|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
De meeste browsers (behalve Safari oa) en Windowsversies herkennen geen kleurprofielen.
Een heel ambetant fenomeen... In het volgende artikel wordt één en ander uitgelegd, 't is nogal macminded, maar zeer interessant en to the point. http://jo.irisson.free.fr/?p=75
|
Ik heb alles (working color space in Photoshop en kleurruimte waarin ik men bestand opsla in Lightroom) ingesteld op het profiel waarmee men scherm gecalibreerd werd en nu is alles gelijk aan mekaar. Ik zal eens een foto naar Spector sturen en kijken of de kleuren nu overeenkomen met deze die op mijn scherm getoond worden (qua saturatie dan).
Groeten ps.: bedankt voor de interessante link!! Pieter
D700 + Nikon 24 f2.8 + Nikon 50 f1.8 + Kenko Pro Cq polarisatiefilter Geen enkele camera heeft een stand om iemands persoonlijkheid te fotograferen, GOEDE fotografen zijn dus nog steeds heel erg waardevol! |
|
||||
|
Een ding vraag ik me af: is het verstandig om men bestanden op te slaan met als kleurprofiel men schermprofiel? Zal de afdrukcentrale de foto als srgb beschouwen en alsnog afdrukken zoals op men scherm of zal ik iets te zien krijgen dat niet kan?
Groeten Pieter
D700 + Nikon 24 f2.8 + Nikon 50 f1.8 + Kenko Pro Cq polarisatiefilter Geen enkele camera heeft een stand om iemands persoonlijkheid te fotograferen, GOEDE fotografen zijn dus nog steeds heel erg waardevol! |
|
||||
|
Nooit of te nimmer een schermprofiel toekennen aan een foto!!
Een schermprofiel dient enkel gebruikt te worden voor het OS of programma om de juiste kleuren op uw scherm weer te geven. (En hier loopt het vaak mis bij windows) Om foto's in te sturen voor afdruk best sRgb gebruiken, eventueel kan Adobe RGB ook, maar eerst informeren bij de afdrukker of deze dat ondersteunt. Working space in photoshop staat best ingesteld in sRGB of AdobeRGB, naar gelang uw workflow (als je raw of ARGB jpeg's shiet gebruik dan ARGB). |
![]() |
| Labels |
| browser, kleurprofiel |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| kleurverschil Lightroom - picasa | Matthias | Algemeen | 3 | 23 oktober 2007 12:42 |
| Kleurverschil in PS <-> jpg | jwllms | Fotobewerking | 10 | 31 mei 2006 12:51 |
| Kleurverschil CS2 en Raw-pluging | purlut | Fotobewerking | 9 | 4 mei 2006 12:55 |
| Kleurverschil | bouvelo | Fotobewerking | 13 | 19 september 2005 20:28 |
| Canon i965 printer, kleurverschil! | Romain | Camera's | 12 | 26 november 2003 13:44 |
![]() |