Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: sensorgrootte

Standaard sensorgrootte

dag medeleden,

Voor het eerst een vraag,niet dat ik alles al weet,integendeel.
    sinds een aantal weken ben ik me aan het orienteren op een slr.dslr,daarbijben ik op dit moment bezig om me wat dieper bezig te houden met SENSORGROOTTE.
    Bij de spiegelreflex is de sensor groter als bij de compact,bij de technische omschrijvingen staat dan de grootte vermeld b.v. 1/1.6 inch.
    Ikga er niet van uit dat de sensor dan 1x1.6" is,maar dat dit een berekening is.MAAR HOE BEREKEN IK DIT.

bedankt alvast.
    P.S.heeft iemand een goed advies voor een camera met kantelbaar LCD-scherm,ook de profs.mogen mij advies geven graag,de keuze van kantelbaar is voor mij een goede reden.

groeten Ruudt (ned.Limburg omgeving Maaseik)

Standaard Re: sensorgrootte

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudt Bekijk bericht
    dag medeleden,

Voor het eerst een vraag,niet dat ik alles al weet,integendeel.
    sinds een aantal weken ben ik me aan het orienteren op een slr.dslr,daarbijben ik op dit moment bezig om me wat dieper bezig te houden met SENSORGROOTTE.
    Bij de spiegelreflex is de sensor groter als bij de compact,bij de technische omschrijvingen staat dan de grootte vermeld b.v. 1/1.6 inch.
    Ikga er niet van uit dat de sensor dan 1x1.6" is,maar dat dit een berekening is.MAAR HOE BEREKEN IK DIT.

bedankt alvast.
    P.S.heeft iemand een goed advies voor een camera met kantelbaar LCD-scherm,ook de profs.mogen mij advies geven graag,de keuze van kantelbaar is voor mij een goede reden.

groeten Ruudt (ned.Limburg omgeving Maaseik)
    De grote meerderheid van de digitale reflexen heeft een sensor van ruwweg 24x16 mm, er zijn wat kleine verschillen, maar die zijn te verwaarlozen. (APS C sensor)
    Canon maakt nog een wat grotere, die zit in tussen de voorgaande en de zg. fullframe, de laatste heeft ongeveer de maten van de aloude kleinbeeldfilm 36x24 mm.
    Van de laatste maat zijn er nog maar enkele op de markt, zijn erg prijzig en niet zo interessant voor beginners.

De maataanduidingen voor compactsensors stamt uit de filmwereld en is nogal vaag.
    Zie daarvoor:
    http://www.dpreview.com/news/0210/02...ensorsizes.asp

PS, reflexen met kantelbaar scherm zijn er niet, Panasonic maakt een paar aardige compacten .
    Laatst gewijzigd door Keeskanon; 14 november 2007 om 23:33

Standaard Re: sensorgrootte

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht

PS, reflexen met kantelbaar scherm zijn er niet, Panasonic maakt een paar aardige compacten .
    heeft Panasonic er zo geen?

Hier een artikel

Thumbs up Re: sensorgrootte

voor mij is het belangrijk om te weten of er een (brigh) camera is met kantelbaar scherm,in ieder geval bedankt voor de tip.Wat voor mogelijkheden zijn er voor het gebruik van de canon flitser (panasonic.fuji) 420ex+slave,die ik nu nog gebruik voor canon G2 camera.Telekees en JVM bedankt en ook over de uitleg van berekenen sensor grootte.

ruudt.
    Laatst gewijzigd door ruudt; 15 november 2007 om 10:50 Reden: toevoegen bedankt

Regels voor berichten