|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Ter Zake Forum voor dieper gravende (technische) discussies over de kwaliteit van foto's of technische zaken rondom digitale fotografie. In dit forum worden serieuze bijdragen méér gewaardeerd dan grapjes. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Wat is de beste manier om een grote plaat kadapak (120cm op 80 cm) strak aan de muur te bevestigen? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb het geprobeerd met TESA power strips (belastbaar tot 1,5kg). De dag er na lag de plaat op de grond....
|
Als het goed vast moet hangen kan je "Fix all High Tack" gebruiken:
http://www.vertommen.be/images/techn...l_hightack.pdf Maar dan heb je wel een probleem als het terug van de muur moet gehaald worden... Je kan met die Fix All ook een haakje of draadje vastkleven op de achterkant van het paneel, en dan kan je het op die manier ergens aan vasthangen. Maar dan komt het paneel niet zo vlak tegen de muur. |
|
|||
|
Merciekes voor de reacties maar de bedoeling is inderdaad dat de foam regelmatig vervangen wordt door een andere foto zonder stukken muur mee te trekken. Haakjes met een plakkertje geven inderdaad niet zo een 'strak' resultaat, maar is wel een goede optie.
![]() Greetz
|
Het wil wel een helpen als je het kadapak lijmt op een houten kader enkele cm kleiener dan je plaat. de ophanging doe je dan met een bevestiging aan het kader en niet aan de plaat.
Als het geld mag kosten is er een firma in Antwerpen die je foto's verlijmt op kadapak met een laag alluminium der tussen bijgevolg blijft alles mooi vlak. je kan is Googlen op Asap en Fotim MVG, Jeff
|
Je kan bij hierboven genoemde firma's ook een ophangprofiel laten kleven.
Of je gaat naar de brico aluminium U profieltjes kopen (1cm) en je kleeft deze vast met dubbelzijdige tape van 1cm breed. Doe dit niet enkel langs de bovenkant maar langs de 4 randen omgeveer 5cm van de buitenrand. Je panneel is op die mannier beter bestand tegen kromtrekken en hangt mooi evenwijdig met de muur. |
|
|||
|
Bedankt weer twee schitterende tips. Ik denk dat velcro de ideale manier is. De velcro tegen de muur en nog een schietnietje erdoor in de kalk en dat moet perfect houden.
De aluminiumlijst lijkt me ook goed maar meer arbeidsintensief en minder "strak". Ondertussen heb ik hem wel al opgehangen met zo twee stickertjes met een koperen driehoekje aan. Ik heb de stickertjes voor de zekerheid overplakt met brede transparante tape. In de muur zit dan een nageltje. Is niet superstrak, maar goed genoeg voor me. De volgende ga ik met velcro proberen!!! ![]() ![]()
|
Even gezocht op het internet en dit zou ik als systeem gebruiken mocht ik zulke formaten ophangen. Op de site kan je verder informatie vinden van het systeem.http://www.authentic.be/emc.asp?pageId=245. Maar niets houd u tegen om dit zelf na te maken, en naar de Brico te gaan achter identieke profielen. Voordelen zijn dat het netjes is en dat je gemakkelijk een andere foto kan hangen op dezelfde plaats.
Greetz |
|
|||||
|
Citaat:
Het bevestigen van zo'n profiel is tweedelig, een het ophangen en twee het voorkomen dat de foto op de kadapac gaat kromtrekken (wat volgens je voorbeeld al het geval is). |
|
|||
|
Dit ziet er inderdaad zeer interessant uit en makkelijk zelf te doen. Het feit dat de kadapak bij mij krom is , is omdat hij boven met die nageltjes bevestigd is (half centimetertje van de muur) en onderaan met de (nog aanwezige) tesa powerstrips (strak tegen de muur).
Bedankt voor de input.
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Wat ontbeekt er en hoe aan te passen? | Twizter | Fotobewerking | 19 | 31 juli 2008 00:10 |
| HELP Hoe oude verf van de muur halen | mir | Chit Chat | 21 | 10 april 2007 20:46 |
| Moppen over die Ollanders | Hanske | Chit Chat - Archief | 14 | 14 juli 2005 12:24 |
| NU snap ik hoe vrouwen aan hun rijbewijs geraken! | Jochen | Chit Chat - Archief | 3 | 25 september 2003 15:15 |
| Hoe website linken aan "HIER" | vicky | Showcase - Archief | 2 | 18 augustus 2003 11:27 |
![]() |