Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 30

Discussie: Hof

Standaard Hof

Gelieve de objectiviteit van de ze hal of fame te respecteren aub ....grote klucht.....die het stilaan aan het worden is....
    Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden daarentegen...
    http://freddy69.jimdo.com/
    http://fredor2.wix.com/freddyhoutmeyers

Standaard Re: Hof

Heeft een HOF dan sowieso al 'waarde'? :-)
    BEZOEK MIJN VERNIEUWDE WEBSITE ->>> WWW.DEWESTELINCKPHOTOGRAPHY.COM

Vind ik toch wel ja....ik ga van de veronderstelling uit dat de beste foto's van die week verkozen worden...en ik begrijp dat smaken verschillen...maar vereist wel objectiviteit natuurlijk....in wk48 zitten er volgens mij slechts 5 in die dit verdienen....de rest zijn gesettelde namen....en waarom mag er geen commentaar gegeven worden bij de hall of fame topic...en hoe werkt die keuze precies....

Wat wil je zeggen met gesettelde namen? Dat ze gekozen zijn omwille van hun 'naam' of dat ze steeds blijven verschijnen in HoF omdat ze een bepaalde kwaliteit van foto's afleveren?

Dat er stevig rekening wordt gehouden met de naam ....te stevig

Lol , tja.
    Ik heb ooit eens in HoF gestaan met een foto die iedereen kon genomen hebben. Een typische toeristenfoto in London van een plafond uit een winkelgallerij. (zoals plafond van centraal station in Antwerpen, dat je hier elke maand weleens ziet passeren...) Hieraan heb ik zelfs geen nabewerking moeten doen.

Op zich een mooie foto, maar qua inspanning: zero.
    Tot mijn grote verbazing kwam deze in de HOF.

En dan zijn er foto's waar je heel wat tijd in steekt, afwacht voor een juist moment, of achteraf heel wat moet aan prutsen om hem te hebben hoe je 'm wil. En deze komen uiteraard nooit in HoF

Maar euh, Freddy69, kan je ook eens de foto's posten waar je het niet over eens bent, om toe te lichten

Maar euh, Freddy69, kan je ook eens de foto's posten waar je het niet over eens bent, om toe te lichten
    Zou dit kunnen maar komt denegrerend over voor de betrokkene dus ik doe dit niet....maar het lijkt me duidelijk zeker voor wk48 dat er een vuiltje
    aan de lucht is met die verkiezing van de foto's...vraag me trouwens af hoe dit in zijn werk gaat die verkiezing....wordt er ook al wel eens iemand van
    de dagdagelijkse posters hun mening gevraagd ...?
    Maar ik ga er men nachtrust niet voor laten ...

Er is een heel eenvoudig, kordaat werkend middel indien je je ergert aan HOF.
    Kijk er niet, niet meer naar.
    En indien je meningen hebt, je volste recht trouwens, probeer dan eerst even een oplijsting te geven dewelke volgens jou gangbare en meetbare maatstaven zijn.
    En maak dan een HOF op voor jezelf waar de volgens geselecteerde foto's in thuis horen. Doe ik ook maar ik heb wel begrip voor de BD-HOF en stel me er geen vragen bij.
    http://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
    Zou dit kunnen maar komt denegrerend over voor de betrokkene dus ik doe dit niet....maar het lijkt me duidelijk zeker voor wk48 dat er een vuiltje
    aan de lucht is met die verkiezing van de foto's...vraag me trouwens af hoe dit in zijn werk gaat die verkiezing....wordt er ook al wel eens iemand van
    de dagdagelijkse posters hun mening gevraagd ...?
    Maar ik ga er men nachtrust niet voor laten ...
    Via een eenvoudige zoek-opdracht hier op BD heb je meer dan uren leesvoer over het wel en wee van de HOF en de methodiek van kwotering en de misnoegden en hun commentaar en de mensen die het wel appreciëren. Doe nu zelf even de inspanning en moeite in de plaats van die vraag voor de zoveelste keer te herhalen.
    http://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Via een eenvoudige zoek-opdracht hier op BD heb je meer dan uren leesvoer over het wel en wee van de HOF en de methodiek van kwotering en de misnoegden en hun commentaar en de mensen die het wel appreciëren. Doe nu zelf even de inspanning en moeite in de plaats van die vraag voor de zoveelste keer te herhalen.
    Dit soort reacties vind ik een forum onwaardig...ik hoef geen uren leesvoer...en ik hoef helemaal al niet dat gij me gaat zeggen wat ik mag schrijven...daar krijg ik het nu eens van se.....

