Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 24 van 24

Discussie: Lage prijzen

Standaard Lage prijzen

Ik stel me de vraag en dan zou je kunnen zeggen, stel je rechtstreeks aan hun.
    Heb ik ook gedaan over het volgende.

het gaat namelijk over de lage prijzen van ***********
    Ik heb zo eens de Nikon D750 vergeeken omdat ik deze binnen enkele maanden wil kopen

bij *********** kost die 1749euro
    bij kameraexpress kost die 2149euro

Dit zijn de prijzen vermeld op hun websites
    Ik heb de vraag gesteld hoe het kan dat ze 400euro goedkoper kunnen zijn
    Hun antwoord is dat ze een Britse webshop zijn
    Dit kan ik nog aannemen voor hooguit 100euro verschil maar dit vind ik heel dubieus

Ik kan de Nikon D750 voor 1749 engelse pond terug vinden, waar is die koersberekening?
    1 euro is 0,73 GBP

Iemand ervaring met die webshop ( ik ga niet uit van de reviews op de website )
    of kan me iemand uitleggen hoe ze aan die lage prijzen komen, want voor 400 euro kan je wel een paar dagen wachten op je levering, want dat blijkt het enige minpunt te zijn van ***********

Standaard Re: Lage prijzen

Ik ben ook eens gaan kijken naar de producten van Canon ze zijn inderdaad een pak goedkoper ik ga dit topic ook opvolgen .
    Ik ben hier om bij te leren ook al heeft dat een beetje tijd nodig .

grijze producten.....aziatische import
    My Website : http://www.ineedair.org
    Music / Painting / Motion Graphics / Image
    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

En waar komen die van ons vandaan? Niet uit Azië?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

*********** ken ik niet en of ze betrouwbaar zijn weet ik ook niet.
    Wat ik wel weet is dat er nog altijd gigantische winstmarges zijn op de verkoop van foto materiaal.
    Een voorbeeldje de Canon lens 24-105 kost momenteel 719 Euro bij Konij**** terwijl die bij Media*** 1.049 Euro kost. 330 Euro (13.200 Bef) verschil op de zelfde lens dat kan tellen.
    Laatst gewijzigd door LFR; 3 maart 2015 om 15:03 Reden: Tikfout

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFR Bekijk bericht
    *********** ken ik niet en of ze betrouwbaar zijn weet ik ook niet.
    Wat ik wel weet is dat er nog altijd gigantische winstmarges zijn op de verkoop van foto materiaal.
    Een voorbeeldje de Canon lens 24-105 kost momenteel 719 Euro bij Konij**** terwijl die bij Media*** 1.049 Euro kost. 330 Euro (12.000 Bef) verschil op de zelfde lens dat kan tellen.
    Mediaslet is idd duur als je niet oplet.
    Deze? http://geizhals.de/canon-objektiv-ef...6-a164219.html

Of voor de TS deze? http://geizhals.de/nikon-d750-gehaeu...-a1164870.html

Op die site zie je zowat de goedkoopste prijzen binnen europa.

Fnac kan er ook wat van, als je de prijzen van hun lenzen ziet.
    Er stond een 14-24mm voor €1899 in hun winkel, ik heb die een jaar geleden aan een €1400 gekocht.

Voor TS: er zijn nog zo een paar goedkope webshops, waar je soms een body van €3000 voor €2000 vindt, na wat onderzoek blijken die evenmin te betrouwen. Als de prijzen systematisch aanzienlijk lager liggen moet er toch iets mis zijn...

EDIT: 'Digitaland' is nog zo eentje, ik was de naam kwijt
    Laatst gewijzigd door Stefan_C; 3 maart 2015 om 15:19

Ik heb er mijn Nikon daar besteld, ik moet eerlijk toegeven, ik had ook een ei in mijn broek.

Maar meer dan 300 € verschil maakt het toch verleidelijk.

