Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Fotografie Technisch > Ter Zake

Ter Zake Forum voor dieper gravende (technische) discussies over de kwaliteit van foto's of technische zaken rondom digitale fotografie. In dit forum worden serieuze bijdragen méér gewaardeerd dan grapjes.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 7 augustus 2008, 16:56
dejo.vercoutere dejo.vercoutere is offline
Junior Member

Standaard Hot Pixels ? Fuji S9600

Hoi ,

Ik ben een beginnend amateur fotograaf. Ik heb sinds één week m'n eerste camera ( een bridge toestel ). De Fuji S9600.
Gisteren kwam er een onweer voorbij en heb ik geprobeerd enkele foto's te maken. Ik merk echter op alle foto's die ik heb van vannacht kleine witte puntjes. Hoe meer licht er in de afbeelding is , hoe meer de puntjes opvallen. ( bij afbeeldingen zonder bliksem zie je ze bijna niet , bij afbeeldingen met bliksem wel. )
Enige research heeft mij geleerd dat dit wss om hot pixels gaat. Doch ik vraag me af of deze hoeveelheid normaal is ?

Fuji S9600
Sluitertijd 30s
Diafragma op F8
ISO 100
manueel op oneindig gefocussed ..
Met zelfgemaakt tijdelijk statief ( )

http://users.telenet.be/poenanie/temp/DSCF0434.jpg

Hopelijk kan iemand me vertellen of dit normaal is. En wat ik er eventueel aan kan doen om ze te vermijden ?!

Grtjes Jonathan

Laatst gewijzigd door Hanske; 10 augustus 2008 om 00:22
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 7 augustus 2008, 21:43
gijsbert27 gijsbert27 is offline
Junior Member

Standaard Re: Hot Pixels ? Fuji S9600

hoi dejo ,ik weet niet wat dat is ,maar wat ik nog vreemder vind is ,als ik de foto op mijn laptop opsla zijn alle witte puntjes weg ,dat begrijp ik niet ,ik geloof trouwens niet dat het hotpixels zijn want dan zouden het er in een keer wel een heleboel wezen,maar wat het wel is kan ik je ook niet vertellen ,sorry groetjes gijs
  #3 (permalink)  
Oud 7 augustus 2008, 21:55
Junior Member

niemand ?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)