|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Ter Zake Forum voor dieper gravende (technische) discussies over de kwaliteit van foto's of technische zaken rondom digitale fotografie. In dit forum worden serieuze bijdragen méér gewaardeerd dan grapjes. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Hallo
Morgen is het de doop van mijn kleikind ,wat zijn de beste instellingen voor mijn toestel om deze foto's te nemen binnen in de kerk ? Ik bezit juist een Nikon D60 met twee lenzen AF S Nikkor 18_55mm 1:305-5,6G VR AF S Nikkor 55-200mm 1:4-5,6 G ED VR Graag jullie info Dank u |
|
|||
|
Ik zie geen (externe) flash in je lijst. Ik vrees dat zonder flash het heel moeilijk wordt...
Anders grootste diafragma gebruiken al dan niet met interne flash en/of hogere iso. Let op je witbalans als je flash gebruikt en in jpg trekt. Groeten, C.
|
Iso 800
Toestel op "A" zetten en het diafragma zo groot mogelijk ( klein getal ). en kijken welke sluitertijd je hebt. Hou in de gaten dat de sluitertijd niet trager is dan het aantal mm waarop je lens staat ( bv 28 mm ga dan zeker niet onder de 1/30 sec, schiet je op 50 mm ga dan zeker niet onder de 1/50 sec ). Hou uw toestel vast met 2 handen waarvan één hand rond de lens en uw elleboog lichtjes tegen uw lichaam gedrukt. Zo sta je redelijk stabiel met uw toestel. Probeer zo weinig mogelijk in te zoomen als je merkt dat er niet veel licht is. dan kan je een iets langere sluitertijd gebruiken. En anders iso 1600 Probeer ook met het licht mee te fotograferen. Als je ziet dat het licht van rechts komt. trek dan ook van uit die kant. Ga niet in tegenlicht want de mensen zullen slecht belicht zijn.
|
Ik zou toch eerst twee keer nadenken alvorens op 800 ISO -laat staan 1600 ISO- met een DSLR foto's te maken van toch wel een belangrijk gebeurtenis in de threadstarter zijn familale leven...
Al was het maar voor het vreselijke ruisniveau dat je er dan maar moet bijnemen. Het neemt voor veel mensen wel wat belichtingsproblemen weg, maar de tol die je daar kwalitatief voor betaald is mij écht te hoog. Het is idd nogal moeilijk zomaar een goed advies te geven: de lichtsituatie is afhankelijk van het gebouw (oud of modern kerkgebouw), de plaats van het doopvont (veel ramen in de onmiddelijke omgeving of niet), het weer (is het buiten bewolkt, zonnig, wisselvallig)... |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Externe flash, waar gebruiken jullie hem voor? | s5034454 | Accessoires | 14 | 5 september 2006 11:21 |
| ik zoek een goede portretlens die ik ook makkelijk als macrolens kan gebruiken | Matthias | Objectieven | 2 | 15 juni 2006 12:45 |
| wanneer en hoe omnibounce gebruiken icm met canon 420ex flitser | scannie | Accessoires | 7 | 16 april 2006 09:18 |
| Info toevoegen aan NEF | Medidoc | Ter Zake | 2 | 8 augustus 2005 12:08 |
| Lens info in EXIF i.c.m. Photoshop | ajh | Software | 14 | 23 juni 2005 14:56 |
![]() |