Perfect in orde ontvangen in originele verpakking enz. toestel en lens onmiddellijk geregistreerd op de site van Nikon , alles was perfect in orde.
    De levering was één dag te laat volgens belofte. ik heb ter compensatie een reserve batterij gekregen.
    Ze reageren ook zelfs in het nederlands.
    Voor mij in *********** te betrouwen
    Gino
    Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 10-20 mm/ Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
    Aziatische import of grijze producten zitten meestal niet in de gouden nikon doos,
    Grijze import is hetzelfde product niet door de officiële kanalen verwerkt en wat doet een gouden doos met de funkties?
    Die link van Nikon is natuurlijj heel leuk voor de lokale leveranciers, maar geloiof je echt dat er lenzen, camera's etc voor Noord America, Africa, Zuid America, Europa enz worden gemaakt? Vroegert had je de Nikon Nxx voor Noord merica en Fxx voor Europa, maar dat is erg omslachtig voor een fabrikant en wat levert het op? De papieren worden zo gemaakt dat ze aan de lokale eisen voldoen. Massaproductie is nog altijd goedkoper als 5 verschillende produkten maken.
    Dat er misschien echt nepprodukten zijn, ontken ik niet, maar dast heeft niets met grijze import te maken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

@hjanssens : ik weet niet wat er van aan is ivm grijze import. in singapore betaal je dezelfde lens in een gouden nikon doos een pak meer dan die in een niet officiele doos in dezelfde winkel. De lens in de gouden doos mocht ik bekijken en vasthouden.....die andere doos mocht niet open zodat ik die lens niet mocht bekijken. En als nikon dealers hier hun handen ervan afhouden inzake reparaties enz, zou ik toch twee keer nadenken bij het aanschaffen van goedkope lenzen in webwinkels.
    My Website : http://www.ineedair.org
    Music / Painting / Motion Graphics / Image
    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Het is niet van vandaag dat er "alternatieve" circuits zijn in productie/verkoop.
    Tijdje geleden was "refurbisched" erg in de mode ook. Ze verkochten gewoon "herstelde" toestellen als nieuw !!! Blijkbaar is die trend wat gaan liggen na de vele klachten.

Maar...
    Recent heb ik een raar tegengekomen op ebay. Ik koop iets en er staat bij "nieuw: zie details". Prijs was normaal, artikel was wat ik zocht, merk, type, alles klopte, dus ik koop.
    Bij de details staat (in het italiaans: dit is een MASSA product.)

MASSA - che cosa significa?
    MASSA significa prodotti di massa o sciolti (scompattato) prodotti. I nostri prodotti sfusi sono nuovi prodotti senza imballaggio o con i potenziali difetti di confezionamento.

Dus ik redeneer, ah dit is een product met zoeen grijze doos of eentje zonder doos, of doos beschadigd.
    Na een paar dagen krijg ik een tweedehands product opgestuurd die dan nog defect was ook!

Maak ik van mijn neus dat dit wel niet onder de categorie "nieuw-zonder doos" valt.
    Na veel gezever mijn geld terug gehad, ik heb het artikel wel niet moeten terugsturen.

Een ander voorbeeld:
    Mijn buur is een pool en uit dank had em voor mij chocolaatjes meegebracht van een TOPMERK die iedereen kent maar dan wel aangekocht in polen waar em net naartoe was geweest.
    Ik kan U verzekeren: ze waren niet te fretten!! Merk, verpakking, alles exact zelfde zoals die hier in de winkel liggen. Hier worden ze wel in 6 smaken verkocht per doos en van hem zaten er maar 2 smaken in. Was het namaak? Ze hebben allesins hun werk ervan gemaakt en niet op een cent gekeken om de verpakking zo perfect na te maken dan. of was het toch van dat gekende merk maar dan een goedkope variant die in polen verkocht wordt?

We mogen ook niet naief zijn en denken dat het te duur is om na te maken of om verschillende kwaliteiten van productielijnen op te zetten.
    Hier een mooi voorbeeld hoe ver ze soms gaan: http://tweakers.net/nieuws/101794/xi...lijkt-nep.html

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
    @hjanssens : ik weet niet wat er van aan is ivm grijze import. in singapore betaal je dezelfde lens in een gouden nikon doos een pak meer dan die in een niet officiele doos in dezelfde winkel. De lens in de gouden doos mocht ik bekijken en vasthouden.....die andere doos mocht niet open zodat ik die lens niet mocht bekijken. En als nikon dealers hier hun handen ervan afhouden inzake reparaties enz, zou ik toch twee keer nadenken bij het aanschaffen van goedkope lenzen in webwinkels.
    Dat bestaat hier toch ook ? Nieuwe lenzen die in witte dozen worden verkocht. Niets mis mee qua kwaliteit of oorsprong en volkomen legaal en getolereerd en gegarandeerd door de fabrikant of de lokale verdelers.

Vaak zijn dat de lenzen uit zo'n kitverpakking, combi van camera met lens. Meestal aangeduid als zijnde BULK. Konijnenberg doet dat, Kamera Express doet dat, Art en Craft, enzovoort.

