders.
|
Citaat:
Dus, als jij op de openbare weg staat en jij schiet een foto van een paard in de wei zie ik niet hoe men dat zou kunnen of willen verbieden. Da's dan toch een stukje risico aanvaarding van de eigenaar van zo'n dier. Had 'ie 'em maar niet aan de openbare weg moeten stallen....
|
Citaat:
Ik heb deze post toch 3 keer moeten lezen vooraleer ik er iets van begrepen had. Maar ik zie niet in waarom je die paarden niet zou mogen fotograferen, gewoon doordoen zou ik zeggen, ze moet eventueel maar de politie bellen als ze klacht wil neerleggen.
|
ja jij mag foto's nemen
neen ze mogen je niet dwingen je kenbaar te maken of je materiaal af te geven (foto deleten = foto afgeven!) neen, ze mogen niet op je bakkes slaan
||||
|
Na het deleten van je foto's neem je verder geen foto's meer op deze kaart en thuis kan je ze gewoon terug recoveren met bvb. een programma zoals "Rescue-Pro" van Sandisk of "PHOTORECOVERY®".
Zaak is wel om NIET meer op deze kaart te schrijven na het deleten ! Is allemaal onnozel van mannekes die denken dat na een delete de data weg is. Data is pas 100 % weg als het fysieke medium weg is. .Offtopic : Als ik een renpaard wil stelen, ga ik mij niet zichtbaar maken aan de eigenaar..... Gebruik dan wel een 600 mm ofzo.
|
Wat een onzin: omdat iets gestolen zou kunnen worden mogen er aan de openbare weg geen foto van genomen worden. Geen foto maken in de stad waar geparkeerde auto's en fietsen staan want elke dag worden er veel gestolen.
Dat er nog fotografen hier zijn die deze onzin serieus nemen en er na handelen verbaast mij nog het meest. |
|
|||
|
Beetje vreemd allemaal.
Begrijp ik goed dat de weide openbare weg is, dus iedereen, ook u, kan er ongehinderd in? Of ligt de weide aan de openbare weg, zodat de weide zelf geen openbare weg is? Dat lijkt me dan te vergelijken met fotograferen van iemand zijn tuin, of zijn huis in die tuin. Groet Hans |
|
|||
|
Volgen het auteursrecht mag u vanaf een openbare weg plaats alles fotograferen behalven, bank gebouwen, militairen opjecten, kunstwerken en anders aangegeven met verbod bord.
Bij kunstwerken waneer zij niet beeld vullend zijn maar voor een gebouw staan mag dit wel. Dus waneer een kunstenaar zijn naam op het paard had geschilderd was het geen paard meer maar een kunstopject en u heb het beeldvullend gefotografeerd kunt u nagaan dat de eigenaar boos werd Maar alleen justitie kan u verplichten u fotos af te staan. |