De HOF is soms wel eens voorwerp van kritiek. Ik vermoed dat een paar enkelingen kiezen wie er in komt met varierende resultaten naar mijn smaak.
    Ik heb wk48 eens nagezien en mijn inziens (naar mijn smaak en ervaring) is daar niets fout mee.
    Bij uitzondering lukt het wel eens dat een foto dat voor mij er echt niet doorkan het toch haalt tot HOF. Ik zal niet slim genoeg zijn om het te begrijpen denk ik dan.

Ik ben ook bij ander forums, groupen, verenigingen en merk dat indien de keuze gemaakt word op basis van stemming het behoorlijk aansluit bij wat ik goed vind. (niet dat mijn smaak norm is hoor LOL zo goed ben ik niet)

Er is al overal op het forum een draadje gestart over het HOF nog NOOIT EEN GOED WOORD over gelezen!
    Wat ik weet en waarvan ik 100% zeker van ben dat de criticasters er nog veel MINDER van terecht zouden brengen.

Zoals altijd: DE BESTE STUURLUI STAAN AAN WAL!

En als het dan zo simpel zou zijn waarom werk je er niet aan mee?
    Waarom vraag je niet gewoon aan het bestuur om te mogen selecteren?
    Waarom altijd kritiek geven op mensen waarvan je niet eens weet wie of wat ze zijn?
    Waarvan je zelfs niet het minste benul hebt hoeveel uren per week ze van hun vrije tijd vrij maken om jullie onnozelheden overal over het forum te moeten lezen?

Doe wat, doe mee en maak dat het beter wordt, als je daar tenminste in slaagt.

Mij nu overladen met tegenargumenten heeft geen zin, doe dat in het parlement, hier op BD is ACTIE vereist!
    FUJIFILM: X-T1 | X-E2s | Samyang 12mm f/2.0 NCS CS | Fujinon XF 27mm f/2.8 R | Fujinon XF35mm f/1.4 R | Fujinon XF18-55mm f/2.8-4 R LM OIS | NISSIN i60A.
    CANON: EOS 5D | EF 24mm f/2.8 | EF 40mm f/2.8 STM | EF 17-40mm f/4.0 L USM.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
    Goed gesproken/geschreven. Elk op zijn manier!
    Fuji X-Pro1 - X-Pro2
    van 8mm tot 400mm (en 1.4 extender)
    WWW FB Flickr

Hier alvast iemand die wel degelijk de wekelijkse hof en het bijhorend werk achter de schermen kan appreciëren. Ongeacht de uitkomst.

Freddy heb je DIT al eens gelezen?

Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Goed gezegd Luc,
    Deze mensen die zich hier belangeloos voor inzetten verdienen een pluim ipv zo een onnozele opmerkingen. Eigenlijk zou hier niemand mogen op reageren.
    Elke week verschijnen er tientallen prachtige foto's op dit forum en daar een keuze uit maken is zeker niet makkelijk. Afhankelijk wat uw voorkeur is van fotografie zal je soms wel eens liever een andere foto in de HOF willen zien maar ik twijfel er niet aan dat de selectie in alle eerlijkheid gebeurt.
    Als je je hier niet kan in vinden moet je maar naar een ander forum verhuizen maar ik vrees dat er geen enkel is dat zo actief is als BD.