Enig probleem : zo'n aankoop telt meestal niet mee voor promoties, enkel artikelen in de originele doos komen in aanmerking voor een refund of cash back of zoiets. Staat ook altijd in de reglementen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Grijze import is hetzelfde product niet door de officiële kanalen verwerkt en wat doet een gouden doos met de funkties?
    Die link van Nikon is natuurlijj heel leuk voor de lokale leveranciers, maar geloiof je echt dat er lenzen, camera's etc voor Noord America, Africa, Zuid America, Europa enz worden gemaakt? Vroegert had je de Nikon Nxx voor Noord merica en Fxx voor Europa, maar dat is erg omslachtig voor een fabrikant en wat levert het op? De papieren worden zo gemaakt dat ze aan de lokale eisen voldoen. Massaproductie is nog altijd goedkoper als 5 verschillende produkten maken.
    Dat er misschien echt nepprodukten zijn, ontken ik niet, maar dast heeft niets met grijze import te maken.
    En jawel er bestaat, bestaan afzonderlijke productielijnen voor Noord-Amerika en Europa.
    Inderijd, ik weet niet juist meer met welke Nikon (D300 ?) zijn er ooit problemen geweest ... Aan het serienummer had men voldoende om te weten of het een parallel-inport was of niet. Ze moesten het zelfs niet raadplegen in de databank. De Beuckelaers (vroeger de hersteldienst voor Nikon) kon men er een woordje van mee spreken.
    Daar wisten ze me ook te vertellen dat er wel degelijk kleine verschillen zitten tussen de teostellen voor de Europese markt en die voor de Noord-Amerikaanse markt. Of die verschillen het prijsverschil verantwoorden is een andere zaak en of die verschillen ook wel echt een impact hadden op het toestel is eveneens de vraag.
    En of winstmarges nu groot of klein zijn, geloof me vrij, diegene die daar handel in drijft moet aardig op zijn passen letten ... Aaseters zitten klaar om een groot deel, zij niet het grootste deel van de buit binnen te halen ...
    Dat Fnac en mediamarkt duur zijn ? Wie gaat er nu in hemelsnaam naar een FNac, Mediamarkt voor het aankopen van hoogwaardig technisch materiaal. Je kan dit zonder probleem verruimen naar de meeste internetwinkels ....
    Nu, internetwinkels kunnen inderdaad goedkoper zijn, gezien hun werkingskost ook een stuk lager liggen ...
    Nu dat een objectief gekocht in Singapore niet vriesvast is in vergelijking met een lens die je bv in Alaska koopt ? Lijkt me heel, heel raar. Heb nog maar weinig lenzen gezien met vloeistoffen in, ...
    Dat je echter een lens, toestel koopt die in een andere verpakking zit dan de orgininele merkverpakking daar heb ik wel mijn gedacht over. Ik kan me niet voorstellen dat firma's zoals Canon, Nikon, ... zomaar een grijs circuit ondersteunen waarbij dan nog een wereldvreemde verpakking wordt gebruikt. Met als bijkomend verhaal dat het product minderwaardiger is. Indien dat wel zo is, moeten we ons wel eerder vragens tellen over het merk als NAAM dan eerder de vinger te wijzen naar het vaak malafide, ik zeg wel vaak, levreingscircuit. Indien ze dat niet ondersteunen zouden ze volgens mij daar wel iets meer ruchtbaarheid mogen aan geven.
    Nu, vergeet ook wel niet dat we hier in België (ook nog andere landen hoor) in feite maar 3/4 effectief fototoestel kopen. Nagenoeg 1/5 van het gespendeerde bedrag loopt vrij naar de overheid. Wie er eentje kan kopen met aftrek ervan kan inderdaad zeggen 't kost maar ongeveer 800 Euro terwijl de buur zit te sakkeren omdat hij voor hetzelfde waar 1000 Euro op tafel moet leggen (ik weet nu ook wel dat die bedragen niet kloppen, ons BTW-tarief is anders, maar het is om te duiden). Waarom denken jullie dat er zo veel via internet internationaal wordt gekocht met de hoop dat de douane nu juist uw pakje NIET open maakt en verifieert ?
    Nu even opnieuw ter zake. EN jawel er zijn verschillen tussen productielijnen voor materiaal voor Azië, Amerika, Europa ... zoals er ook verschillen zijn in de waterkranen van Gröhe om er eentje op te noemen die geleverd worden aan de Makro, Hubo, ... en deze die je bij een erkent installateur koopt. Ook daar kan je op het zicht (als je weet waar je moet kijken) zien van waar wat komt.
    Om er eentje op te noemn. De flexiebels die bij de Makro-kranen zitten kan je NIET vervangen indien ze scheuren, lekken. DIe van de erkende installateur wel. Maw, indien je kraan lekt na verloopt na tijd (flexiebels), dan moet je bij de Makro-kraan (die vaak tot 35% goedkoper is) een totaal nieuwe kraan aanschaffen, terwijl je bij de andere kraan, enkel de flexiebel moet vervangen).
    http://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Inderdaad.

Kleine aanvulling : ook bij ons verkoopt men merklenzen in een wit doosje of wat bellenfolie, dat zijn de zogenaamde BULK artikelen, veelal lenzen uit een kitaanbieding. Courante praktijk, zie vb. bij Konijnenberg, Kamera Express, Art en Craft en dergelijke zaken. Niet elke verkoper deelt dit mee, ook niet degene die wel uitleggen waar BULK voor staat :

Let op! Een BULK versie is een objectief die uit een bestaande kit is gehaald. De lens wordt geleverd in een witte doos of in beschermfolie. Verder is het objectief exact hetzelfde als een retail (niet bulk versie) inclusief de daarbij behorende garantievoorwaarden.
    http://www.fotokonijnenberg.nl/canon...-6-is-stm-bulk

Ook met garantie en ook met Canon ondersteuning MAAR ... wel uitgesloten van promo-acties zoals de Canon cash back en dergelijke, dat staat ook telkens vermeld in de voorwaarden van de actie. (edit : zijn ze dit jaar blijkbaar vanaf gestapt)

Ander ding : soms worden artikelen geleverd die eigenlijk horen te worden gemonteerd op een afgewerkt product in de groothandel, ik noem iets : remmen op fietsen bijvoorbeeld (niet elk merk), men noemt dat 'eerste montage' en die worden veel voordeliger verkocht door de fabrikant. Vaak worden die sets dan toch niet allemaal gemonteerd maar gewoon doorverkocht aan de vakhandelaar/detailhandelaar. Ook met autobanden, autovelgen en dergelijke is dat courante gewoonte. Soms ook wordt een stuk produktie afgekeurd omwille van estetische redenen, vaak niet eens zichtbaar zonder apparatuur of met minieme foutjes ... ook die worden verkocht aan gereduceerde prijzen. Of IPS panelen in een bepaalde reeks waarvan een aantal test exemlaren niet door de kwaliteitscontrole raakten, dan wordt die hele reeks afgekeurd maar wel netjes doorverkocht aan andere constructeurs (bijvoorbeeld : Koreaanse IPS monitors gebruiken zo'n panelen, van Samsung, van Apple (eigenlijk van voor Apple bedoelde), enz.
    Laatst gewijzigd door Empe; 11 maart 2015 om 09:29

Hallo,
    Heeft er iemand ervaring met mediacool.nl ?
    die hebben goedkopere filters, maar ik ben wat wantrouwig.
    vb: http://www.mediacool.nl/camera_cpl_f...diacool_124587

Omdat ik zeker wou zijn over de cach back actie en de webwinkel heb ik contact opgenomen met Canon , *********** was niet bekent bij Canon dus waarschijnlijk komen die toestellen uit een ander land , zij voldoen niet aan de cach back actie die Canon nu doet .
    Ik ben hier om bij te leren ook al heeft dat een beetje tijd nodig .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
    Hallo,
    Heeft er iemand ervaring met mediacool.nl ?
    die hebben goedkopere filters, maar ik ben wat wantrouwig.
    vb: http://www.mediacool.nl/camera_cpl_f...diacool_124587
    Je ziet aan het aanbod alleen al dat da een brolwinkeltje is e. Maarja zelfs voor je 14 euro zal je nog bedrogen zijn hoor, dont worry
    Zelfde materiaal vind je waarschijnlijk op ebay in china voor 2 euro.

@maudy: bedankt voor de info. Zo zie je maar heh, er is altijd wel een addertje onder het gras als de prijzen TE laag zijn.

update:
    sorry, tzal toch dubbel zo duur zijn als ik geschat had. tis 4 euro op ebay met gratis thuislevering 67mm-CPL-C-PL-Lens-Filter
    Laatst gewijzigd door xafke; 16 maart 2015 om 23:33

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    Je ziet aan het aanbod alleen al dat da een brolwinkeltje is e. Maarja zelfs voor je 14 euro zal je nog bedrogen zijn hoor, dont worry
    Zelfde materiaal vind je waarschijnlijk op ebay in china voor 2 euro.

