|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Ter Zake Forum voor dieper gravende (technische) discussies over de kwaliteit van foto's of technische zaken rondom digitale fotografie. In dit forum worden serieuze bijdragen méér gewaardeerd dan grapjes. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
lens proberen te reinigen met een zacht doekje?
|||
|
Citaat:
De lijnen in beeld lijkt me eerder een CCD probleem. Ik weet niet of dit model ook te kampen gehad heeft met de defecte CCD reeks. Daarvoor zou ik eens te rade gaan bij de beukelaer. groeten Hans |
|
|||
|
Ok, bedankt ! Dus best rechtstreeks met De Beuckelaer contact opnemen en niet met de lokale dealer waar ik het toestel kocht ? Ik vrees echter dat het toestelletje niet meer in garantie is en als ik zo de kosten bekijk voor herstel
... Wel raar toch dat - zou het een sensorstoring kunnen zijn - dat nu pas de kop opsteekt ? Het probleem is dat ik technisch niks afweet van een digitaal toestel en ze me dus kunnen wijs maken bij de dealer / De Beukelaer wat ze willen... Garantie zal moeilijk worden niet ?*edit*: zou het kunnen dat die CCD sensor nu pas beschadigd is geraakt door het constant blootstellen aan licht wegens het niet meer afsluiten van de lens door het afdekkapje ? Laatst gewijzigd door vangrail; 11 september 2008 om 18:43 |
|
|||
|
Hey,
Een tijdje geleden (2004-2005) is er aan het licht gekomen dat er een fabricagefout zich heeft voorgedaan bij bepaalde typen CCD's. Vooral SONY heeft hier veel onder te leiden gehad maar ook andere merken. Ik weet dat sony een gratis herstelling geeft bij de modellen waar deze ccd in gebruikt geweest is. Maar voor de andere merken ben ik niet op de hoogte. Daarvoor zou ik eens te rade gaan bij een hersteldienst om zeker te zijn. Mogelijk zal uw dealer hier ook van op de hoogte zijn maar dat weet ik niet. Indien de fout niet de CCD is, of hij valt niet onder die verlengde waarborg, weet ik inderdaad niet of het nog de moeite is om deze te herstellen. Je kan dan wel een bestek aanvragen. Dan kan je nog altijd zien... groeten Hans ps. normaal gezien gaat de CCD niet defect omdat het afdekklepje niet goed meer afsluit. De oorzaak was dat ze een slechte lijm hadden gebruikt die in een warm en vochtige omgeving niet hield of zo. Laatst gewijzigd door adolf_de_berggeit; 11 september 2008 om 22:00 |
|
|||
|
Dit antwoord kreeg ik vandaag van De Beuckelaer:
"Er is duidelijk meer aan de hand dan enkel het lensdeksel. Blijkbaar laat de autofocus het afweten. Het is niet mogelijk van op afstand de reden hiervoor te achterhalen. De verdachte CCD's dateren van veel vroeger en werden nooit in Optio S6 gebruikt. Indien u een reparatie overweegt, dient u wel rekening te houden met een prijskaartje van €161 exclusief BTW." Zoals verwacht dus... Mijn Sony DSC-W170 is ondertussen reeds besteld. Toch bedankt aan iedereen voor de hulp ! |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Strepen in jpeg's | Davids | Algemeen | 2 | 14 december 2007 18:00 |
| strepen op afdruk (epson r800) | fotofiel | Algemeen | 5 | 24 juli 2006 09:34 |
| bruine verticale strepen bij afdruk Powershot s1 | bartw | Camera's | 2 | 4 juni 2004 01:06 |
| Verticale strepen | Legion | Camera's | 11 | 10 januari 2004 18:02 |
| Strepen | Tinne | Camera's | 17 | 19 maart 2002 23:48 |
![]() |