Misschien moet je je handtekening veranderen: domme opmerkingen bestaan want dit is er wel een.

BD, DOE ZO VERDER
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
    Hier alvast iemand die wel degelijk de wekelijkse hof en het bijhorend werk achter de schermen kan appreciëren. Ongeacht de uitkomst.

Freddy heb je DIT al eens gelezen?

Marc
    Ik ben het het volmondig met je eens

Ik denk eerlijk gezegd dat beide partijen wat gelijk hebben in deze kwestie (en neen da's geen struisvogelpolitiek)

Zelf vind ik al heel lang dat de HOF niets meer te maken heeft met de betere foto, maar wel eerder met de foto's die het best beantwoorden aan strikte regeltjes uit het amateurwereldje en dan liefst van al nog niet te vernieuwend zijn.
    Nu dat is mijn idee hierover hé, dus take it or leave it.

Langs de andere kant ben ik er van overtuigd dat de mensen die de foto's selecteren in alle eer en geweten deze beslissing nemen, MAAR de groep die hierover beslist heeft geen diversiteit en dat is nu net het probleem.
    Ze denken blijkbaar allemaal op eenzelfde manier en zo krijg je dergelijke resultaten.

Om een eerlijk en correct weergave te krijgen moet je een jury opstellen van mensen met een diverse kijk op fotografie en dan krijg je een objectief oordeel !

Dus zolang dit niet verandert kan je best als ik niet eens naar die HOF kijken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
    Goed gezegd Luc,
    Deze mensen die zich hier belangeloos voor inzetten verdienen een pluim ipv zo een onnozele opmerkingen. Eigenlijk zou hier niemand mogen op reageren.
    Elke week verschijnen er tientallen prachtige foto's op dit forum en daar een keuze uit maken is zeker niet makkelijk. Afhankelijk wat uw voorkeur is van fotografie zal je soms wel eens liever een andere foto in de HOF willen zien maar ik twijfel er niet aan dat de selectie in alle eerlijkheid gebeurt.
    Als je je hier niet kan in vinden moet je maar naar een ander forum verhuizen maar ik vrees dat er geen enkel is dat zo actief is als BD.

Misschien moet je je handtekening veranderen: domme opmerkingen bestaan want dit is er wel een.

BD, DOE ZO VERDER
    kan alleen maar dit volgen. Er staan soms foto's in die niet mijn smaak zijn, maar die heel waarschijnlijjk in hun soort foto wel op hun plaats staan in het HOF. Smaken verschillen maar ik kan ze wel appreciëren.
    nog een fijne dag verder!
    Guido

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
    Ik denk eerlijk gezegd dat beide partijen wat gelijk hebben in deze kwestie (en neen da's geen struisvogelpolitiek)

Zelf vind ik al heel lang dat de HOF niets meer te maken heeft met de betere foto, maar wel eerder met de foto's die het best beantwoorden aan strikte regeltjes uit het amateurwereldje en dan liefst van al nog niet te vernieuwend zijn.

Langs de andere kant ben ik er van overtuigd dat de mensen die de foto's selecteren in alle eer en geweten deze beslissing nemen, MAAR de groep die hierover beslist heeft geen diversiteit en dat is nu net het probleem.
    Ze denken blijkbaar allemaal op eenzelfde manier en zo krijg je dergelijke resultaten.

Om een eerlijk en correct weergave te krijgen moet je een jury opstellen van mensen met een diverse kijk op fotografie en dan krijg je een objectief oordeel !

Eén vraag: hoeveel van uw vrije tijd zou u hier per week belangeloos willen aan besteden, ik bedoel als medewerker dan natuurlijk?
    Een eerlijk antwoord graag.
    FUJIFILM: X-T1 | X-E2s | Samyang 12mm f/2.0 NCS CS | Fujinon XF 27mm f/2.8 R | Fujinon XF35mm f/1.4 R | Fujinon XF18-55mm f/2.8-4 R LM OIS | NISSIN i60A.
    CANON: EOS 5D | EF 24mm f/2.8 | EF 40mm f/2.8 STM | EF 17-40mm f/4.0 L USM.

Er is al overal op het forum een draadje gestart over het HOF nog NOOIT EEN GOED WOORD over gelezen!
    Wat ik weet en waarvan ik 100% zeker van ben dat de criticasters er nog veel MINDER van terecht zouden brengen.

Zoals altijd: DE BESTE STUURLUI STAAN AAN WAL!

En als het dan zo simpel zou zijn waarom werk je er niet aan mee?
    Waarom vraag je niet gewoon aan het bestuur om te mogen selecteren?
    Waarom altijd kritiek geven op mensen waarvan je niet eens weet wie of wat ze zijn?
    Waarvan je zelfs niet het minste benul hebt hoeveel uren per week ze van hun vrije tijd vrij maken om jullie onnozelheden overal over het forum te moeten lezen?

Mij nu overladen met tegenargumenten heeft geen zin, doe dat in het parlement, hier op BD is ACTIE vereist!
    Hier toch niet helemaal mee akkoord.

Het is niet omdat je niet akkoord bent met het bestuur van de voetbalclub waar je fan van bent, dat je daarom in het bestuur moet komen.
    Het is niet omdat je niet akkoord bent met de huidige politiek, dat je daarom politieker moet worden.

Dit is een forum, een plek waar mensen hun meningen uiten. Soms super positief en soms heel kritisch. Niet altijd opbouwend maar ja...
    Een forum is een openbare plek waar mensen dingen kunnen verkondigen. Dat wilt niet zeggen dat ze daarom ineens mee in de werking van het forum moeten zitten.

Zelf heb ik ook al enkele keren werk in HoF gehad.
    Leuk, maar ik draai me niet een keer om als het er niet in zou staan en wanneer ik twijfel over ander werk.
    Sowieso heb ik al moeite om mijn mening (kritiek) te uiten op ander mans werk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht

Een mening dat ik grotendeels als zo goed helemaal volg.

Eén vraag: hoeveel van uw vrije tijd zou u hier per week belangeloos willen aan besteden, ik bedoel als medewerker dan natuurlijk?
    Een eerlijk antwoord graag.
    Wat is dat nu voor een vraag ? Ik ben geen vragende partij als je dat bedoelt.
    Maar ik breek toch ook nergens die medewerkers af, of wel ?
    Ik zeg alleen dat er een zekere diversiteit ontbreekt....

PS : ik ga regelmatig belangeloos foto's jureren in de amateurwereld. En die mensen vragen mij nu net omdat ik een andere visie heb op fotografie.

foto's worden genomineerd omdat de jury gecharmeerd is door een beeld of omdat ze het goed vinden. Andere jury betekent waarschijnlijk andere foto's..... that's all.
    My Website : http://www.ineedair.org
    Music / Painting / Motion Graphics / Image
    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
    foto's worden genomineerd omdat de jury gecharmeerd is door een beeld of omdat ze het goed vinden. Andere jury betekent waarschijnlijk andere foto's..... that's all.
    Een andere jury zal vanuit een ander perspectief naar de hall kijken.
    Maar daarnaast zijn er ook alle andere forumgebruikers, die elk op hun beurt op een andere manier naar de hall kijken.

Puntensysteem! *oppert*

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Een andere jury zal vanuit een ander perspectief naar de hall kijken.
    Maar daarnaast zijn er ook alle andere forumgebruikers, die elk op hun beurt op een andere manier naar de hall kijken.

Puntensysteem! *oppert*
    Een systeem waarbij de bezoeker/forumganger meer betrokken zou geraken zou wel voor meer interactiviteit zorgen op dit forum.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten