Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20

Discussie: vinyl in de studio

Standaard vinyl in de studio

heb vandaag eens gaan snuisteren in een winkel voor vloerbekleding ,en heb gezien dat sommige vinyl (balatum) een vrij witte achterkant hebben ,de meeste zijn wat gelig,....

aan het materiaal te oordelen denk ik niet dat het erg gaat glimmen ,is er iemand die dat al eens geprobeerd heefd ,want dat zou wel een erg slijtvaste achtergrond zijn....toch op termijn een pak goedkoper dan papier.....

Standaard Re: vinyl in de studio

dat vermoed ik ook

mss een investering int begin mor wel voor langere tijd

ook kan je die schilderen he

op youtube eens zoeke, dacht dat er een fotograaf zo zijn studio inrichtte
    Ne Lowepro Vertex 300 AW goed gevuld met foto-materiaal, nen trolley met studiolicht & een tas met strobist-licht & voor beide light-modifiers | Website: http://www.svisimaging.be

Er zijn kant en klare Vinyl achtergronden te koop 2,72 X 6 meter van Lastolite, lijkt me een zekere investering, die ik waarschijnlijk in de nabije toekomst ga doorvoeren in mijn studio.

MVG, Jeff c.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

ja maar die kant en klare vinyl denk ik is nogal gevoelig voor krassen,(dat denk ik he want heb nog steeds niemand kunnen vinden die daar daadwerkelijk mee werkt) de achterkant van zo een rol vloerbekleding is dat dan weer niet he....en ik denk veel steviger ook

schilderen zie ik echt nog niet gebeuren eigenlijk.....of je mag hem niet meer oprollen ...en tis de bedoeling van hem eventueel na gebruikgewoon terug op te rollen en wegzetten...

"Vinyl in de studio"
    Dacht bijna dat het over muziek ging
    Greetz Geert.
    Canon EOS 20D, (17-40 + 24-105 + 70-200)L F4, 50 F1.8 II, Ext. 1.4x, Mecablitz 44 AF-C, Metz 45 CT-5 / Canon S5 IS / Canon A-1 - http://gbo.jalbum.net/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
    "Vinyl in de studio"
    Dacht bijna dat het over muziek ging
    hehe, dat denkt google ook als je daarop zoekt...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
    ja maar die kant en klare vinyl denk ik is nogal gevoelig voor krassen,(dat denk ik he want heb nog steeds niemand kunnen vinden die daar daadwerkelijk mee werkt) de achterkant van zo een rol vloerbekleding is dat dan weer niet he....en ik denk veel steviger ook

schilderen zie ik echt nog niet gebeuren eigenlijk.....of je mag hem niet meer oprollen ...en tis de bedoeling van hem eventueel na gebruik gewoon terug op te rollen en wegzetten...

Je kan deze is gaan bekijken bij Servix in Aartselaar, het materiaal is zeer vergelijkbaar met hetgeen ze gebruiken om zeilen van vrachtwagens met een kleurige opdruk te voorzien.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Hallo,

Ik heb met een overschot vinyl (wit lichtje gevlekt) die ik heb opgekocht in een gekende decor winkel aan een schappelijk prijsje.
    Daarmee heb ik mijn achtergrond opgebouwd 2m op 5m.
    Ik heb deze rol bevestigd aan een as van rolluik en daarin een motor ingebouwd die ik nog had liggen.
    De motor kan je in verschillende doe het zelf zaken kopen en de as in verzinkt staal zijn er in verschillende maten.
    Let wel op de constructie moet stevig bevestigd worden aan de muur.
    Maar dit werk perfect voor mij dit is stevig en gemakkelijk in onderhoud.

Groetjes
    Nikon bodies,glasservies, flitsgerief en een macske om alles te bewerken.
    www.dewolfmarc.be

Ik ken iemand die witte (matte) vinyl gebruikt als achtergrond in zijn kleine thuisstudio en dat is heel goed te belichten en kan en mag afgewassen worden. Enige grote nadeel is dat het heel erg zwaar is om op te hangen. Dus met achtergrondstatieven lukt het niet.

aan het materiaal te oordelen denk ik niet dat het erg gaat glimmen
    Als ik een achtergronddoek koop, meestal bij de lappenkraam op de markt, neem ik gewoon de camera mee en neem een flitsfoto.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Je kan deze is gaan bekijken bij Servix in Aartselaar, het materiaal is zeer vergelijkbaar met hetgeen ze gebruiken om zeilen van vrachtwagens met een kleurige opdruk te voorzien.
    yup en die werken perfect zonder glans...
    enige nadeel (in mijn geval toch) mijn ophangsysteem hangt op iets meer dan 3m en de langste = 6m dus je hebt al 3m ad muur hangen, je verspeelt ongeveer 1a2m aan de kromming dus je hebt maar 1a2m over op de grond
    En heb er al achter gevraagd.. langere bestaan niet...
    poof

