Hey allen,
Ik heb fotografie kriebels maar met dat slechte weer wordt men alleen maar nat dus zou ik graag enkele ideetjes die ik heb willen uitproberen (vooral zelfportretten). Nu is het probleem dat ik thuis nergens een ruimte dat ik zou kunnen gebruiken als studio.
Ik zou dus tijdelijk een wit laken willen omhoog hangen in de keuken naast een groot venster. Het probleem is dat ik misschien toch niet genoeg licht ga hebben aangezien het toch redelijk grijs is buiten. Nu heb ik geen budget om mij een flitser of enig ander lichtmateriaal aan te schaffen.
Iemand een idee wat ik zou kunnen uitvinden?
Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8
halogeen bouwlamp, andere lampen die je in huis rondslingeren hebt (zorg wel voor zelfde type's ivm kleurtemp.) en indien je kalkpapier hebt dit ervoor plaatsen zodat je zacht light krijgt.
Jonathan De Keer
Canon: 7D ; 400D 28-70/F2.8 L ~ 70-200/F2.8 L ~ 85/F 1.8
sigma: 50/F 2.8 DG EX macro ~ 10-20/F 4-5.6 EX DC
Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8
's plaatsen van welke regio bent, kan je misschien met twee die zich vervelen in deze omstandigheden materiaal samenbrengen![]()
Een fotostudio huren is misschien ook een optie?
Bij mij in de buurt (Waregem) is er ene tegen schappelijke prijs (€40/uur, €60/2 uur). Indien je met 2 bent valt de prijs heel erg mee vind ik. Je hebt ook meteen alles wat je nodig hebt.
Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM, Canon EF 50mm f/1.8 II, kitlensjes...
some pictures: www.koenhillewaert.com, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
lijkt me erg gevaarlijk voor brand... en kalk papier voor een bouwlamp maakt je licht niet zachter...
leest hier: click
some pictures: www.koenhillewaert.com, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
we hebben allemaal wel grotendeels moeten beginnen met ons plan te trekken.
elke lichtbron is geschikt voor fotografie, ik heb zelfs nog fotos gemaakt met zoeen LEDlampje voor op een fiets te zetten
zo leer je echt werken met licht en je toestel
je zal wel niet de ideale omstandigheden hebben maar tis zo dat je het ook leerd
Het zijn mijn zaken niet maar je hebt 3 dure lenzen maar geen 200 euro over voor een goedkoop strobistsetje zoals een Youngnuo 560 met statief en trigger. Dat begrijp ik eigenlijk niet zo goed. Maar nogmaals ik moei mij met iets wat totaal mijn zaken niet zijn. Het lijkt mij alvast interessant om er voor te sparen.