|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Ter Zake Forum voor dieper gravende (technische) discussies over de kwaliteit van foto's of technische zaken rondom digitale fotografie. In dit forum worden serieuze bijdragen méér gewaardeerd dan grapjes. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
de balk is lichter dan de rest, het lijkt dat daar meer licht is terecht gekomen. Zou de camera ergens licht lekken dat binnenin reflecteert en dan die cirkelvorm geeft?
Het is ofwel een optisch probleem ofwel softwarematig. Maar zo op het gezicht lijkt dit iets optisch te zijn, mijn idee
|
Gebruik je een UV filter op je lenzen ? Indien ja, probeer es zonder filter.
|
Sorry voor de late reactie, maar ben er enkele dagen tussen uit geweest.
Het probleem is inderdaad meer zichtbaar bij "blue sky" foto's dan bij andere. Het gebruik van de zonnekap verandert weinig. Het nemen van een foto met de lensdop erop geeft nochtans een egaal zwart beeld. Ik denk dat ik het toestel (buiten garantie overigens) ga opsturen ter reparatie naar Rofa (http://www.rofarepair.nl ). Heeft iemand ervaring met deze firma? |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Probleem met openen foto's... | Lisz | Algemeen | 2 | 31 juli 2006 09:46 |
| Opslag foto's | MarcFoto | Tips & Trucs | 14 | 4 augustus 2004 00:10 |
| Scherpte van foto's met digitale camera. | Tierra | Algemeen | 20 | 29 juli 2004 18:14 |
| Foto's van "Water" aub??? | pieterbie | Algemeen | 6 | 6 september 2003 09:40 |
| Eerste bestelling bij Elka Color ;-) ... resultaat | Sammeke | Algemeen | 28 | 26 december 2002 23:07 |
![]() |