@maudy: bedankt voor de info. Zo zie je maar heh, er is altijd wel een addertje onder het gras als de prijzen TE laag zijn.

update:
    sorry, tzal toch dubbel zo duur zijn als ik geschat had. tis 4 euro op ebay met gratis thuislevering 67mm-CPL-C-PL-Lens-Filter
    hah, ok bedankt !

Ik zou ook eens stilstaan bij de garantie.Ga maar eens kijken op de site van procirep ivm reparatie onder garantie van Nikon.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    En jawel er bestaat, bestaan afzonderlijke productielijnen voor Noord-Amerika en Europa.
    Inderijd, ik weet niet juist meer met welke Nikon (D300 ?) zijn er ooit problemen geweest ... Aan het serienummer had men voldoende om te weten of het een parallel-inport was of niet.
    Heb je daar verschillende productielijnen voor nodig dan? Als ik vastleg dat de eerste 300.000 naar de US gaan en de volgende naar de EU heb je toch alles in de hand. Misschien draaien er wel 2 productielijnen: links voor de US en rechts voor de EU en de middelste voor?????? en dat zou gewoon ook omgekeerd kunnen zijn....

Hallo,

Ik wil even met een persoonlijke mening reageren op deze discussie.
    Wie heeft nu nog nooit te maken gehad met de grijze markt, het hoeft daarom niet slecht te zijn hoor. Ik heb pas recent over de grijze markt gelezen toen ik het toevallig tegen kwam hier op het net. Ik heb me er even in verdiept
    en ben persoonlijk tot het besluit gekomen dat ik er zelf al vele malen mee te maken heb gehad zonder zelf te weten.

Indien je bv USB sticks of cd's of zo koopt via Amazon.co.uk, Redcoon, Pixmania, enz. Of via reguliere sites vanuit Engeland, steun je sowieso de grijze markt.
    Ik heb indertijd mijn Sony alpha 200 gekocht via Redcoon, deze kwam van Polen, het stond op de sticker op de doos. Nooit over nagedacht, nooit geen problemen gehad.
    Usb sticks koop ik altijd via het buitenland, alsook geheugenkaarten voor de kodak.
    Mijn 70-300G SSM kwam van een electronicawinkel waar ik deze online gekocht heb, omdat deze goedkoper was, ook grijze import bij nader inzien.
    Mijn dashcam heb ik laten meebrengen uit Amerika, lekker goedkoop, ook grijze markt dus.

Wie kent iemand die een iphone of zo heeft laten meebrengen uit Amerika, allemaal doen ze aan grijze markt.

Het is inderdaad niet leuk voor de invoerder als hij zijn winsten verloren ziet gaan omdat men massaal uit het buitenland koopt.
    Daarom geven ze de mensen nu voordelen die hier kopen, daar betaal je dan ook extra voor.
    Maar als ik iets kan besparen op toestellen die normaalgezien niet zo vlug stuk gaan, zal ik het niet laten.

Het is geen brol of zo die je koopt via de grijze markt, het is identiek hetzelfde gemaakt in hetzelfde bedrijf,
    maar wordt door wisselkoersen elders goedkoper aangeboden, vandaar soms de lagere prijs.

Uw auto komt misschien ook uit Tsjechie, als je die daar koopt is het dezelfde hoor, maar dan goedkoper,
    maar die worden ingevoerd en belastingen op betaald en daardoor betalen wij meer.

Ford Mustang kost in Amerika 27.000 euro omgerekend, hier betaal je meer dan 35.000.
    Waarom? voor de staat. Dus als je iets goedkoper vind op het net en je wil het kopen
    koop gerust, ik heb al zoveel gekocht en buiten een late levering nog nooit problemen ondervonden.

Maar dat is mijn mening

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Didispeed Bekijk bericht
    Hallo,

Ik wil even met een persoonlijke mening reageren op deze discussie.
    Wie heeft nu nog nooit te maken gehad met de grijze markt, het hoeft daarom niet slecht te zijn hoor. Ik heb pas recent over de grijze markt gelezen toen ik het toevallig tegen kwam hier op het net. Ik heb me er even in verdiept
    en ben persoonlijk tot het besluit gekomen dat ik er zelf al vele malen mee te maken heb gehad zonder zelf te weten.