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
    yup en die werken perfect zonder glans...
    enige nadeel (in mijn geval toch) mijn ophangsysteem hangt op iets meer dan 3m en de langste = 6m dus je hebt al 3m ad muur hangen, je verspeelt ongeveer 1a2m aan de kromming dus je hebt maar 1a2m over op de grond
    En heb er al achter gevraagd.. langere bestaan niet...
    1 a 2 meter op de grond is voor mij al uitgesloten, zo kan ik echt niet werken....
    als ik dan lampen op de achtergrond wil richten en daarvoor mijn model positioneren...nee dat lukt me niet
    verder fotografeer ik ook erg veel honden, toch een 3-4 shoots per week, en bij honden is dat al helemaal niet te doen

1 a 2 meter op de grond is voor mij al uitgesloten, zo kan ik echt niet werken....
    als ik dan lampen op de achtergrond wil richten en daarvoor mijn model positioneren...nee dat lukt me niet
    verder fotografeer ik ook erg veel honden, toch een 3-4 shoots per week, en bij honden is dat al helemaal niet te doen
    I know... daarom dat ik aan het overwegen ben eindelijk eens een deftige limbowand te laten installeren... voor mijn maten variëren de prijzen momenteel tussen de 3000 en 7000 euro lol... dus ik blijf nog eventjes verder zoeken

Tenzij mij iemand een langere vynil kan aanwijzen
    poof

in ieder geval ga ik alvast proberen met vloerbekleding (achterkant) en zal de resultaten hier laten weten...
    een limbowand ken ik niet ,maar de prijs die je aanhaald ....hmmm effe toch met vinyl vloerbekleding proberen, ben er zo goed als zeker van dat dit goed zal gaan,..(hoop ik)

Ik heb de Lastolite Vinyl en fotografeer ook hoofdzakelijk honden (maar geen 3 a 4 shoots per week).

Gebruik hem geregeld op grote events als Beestjes en Baasjes. Tot op heden heel tevreden..
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
    Ik heb de Lastolite Vinyl en fotografeer ook hoofdzakelijk honden (maar geen 3 a 4 shoots per week).

Gebruik hem geregeld op grote events als Beestjes en Baasjes. Tot op heden heel tevreden..
    voor op zulke evenenmenten heb ik het niet nodig , enkel voor thuis studiogebruik, maar wel intensief daar mijn dochter ook fotografeerd en er dus ook gebruik van maakt ,

kan je me zeggen op welke evenementen ik jou eens kan treffen?, wijzelf zijn veel op wedstrijden te vinden (gehoorzaamheid) maar niet zoveel op show, ik zou die vinyl eens willen bekijken

Ik heb het de voorbije weken hier reeds enkele keren vermeld, stap eens binnen bij iemand die 'grootformaatprints' maakt. Zij hebben vinyl voor het printen van baches/zeildoeken voor bv. vrachtwagens. Dit vinyl bestaat in diverse diktes, tot 5 meter breedte, op rollen tot 30 meter lengte (dit zal voor de meesten wel volstaan, veronderstel ik).
    Ikzelf heb hier een staaltje liggen van een mooi wit, mat vinyl met een dikte van enkele tienden milimeter (dus ... niet te zwaar om op te hangen). Ik denk dat het vinyltype 'Soyang B01-440x' is, maar ben niet 100% zeker. Het zou worden verdeeld door Vink Plastics in Heist-o/d-Berg. Kijk eens bij hun 'Graphics en Sign' materialen.
    Misschien kunnen jullie met enkele belangstellenden samen een rol aankopen bij bv. Vink?

Guy

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guydw Bekijk bericht
    Ik heb het de voorbije weken hier reeds enkele keren vermeld, stap eens binnen bij iemand die 'grootformaatprints' maakt. Zij hebben vinyl voor het printen van baches/zeildoeken voor bv. vrachtwagens. Dit vinyl bestaat in diverse diktes, tot 5 meter breedte, op rollen tot 30 meter lengte (dit zal voor de meesten wel volstaan, veronderstel ik).
    Ikzelf heb hier een staaltje liggen van een mooi wit, mat vinyl met een dikte van enkele tienden milimeter (dus ... niet te zwaar om op te hangen). Ik denk dat het vinyltype 'Soyang B01-440x' is, maar ben niet 100% zeker. Het zou worden verdeeld door Vink Plastics in Heist-o/d-Berg. Kijk eens bij hun 'Graphics en Sign' materialen.
    Misschien kunnen jullie met enkele belangstellenden samen een rol aankopen bij bv. Vink?

Guy
    en dat blinkt niet ??

Ik heb 2 (kleine) staaltjes liggen:
    - 1 dunne, witte, matte vinyl (ziet eruit als een stevig blad wit 300 grams papier)
    - 1 wat dikkere vinyl, licht crèmekleurig, satinéglans.

Ik zal morgen eventueel eens proberen om te staaltjes te fotograferen en hier te plaatsen.

Guy

da zou tof zijn,mercie!

Regels voor berichten