|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Ter Zake Forum voor dieper gravende (technische) discussies over de kwaliteit van foto's of technische zaken rondom digitale fotografie. In dit forum worden serieuze bijdragen méér gewaardeerd dan grapjes. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Iemand een idee hoe ik het best een inox emmer kan fotograferen met studio-flitsers zonder dat ikzelf, noch andere storende elementen, gereflecteerd op de foto sta? Ik heb twee studioflitsers, paraplu, softbox, reflector en een wit achtergronddoek.
|
|
||||
|
kan me vergissen want ik ken er niet bijster veel van maar gebruiken ze bij bv autofotografie hier geen polarisatiefilter voor?
|||
|
Ik denk dat een polarisatiefilter geen invloed heeft bij reflectie van metalen, wel om blauwe lucht te bekomen of om reflecties te voorkomen bij het fotograferen van glas, water,…
|
|
|||
|
veel meer witte doeken rondom hangen - eventueel in een een gat snijden zodat je de lens er kan doorsteken ?
|
|
|||||
|
Anti reflectie spray (en dit is geen grapje).
![]() Of een lichttent gebruiken http://www.studioflash.be/product_in...oducts_id/1618
- een nonconformist op een nonconformistische wijze - **NIEUW** Belgiumdigital BLOG - **NIEUW** BelgiumdigitalLive teaser Laatst gewijzigd door zunoel; 9 september 2008 om 16:25 |
|
|||
|
Citaat:
|
|
|||||
|
Deze tip heb ik gevonden dankzij deze draad
|||||
|
Citaat:
http://www.borstelwerken.nl/emmers.htm
|
Bedankt voor de tip van de spuitbus én van de lichttent. Ik probeer iets dergelijks te bekomen met achtergronddoeken.
Iemand nog eentip hoe ik mijn flitsers en reflectoren het best kan opstellen (zie mijn eerste post)? Ik heb nog nooit iets dergelijks moeten fotograferen. Alvast bedankt |
|
||||
|
zie hoger in de tip met dat filmpje: een perfect egaal wit reflectiepaneel aan beide kanten opstellen en spelen met de invalhoek tot het juist zit.
in dit geval is een "isomo" of "papieren" reflectiepaneel onbruikbaar omdat je de struktuur van dit "paneel" gaat terugzien op je emmer (als je geen spuitbus gebruikt) eventueel is een A3 vel glossy fotopapier beter bruikbaar om te reflecteren zonder de struktuur in je emmer te zien. voordeel van zo een vel (tegelijk nadeel omwille van minder handig werken) is dat je het kan buigen om je ronde emmer mooi uit te lichten Als je de lichttent en een wit plexiglazen ondergrond in de lichttent gebruikt (zonder die panelen, maar met de spuitbus) en de belichting mag al iets platter zijn, dan kan je aan weerszijden van de lichttent je studiolampen zetten (circa onder een hoek van 30° tot 45° naargelang de grote van je studio), beter is een opnametafel en minstens 4 lampen .. maar ik denk dat je met twee lampen die je hebt en een tentje al tot aanvaardbaar resultaat kan komen. |
|
|||
|
Zou dit een goede lichttent zijn? De ronde omtrek lijkt me wel wat: http://www.studioflash.be/product_in...oducts_id/1618
Of vrezen jullie voor de kreuken in de stof? |
|
|||
|
Ik heb de indruk dat je niet helemaal overtuigd bent. Zijn er betere alternatieven? Ik wil liever nu iets meer uitgeven, dan 'volgend jaar' tot de constatatie te komen dat het toch niet zo'n goede aankoop was en dan een betere te kopen...
|
|
||||
|
een opnametafel + je hele studio leeg maken en grijs verven .. maar dan spreken we over een heeeeeeeel ander budget.
een lichttentje in huis halen kan nooit kwaad, maar ik gebruik mijn lichttent bijna nooit, ik werk liever met overmaatse softboxen langs verschillende kanten en werken met reflectiepanelen, snooth etc. dan kan je je licht nog meer naar je hand zetten dan in een lichttent. In een lichttent krijg je al snel "plat belichte foto's" |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| mijn eerste studio ervaring | jvs | Fotobeoordeling Mensen en Modellen | 8 | 13 juni 2008 08:22 |
| Onderwerpen fotograferen bij avondval of nacht | Marie-Rose | Algemeen | 5 | 26 februari 2008 22:50 |
| Studio vragen | 4nightlife | Algemeen | 3 | 2 februari 2005 10:09 |
| Studio verlichting (aanschaf) | 4nightlife | Camera's | 8 | 29 november 2003 09:01 |
| Opzoek naar een eenvoudige studio opstelling | The_End | Camera's | 0 | 9 november 2003 21:38 |
![]() |