|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Ter Zake Forum voor dieper gravende (technische) discussies over de kwaliteit van foto's of technische zaken rondom digitale fotografie. In dit forum worden serieuze bijdragen méér gewaardeerd dan grapjes. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Manueel werken
ISO1600 sluitertijd 1/40 f2.8 flits 380 met omnibounce erop in TTL laten meeflitsen doordat je iso hoog is, je sluitertijd laaf, je diafragma open staat neem je maximaal het omgevingslicht op, zodat de flits niet extreem hard moet meeflitsen. Hierdoor gaan de verschillen tussen waar de flits reikt en waar de flits niet reikt minder zijn door te flitsen zal je bewegingsonscherpte gelijktijdig voorkomen |
|
|||||
|
Citaat:
Groetjes Marleen |
|
|||
|
Citaat:
Dré |
|
|||||
|
Zo had ik het ook begrepen hoor, een goed verstaander heeft genoeg aan een half woord eh !
![]() In ieder geval ETTL of TTL ... de settings die Momentopname me opgaf waren prima. Foto's vanuit die zaal hebben er nog nooit zo goed uitgezien ! Geen donkere gaten waar een paar slecht uitziende mensen voor staan. Prima ! Ik ga de settings goed bewaren. Dit was een gouden raad. Alle tnx aan Momentopname ![]() Groetjes Marleen |
|
|||
|
Je hebt dus deze binnen foto's gemaakt met de Canon-40D en met flits op ISO 1600
Als je deze afdrukt op bv. 45x30 is de ruis dan niet te veel. Ik weet wel van Ruis wegwerken, maar dit maakt de foto wazig. Kun je een link plaatsen waar ik deze foto's kan bekijken. Dré |
|
|||||
|
Dag Dré
Had gisteren (allez vannacht) je reactie pas gezien, dus sorry als ik wat later reageer (het was te laat om er nog iets mee te doen... ) Ik kan je een link geven waar je de foto's kan bekijken, maar houd er daar rekening mee dat ze echt klein zijn gemaakt met een lage kwaliteit. Het is de site van de golfclub waar ik werk, en het is daar eerder te doen om de sfeer en het moment dan de kwaliteit. Opgeslagen met resolutie 72 ppi en afmetingen en grootte 730 of 550 pixels ongeveer; klein dus en enkel voor webdoeleinden. Hier is de link : http://bragolfoto.zenfolio.com/p274601521 Als je wil stuur ik je een paar foto's door per pm, in betere kwaliteit zodat je zelf beter kan oordelen. Ik heb me deze keer eerlijk gezegd niet zozeer gefocust op ruis (die op die iso en in die omstandigheden m.i.niet echt helemaal te vermijden is), omdat de foto's geen printdoeleinden hebben, althans toch niet op de afmetingen die jij noemt. Het hoogste doel dat deze foto's "beschoren" is, is een zwart/wit afdrukje in het clubblad dat op gewoon papier wordt afgedrukt en waarvan de afmetingen max 7 cm op 4 of zoiets zijn. Op die manier is elke foto goed of lelijk ('t is maar hoe je het bekijkt ) Dus laat me maar iets weten, en ik stuur enkele "betere" formaten naar je door per PM. Groetjes en bedankt voor de interesse en reactie. Marleen |
|
|||
|
Zonde van je tijd en moeite.
|
Dat vind jij. Ik niet, in batch gaat het in 1 moeite door en als ik er nu de leden van onze club een plezier mee doe ? Ze willen plaatjes zien waar zij op staan of hun vrienden; maar lang zitten wachten tot een foto is opgeladen, daar hebben ze het geduld niet voor. Het zijn geen fotofanaten eh, en ook geen fotoforum.
Marleen |
|
|||
|
Doe mij eens een lol. Maak eens twee foto's van grootte 730 of 550 pixels ongeveer, een met een ppi van 1 en een met een ppi van 1000 en zet ze allebei op je site. Wat is het verschil?
|
er is geen verschil, maar als je standaard batch verwerking er 72dpi van maakt, dan ga je er toch niet meer werk in steken om dat op 300ppi of 20ppi te zetten .. 't gaat em over gemakkelijk met zo weinig mogelijk werk de hele reeks te verkleinen en te uploaden naar zijn webstek.
|
|
|||
|
Citaat:
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| afkortingen brrrr | snakky | Tips & Trucs | 4 | 7 september 2008 15:25 |
| amethistzwam (speciaal voor Kariboe) | antoinette | Showcase Macro & Close-Up | 7 | 31 oktober 2006 13:15 |
| Licht in donkere dagen | pendragon | Showcase Stilleven & Abstract | 6 | 19 januari 2005 20:31 |
| foto's schieten in een donkere zaal | yannick | Algemeen | 5 | 20 juni 2003 23:07 |
| Té donkere Emiel - belichting ?? | Jan66 | Fotodiscussie Extra | 28 | 8 april 2002 17:52 |
![]() |