Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Fotografie Technisch > Ter Zake

Ter Zake Forum voor dieper gravende (technische) discussies over de kwaliteit van foto's of technische zaken rondom digitale fotografie. In dit forum worden serieuze bijdragen méér gewaardeerd dan grapjes.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 1 augustus 2008, 10:04
Quinncy's schermafbeelding
Quinncy Quinncy is offline
Junior Member

Standaard nachtfotos

Hallo,ik ben een beginnend (hobby-)fotograaf,die toch serieus met zijn hobby bezig is.

Ik heb zo ondertussen al vanalles geprobeert te schieten,sport,natuur,mensen enz...met enig succes toch...
Nu,deze week hebben we allemaal overvloedig mogen genieten van een ferm donder-en bliksemspel,MAAR...

Ik ben in het bezit van een Canon D400,het probleem is het volgende,al menig keer zet ik mij klaar om bliksems te schieten (proberen) maar mijn toestel wil niet trekken...de lens verdraaid zich,de flits "flitst",maar geen foto.
Hoe komt dit?Welke instellingen moet ik verstellen om fotos in het donker en specifiec van bliksems te nemen?
Ik hen gister al wat op het web gekeken en heb zitten prutsen aan mijn diafragma (1/4000?) en iso (verhoogd naar 400),ook mijn toestel op TV gezet en wieltje op "bulb" gezet (ook al had ik geen flauw idee wat dit deed).Steeds kwam ik niet aan het gewenste resultaat...
Ik wil niet te amateuristisch overkomen,maar vraag het liever voor ik mijn toestel "verneuk".(pardon my french).

Met vriendelijke dank.
  #2 (permalink)  
Oud 1 augustus 2008, 10:30
DPaul's schermafbeelding
DPaul DPaul is offline
Senior Member

Standaard Re: nachtfotos

Hi,

Manueel op oneindig scherpstellen.
In de M stand 30sec met diafragma aangepast aan ambient light.

Dpaul.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 1 augustus 2008, 11:11
Ed-Stabes Ed-Stabes is offline
Junior Member