|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Ter Zake Forum voor dieper gravende (technische) discussies over de kwaliteit van foto's of technische zaken rondom digitale fotografie. In dit forum worden serieuze bijdragen méér gewaardeerd dan grapjes. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Citaat:
-M-
|
Citaat:
IS in de lens heeft ook als voordeel dat je zoeker gestabiliseerd wordt. Dus al zijn de sluitertijden zo kort dat je IS eigenlijk niet nodig hebt, dan is het nog handig om wel te gebruiken.
Ik ben lid geworden van BD terwijl ik mijn cursus geschiedenis zat te blokken; vandaar de inspiratie voor de nick. Hij heeft prachtige dingen gedaan, maar ik zie het zelf toch wat moderner...Grtz, Palladio
|
Citaat:
Zelf heb ik het nog niet getest, het is maar dat je weet dat die mogelijkheid bestaat. Hoe het met de Canons zit weet ik niet...
|
Waarom uitzetten als je op een statief werkt? Of dat nu aan of uit staat maakt toch geen verschil op statief?
|
In mijn geval: altijd aan, behalve als ik foto's maak van dingen die niet in een rechte lijn bewegen. Autoraces dus wel, maar geen overvliegende vogels. Voor panning bestaat op Canonlenzen een mode 2, die bewegingen compenseert die loodrecht staan op de bewegingsrichting van de lens. Als je echter bijvoorbeeld vliegende volgels fotografeert, kan de IS niet volgen en is bovendien je batterij na een half uur leeg. Toen ik de lens pas had stond de IS wel aan in dat geval, de dag erna niet meer en had ik merkelijk betere foto's.
Op statief maakt het met de 70-200 f4 IS in ieder geval niet uit. Of hij nu aan of uit staat, die foto's lukken bij mij altijd. Het schijnt dat die lens weet wanneer een statief wordt gebruikt, en dat lijkt dus wel goed te werken.
|
Citaat:
Kan er mss ook totaal naast zitten
|
Citaat:
Ik dacht dat dit afhankelijk was van welke generatie IS de lens heeft...
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Image Stabilizer canon 300 F4.0 | defender110 | Objectieven | 18 | 18 oktober 2007 00:13 |
| Canon 70-200 2.8 Met Image Stabilizer Inruil Mogelijk | Kustom | Aangeboden | 16 | 21 februari 2007 20:12 |
| image stabilizer | black reaper | Objectieven | 7 | 26 november 2006 08:33 |
| Canon 70-200 L IS USM - Stabilizer mode | Tim De Backer | Objectieven | 5 | 1 september 2005 10:50 |
| Sigma 80-400mm image stabilizer HSM | Drill | Camera's | 14 | 14 januari 2004 21:16 |
![]() |