|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Ter Zake Forum voor dieper gravende (technische) discussies over de kwaliteit van foto's of technische zaken rondom digitale fotografie. In dit forum worden serieuze bijdragen méér gewaardeerd dan grapjes. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||||
|
Ben je zeker dat een andere zonnekap gaat helpen? Probeer eens door met een zwart schermpje zijdelinks van de objectief het instralende licht af te blokken.
Er zitten toch geen filters op het objectief, die zouden namelijk ook voor deze spiegelingen kunnen zorgen. En ten slotte controleer het objectief eens op beschadiging van het frontglas, misschien is er een aantasting van de coating. Er bestaan beugeltjes met een klemmmetje waaraan je en vlag (zwart schermpje) kan bevestigen om zijdelings invallend licht af te blokken. |
|
|||||
|
Een klep op het haarlicht zetten zodoende dat die wel op het model kan schijnen maar niet rechtstreeks in uw lens.
flair wordt dikwijls versterkt wanneer je een UV of andere filter op uw lens hebt staan. Zorg ervoor dat het licht niet rechstreeks op uw frontlens kan vallen en je probleem is opgelost. Zet je camera eens op statief en bekijk de lichtinval op de frontlens, verplaats uw licht waar nodig of scherm het af.
|
Ik heb in het verleden eens omdat ik het probleem al kende een zwarte kartonnen verlenging over de zonnekap geschoven maar blijkbaar toen te lang want toen had ik vignettering van zodra ik beneden de 100 mm durfde zoomen
Neen, ik gebruik er geen filters op en het frontglas is niet beschadigd . Zal eens kijken waar ik aan zulk schermpje kan geraken voor volgende keer Thx voor de info in ieder geval Citaat:
|
Citaat:
Zoiets heb ik in het analoge tijdperk nooit voor gehad bij gebruik van een pro zonnekap !
|
Zou dit geen fout kunnen zijn aan uw exemplaar van deze lens, mij lijkt het zeer straf, zelf heb ik met mijn 70-200 analoge dia's gemaakt in een studio die nog kleiner is dan uw studio en nooit zoiets gezien met de 70-200.
Als het aan de zonnekap ligt zou je het IMHO ook hebben bij de 24 70, want dat is ook een tulpvormige. En met mijn Sigma 24-70, heb ik het vroeger is gehad maar dat waren blauwe bollen die zich herhaalden, en dat had ik buiten en ook in de studio, nu de kleur van de bollen heeft te maken met de coating en zou dus kunnen verschillen bij een Canon Lens. Ik zou der is wat tijd voor uitrekken en door experimenteren trachten zekerheid te krijgen waar de fout zit. MVG, Jeff
|
Citaat:
Je dacht dat Canon achterlijk was? |
|
||||
|
zet je pilootlichten aan en kijk eens of er geen lampen te zien zijn in je lens
vanvoor eens gaan kijken dus