|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
wie heeft er ervaring met het fotograferen van terraria,het is me tot nu toe nog niet gelukt om ook maar 1 serieuze foto te maken.k moet er wel eerlijk bij bekennen dat ik mijn canon 450D nog maar 2 maand heb en daarvoor geen ervaring had met spiegelreflex.als lens heb ik een sigma DC 18-200mm 1:3.5-6.3 OS.
het probleem zit erin dat ik geen scherpe foto's maak terwijl het op mijn schermpje er wel goed uitziet,enkel bij terra's en aquariums. wie kan er mij op weg helpen? |
|
|||
|
Citaat:
![]() Nog een tip: altijd loodrecht op het glas fotograferen. Diagonaal levert slechtere foto's op.
|
Citaat:
![]() Experimenteren met de witbalans kan ook betere resultaten opleveren. Je werkt immers bij kunstlicht.
|
Ik weet niet wat het probleem precies is maar een van de problemen bij terraria is meestal het licht. De meeste terrarialampen hebben een specifiek en speciaal lichtspectrum met oa. UVA en UVB spectra. Dit zorgt voor soms merkwaardige uitkomst van fotos. De truc zit er dan in om met de witbalans te prullen. Ik heb verschillende terraria met verschillende lichtbronnen en voor elk terrrarium heb ik met de tijd een eigen instelling gekregen. Hopelijk is dit van enig nut...
|
|
||||
|
Maak gebruik van een statief en draadontspanner, de dieren zitten toch vaak stil(indien niet trek dan even nadat de lampen aan zijn de dieren zijn dan veel minder actief). Gebruik geen flash. Trek je foto's in Raw , je kan de witbalans dan nog altijd aanpassen. Als het mogelijk is zet de ramen open.
Greetz
|
tip: pas je witbalans aan aan de K-waarde van de gebruikte lampen (als je die kent)
|
Yup, mijn ervaring is ook dat het licht het grootste probleem is, veel prutsen en inderdaad in raw fotograferen en later witbalans aanpassen.
Ik doe ook altijd het licht eerst een poosje uit, temp daalt, dieren minder actief en dan met statief aan het werk. Succes Ed
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Verbod op fotograferen | Den Door | Algemeen | 53 | 5 november 2009 12:30 |
| Jiujitsu fotograferen | ZazKar | Tips & Trucs | 4 | 13 september 2004 14:08 |
| Vuurwerk fotograferen ... rekensommetje | Catscratch | Tips & Trucs | 5 | 1 september 2004 13:13 |
| Fotograferen in Matonge | embee | Algemeen | 17 | 24 augustus 2004 19:23 |
| Waar mag men wél nog fotograferen? | MarcFoto | Algemeen | 30 | 19 juli 2004 18:00 |
![]() |