Indien je bv USB sticks of cd's of zo koopt via Amazon.co.uk, Redcoon, Pixmania, enz. Of via reguliere sites vanuit Engeland, steun je sowieso de grijze markt.
    Ik heb indertijd mijn Sony alpha 200 gekocht via Redcoon, deze kwam van Polen, het stond op de sticker op de doos. Nooit over nagedacht, nooit geen problemen gehad.
    Usb sticks koop ik altijd via het buitenland, alsook geheugenkaarten voor de kodak.
    Mijn 70-300G SSM kwam van een electronicawinkel waar ik deze online gekocht heb, omdat deze goedkoper was, ook grijze import bij nader inzien.
    Mijn dashcam heb ik laten meebrengen uit Amerika, lekker goedkoop, ook grijze markt dus.

Wie kent iemand die een iphone of zo heeft laten meebrengen uit Amerika, allemaal doen ze aan grijze markt.

Het is inderdaad niet leuk voor de invoerder als hij zijn winsten verloren ziet gaan omdat men massaal uit het buitenland koopt.
    Daarom geven ze de mensen nu voordelen die hier kopen, daar betaal je dan ook extra voor.
    Maar als ik iets kan besparen op toestellen die normaalgezien niet zo vlug stuk gaan, zal ik het niet laten.

Het is geen brol of zo die je koopt via de grijze markt, het is identiek hetzelfde gemaakt in hetzelfde bedrijf,
    maar wordt door wisselkoersen elders goedkoper aangeboden, vandaar soms de lagere prijs.

Uw auto komt misschien ook uit Tsjechie, als je die daar koopt is het dezelfde hoor, maar dan goedkoper,
    maar die worden ingevoerd en belastingen op betaald en daardoor betalen wij meer.

Ford Mustang kost in Amerika 27.000 euro omgerekend, hier betaal je meer dan 35.000.
    Waarom? voor de staat. Dus als je iets goedkoper vind op het net en je wil het kopen
    koop gerust, ik heb al zoveel gekocht en buiten een late levering nog nooit problemen ondervonden.

Maar dat is mijn mening
    En als er iets defect is?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    Nikon d800E, nikon d750, nikkor 16-35 f4, sigma 12-24 f4.5-5.6 II, nikkor 24-120 f4 ED AF-S, sigma 35mm 1.4 ART, NIKKOR 105mm 1.4 ED, sb900,
    https://500px.com/benny_b_photography

Opsturen naar waar je ze gekocht hebt?
    Maar meestal gaat het pas stuk na enkele jaren

Hmmm, dat klopt niet helemaal hoor DidiSpeed.

Er is de pure grijze markt zoals jij aangeeft. Zelfde product gekocht buiten het officiele circuit. De invoerder heeft daar geen last van. Jij stopt het verschil op zak.
    Probleem is idd garantie. De invoerder moet mensen aan het werk zetten om bv garantiegevallen te herstellen waar hij niets op gewonnen heeft of geen compensatie voor krijgt.
    Inmiddels zijn al veel merken daar meer relax in en doen de invoerders de herstellingen niet meer maar gespecialiseerde firmas die daar gecompenseerd voor worden door de fabrikant.

Een extra probleem is dat er verschillende afzetmarkten zijn. En bijpassende "aangepaste" productlijnen.
    Een fles shampoo van een gekend merk X kost in de de reguliere supermarkt bv 3 euro. In de action staat (bijna) exact zelfde fles aan de helft van de prijs?????
    Blijkt bij dieper nazicht dat het om een productielijn gaat bedoelt voor de poolse markt.
    Tijdens het wassen merk je al direct dat het effectief ook een minderwaardig product is aan verschillende factoren.

conclusie: als het echt opmerkelijk goedkoper is dan is het ook minder waard of sterker nog, zelfs duurder in verhouding tot het geleverde.
    Zo is die fles in de supermarkt de marktprijs die onder druk staat van gelijkwaardige concurentie.
    Die in de action is eigenlijk maar 1 euro waard maar ze vragen er 1,5 voor die nog steeds goedkoper is dan de 3 uit de colruyt.
    Opletten daarmee.

Soortgelijke discussies

1. lage prijzen ?????
    Door berto in forum Camera's
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 12 oktober 2009, 14:21
  2. 't Gevolg van lage prijzen kan leiden tot...
    Door Haai8 in forum Chit Chat
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 18 augustus 2005, 10:31
  3. heel lage prijzen op eBay
    Door York in forum Camera's
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 6 januari 2005, 09:41
  4. Belachelijk Lage Prijzen
    Door FatherJohn in forum Camera's
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 17 februari 2004, 14:01
  5. abnormaal lage prijzen: S45 -> 685€, G3 -> 840€