Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18

Standaard snel bewegende moto vastleggen

hallo, ik ben hier nieuw op het forum. en heb net een spiegelreflexcamera aangekocht. namelijk de nikon d7000 met de kitlens 18-105mmvr. ik heb me ingeschreven voor avondschool digitale fotografie om zo alles te leren. maar ik zou graag binnenkort men broer fotograferen op de moto(bewegend) bij mooi weer. kunnen jullie me helpen met hoe ik het allemaal moet instellen, kwa iso, diafragma enzo aub? ik ken momenteel nog niet veel van fotografie, dus graag gemakkelijk uitleggen aub alvast bedankt!

Post Re: snel bewegende moto vastleggen

eigenlijk heel simpel , zet je instellingen op sportfotografie(lees je handleiding)
    je camera staat dan perfect om mooie foto's te trekken

meer tips hierover http://www.adorama.com/alc/category/AdoramaTV

panning http://www.adorama.com/alc/0012567/a...Photography-TV en stopaction http://www.adorama.com/alc/0012794/a...tion-AdoramaTV

Standaard Re: snel bewegende moto vastleggen

....en als je de goede tips van teenslets allemaal gelezen hebt, kan je misschien ook nog leren dat na een punt (.) na een zin, het eerste woord van de volgende zin met een hoofdletter begint. Ook eigennamen waaronder ook Nikon valt beginnen nog steeds met een hoofdletter.
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
    ....en als je de goede tips van teenslets allemaal gelezen hebt, kan je misschien ook nog leren dat na een punt (.) na een zin, het eerste woord van de volgende zin met een hoofdletter begint. Ook eigennamen waaronder ook Nikon valt beginnen nog steeds met een hoofdletter.
    man man man

U zou beter een voorbeeld nemen aan teenslets ,daar gaat Hij veel meer mee geholpen zijn .

wingske

Man, leer is te leven !
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Man, leer is te leven !
    leer eens Nederlands......
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    leer eens Nederlands......
    Verstademijniasekvlomsklapismischienwabeiter !
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Het is hier geen school en je hoeft dan ook niemand de les te lezen, het is hier geen taalforum, ze broebelen ( van het werkwoord broebelen, broebelde, gebroebeld ?) hier zelfs Engels van tijd tot tijd....

aangezien het je broer is kan je hem wel vragen van enkele keren op en af te rijden zo kan je verschillende instellingen uit proberen je spreekt zelf over goed weer dan is er normaal gezien licht genoeg om je is op 100 of 200 te laten staan naar gelang het effect dat je wil kan je dan met de sluitertijd en diafragma spelen hoe sneller de sluitertijd hoe meer je de beweging bevriest hoe groter het diafragma een laag getal hoe minder scherptediepte dus hoe meer wazig. hier vind je al heel wat uitleg
    en dit allemaal on topic maar zonder hoofdletters of leestekens die moeten de puristen maar plaatsen
    proberen is leren
    concertfoto's

Je krijgt mooiere fotos als je met een relatief lange sluitertijd werkt en de motor blijft volgen terwijl die voorbij komt.
    Zoek op "pannen", dan zal je hier op het forum wel uitleg en voorbeelden vinden.
    Een voorbeeldje, het is wel een crossmotor, maar het effect blijft hetzelfde als bij een snelle racemotor:

Dezelfde techniek toegepast op een wielrenner:

In de sport stand zal de camera de actie "bevriezen", en dan is het net alsof de motor stil staat.
    Dat zijn zeker niet de mooiste foto's, je kan dan net zo goed de motor fotograferen terwijl die ergens geparkeerd is...

@Grammar nazies: geef uzelf eens een knuffel

@Topicstarter:

Zoals black bandit reeds zei zal de sportstand je foto's volledig bevriezen. Om de actie in je foto's vast te leggen kan je proberen om je camera in Tv stand te zetten en vervolgens je sluiterstand tussen de 1/100 - 1/200 te zetten en mee te bewegen met de motor terwijl je de foto trekt. Hoe sneller het object hoe korter je de sluitertijd zal kunnen zetten zonder dat je bevriest.

In M mode kan je hetzelfde bereiken met wat zoeken. maar dan zet je de F waarde best lager en schroef je de iso op indien nodig.

Hoe langer de sluitertijd hoe meer de achtergrond in vegen zal zijn maar ook hoe moeilijker je de moto scherp zal houden.
    Canon 550D + Canon 18-55 IS II + Canon 50 1.8 MKII + Tamron 70-300 VC USD + M42 glas: 50mm + 50mm macro + 35 mm + 135mm + 2xTC
    Op zoek naar fotomateriaal voor een prikje? Zoek hier eens

Wij zetten een komma tussen twee werkwoorden.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Divad

Ocharme die neus. Volgens mij heeft ze het deksel nooit aan zien komen...
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM, Canon EF 50mm f/1.8 II, kitlensjes...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Man, leer is te leven !
    En het is niet "leer is te leven" maar "leer eens te leven".

Ik ben een levensgenieter van de bovenste plank!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Divad Bekijk bericht
    10/10
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

En het is niet "leer is te leven" maar "leer eens te leven".
    het is:
    Mens durf te leven.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    het is:
    Mens durf te leven.
    grt,bouk.
    Dat durf en doe ik, Bouk!!

Maar best gaan we terug naar de oorspronkelijke vraag waar Toinne en Black B@ndit al een zeer degelijk antwoord op gegeven hebben.

Eén ding durf ik te beloven....voor het fotograferen van een bewegende motor met je D7000 heb je geen punten en komma's nodig
    Mijn objectieven zijn all round...

Regels voor berichten