Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Fotografie Technisch > Ter Zake

Ter Zake Forum voor dieper gravende (technische) discussies over de kwaliteit van foto's of technische zaken rondom digitale fotografie. In dit forum worden serieuze bijdragen méér gewaardeerd dan grapjes.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 12 augustus 2008, 21:38
Fojotobo Fojotobo is offline

Standaard Ontoegankelijkheid SD geheugenkaart

Hallo,

ik heb een reeks foto's via PictureProject van Nikon vanuit mijn D40 bewaard op de harde schijf van mijn PC. Hierna werd telkens het geheugenkaartje geherformatteerd.
Nu zou ik die foto's eens graag op TV laten zien (door mijn D40 met speciale kabel aan de TV te koppelen), maar wanneer ik probeer de oude foto's te kopiëren op mijn geheugenkaartje in mijn D40, krijg ik de melding dat dit niet gaat ("schijf beveiligd tegen overschrijven" - ook als ik het lipje verplaats en ook bij een nieuwe San Disk geheugenkaart). Hetzelfde gebeurt wanneer ik het kaartje probeer in te laten lezen via de kaartlezer van mijn printer.
Kan iemand mij een tip geven hoe je foto's terug op een SD kaart zet? of is het sowieso niet mogelijk?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 13 augustus 2008, 10:07
Digipics357's schermafbeelding
Digipics357 Digipics357 is offline
Senior Member

Standaard Re: Ontoegankelijkheid SD geheugenkaart

Als je kaartje zich laat zien als een externe drive op je pc lijkt het me logisch dat je daar ook naar toe kan schrijven. Bij mij is het in iedere geval zo bij alle kaarten en USB Sticks of MP3 spelers.

Dan spreek ik dus wel van kaartlezers op de PC en niet van uit de camera die verbonden is met de PC via de USB kabel.

MVG, Jeff
  #3 (permalink)  
Oud 13 augustus 2008, 16:48
erdna erdna is offline
Member

Standaard Re: Ontoegankelijkheid SD geheugenkaart

Is PictureProject een programma dat bij aansluiting van Uw Nikon of aanbrengen van de SD kaart in de kaartlezer van Uw toestel, automatisch Uw foto's in Uw PC laadt? Indien ja, en indien dit programma geen "export" tool bevat, dan zal je die automatische upload moeten disablen of het programma verwijderen, en Uw foto's klassiek in Uw PC laden. De .jpeg (veronderstel ik) files van dit Nikon progamma hebben waarschijnlijk een speciale labeling die upload niet mogelijk maakt. Werden de foto's bewerkt bv via Photoshop?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten