Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17

Lightbulb Rubber camera lijmen

De rubberen grips voor en achter op mijn oude D700 beginnen los te komen.
    Iemand een idee waarmee ik dat best terug vastlijm?
    Tec 7 werkt niet.

Standaard Re: Rubber camera lijmen

Ik heb allerlei soorten lijm geprobeerd en niets werkt, het komt na zeer korte tijd weer los van het rubber. En je hebt altijd weer problemen met het verwijderen van de lijmrestanten van de body.
    Ik heb altijd nieuwe gekocht bij http://www.nikonservice.nl/shop/inde...e8b21a147c3893 . De link werkt nu niet bij mij, maar ze waren redelijk en ik goedkoop. Ik heb het idee dat de kleefkracht/kleeftijd beter is als bij de originele. De huidige zitten er al 2 á 3x zo lang op als de originele.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Bedankt voor de link!

Al eens met dubbelzijdige tape geprobeerd ?
    Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
    Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
    Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

Heb ik gedaan, diverse soorten, maar niks plakt lamgdurig aan het rubber. Als je de nieuwe koopt, kom je erachter dat een soort lijm op zit, die lijkt op stroop, vloeit net niet en je kan bij opbrengen nog net iest schuiven.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Good to know. De rubbers van mijn A65 beginnen stilaan ook los te komen, had gedacht het te fixen met dubbelzijdige tape
    Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
    Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
    Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

Dat het bij Nikon niet lukt met dubbelzijdige tape wil nog niks zeggen over de kans van slagen met Sony.

Ik heb begrepen dat Nikon als enige natuurrubber gebruikt en dat schijnt het probleem te zijn.

Ik denk dat de meeste moderne toepassingen van "rubbers" eigenlijk allemaal varianten zijn op EPDM.
    En EPDM lijmt behoorlijk moeilijk alhoewel daar lijmsoorten voor bestaan.
    Probleem is dat die lijmsoorten dan moeilijk hechten op ander plastics (zoals de body).
    Het enige dat de twee kan lijmen is cyanoacrylaatlijm (secondelijm) maar wordt zeer hard en laat een witte wasem achter.

Ik denk ook dat zoeken naar een krachtige dubbelzijdige tape beste zal zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    Probleem is dat die lijmsoorten dan moeilijk hechten op ander plastics (zoals de body).
    Je bijna niet aan plastiek onderdelen, maar grotendeels aan metaal

Het enige dat de twee kan lijmen is cyanoacrylaatlijm (secondelijm) maar wordt zeer hard en laat een witte wasem achter.
    Werkt ook niet en de lijmresten zijn zeer moeilijk te vewijderen van body, zelfde geldt voor 2 componentenlijm.
    Ik denk ook dat zoeken naar een krachtige dubbelzijdige tape beste zal zijn.
    Ik heb alle soorten geprobeerd en niets werkt, de beste oplossing bleekt nieuwe rubbers kopen en met al de aangeschafte lijmen, tapes etc was duurder als de nieuwe rubbers.

Ik ken het toestel zo niet. Blijkbaar dan toch speciale materialen. Natuurrubbers? Speciale metaalcoating?
    Is idd een uitdaging als je daar lijm moet voor zoeken.
    Dan is een nieuw setje dan toch de beste oplossing.

Mss met Sugru proberen? Het plakt goed op rubber en op metaal.
    www.sugru.com
    "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
    Blog: www.gerardmaas.net
    Port: www.gerardmaas.com

Blijkbaar plakt sugru goed op de rubber van de Nikons: https://sugru.com/guides/how-to-make...or-your-camera
    "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
    Blog: www.gerardmaas.net
    Port: www.gerardmaas.com

Misschien een "rare" tip:
    Probeer het eens met zwarte siliconen van SOUDAL...
    Misschien een restje vragen bij de glashandel...
    Netjes gedoseerd en dun uitsmeren met een klein spateltje op de body, en vervolgens dicht drukken.
    Wedden dat het lukt ;-)
    Dré en zijn 7D

Ik heb wel witte siliconenkit gebruikt, gewoon van de Gamma. Weer los van het rubber.

Ik zeg ook daarom bewust ZWART, omdat ik weet dat die duidelijk beter hecht op andere materialen, dan transparante silikonen. Andere dan glas bv.
    Dré en zijn 7D

Die Sugru ziet er wel cewl uit

Finaal als het niet lukt kan je er nog altijd een gat in boren en een parkervijs in draaien (grapje)

Je moet eens goed kijken, zou het kunnen dat die rubbers loskomen omdat ze aan het uitzetten zijn?

Dat was zo het geval bij mijn D5100. De rubberen grip was bij mij dus ook aan het loskomen, toen ik die terug wou lijmen merkte ik op dat de grip eigenlijk te groot was geworden waardoor door de duwkracht die ontstond de rubbers bol begonnen te staan en loskwamen.

Ik heb toen ook gewoon bij Nikon Services nieuwe besteld en in een handomdraai zaten die er op en tot op heden blijven ze nu wel goed in vorm en plakken ze iets beter dan de originele, heb ik zo de indruk. Ik heb toen zelfs ook het rubberen deurtje aan de poorten moeten vervangen, want die sprong dus altijd open omdat die ook was uitgezet.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 16
    Laatste bericht: 10 januari 2015, 17:37
  2. My rubber hoodie
    Door kstyle in forum Mensen
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 15 februari 2010, 20:12
  3. Smoking Rubber
    Door mypicture in forum Actie
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 21 mei 2008, 09:11
  4. omgekeerde lenzen: Hoe adapter lijmen.
    Door de.lesse.be in forum Objectieven
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 1 oktober 2005, 17:06
  5. Rubber primeur !!!
    Door Triker in forum Chit Chat
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 18 augustus 2003, 22:08

Regels voor berichten