Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Foto's afprinten

Standaard Foto's afprinten

ik heb mijn laatste foto's allemaal op tiff getrokken en mijn bevindingen zijn dat de foto's na het bewerken scherper zijn dan in jpeg, het voordeel daarvan is dat je er geen prog. (converter) nodig hebt ,als ik ze verklein (900x600)om te posten op belgiumdigital zijn ze immers nog altijd 2MB, nu heb ik een test gedaan om te printen met de voledige grote , bewerkt en niet verkleind de foto's komen beter uit de printer dan in jpeg
    de grote van de foto's zijn
    B.4288 pixels
    H.2848 pixels
    33.4 MB
    bits 32
    Misschien is dat normaal maar ik ben er nu nog maar achter gekomen
    Laatst gewijzigd door koen1950; 27 juli 2011 om 19:41

Standaard Re: Foto's afprinten

jpeg is altijd verlieslatend dus is het heel normaal dat je originele tiff een beter resultaat geeft met afdrukken.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

En bij welk formaat zou je het werkelijk zien?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Het is duidelijk bij 20x30 zelfs, iemand die niet zo bezig is met fotografie zag het direct

Bij een foto van 20*30 zou je eigenlijk geen verschil mogen zien tissen een Tiff en een Jpeg bestand (de meeste drukkers vragen zelfs om Jpeg bestanden ). Waarschijnlijk is er dus iets mis gelopen in uw methode (heb je mijn antwoord op uw eerdere vraag nog eens goed gelezen?). Het is voor ons zeer moeilijk om uit te maken waar het fout is gelopen bij jou, en dus durf ik maar zeer voorzichtig trachten een antwoord te vinden op jou vraag en probleem, het meest waarschijnlijke is dat de compressie te hoog was op je Jpeg bestand bestand (hoe hoger de compressie hoe lager de overgebleven kwaliteit) of je hebt een aantal keren een Jpeg opgeslagen en en dan verder bewerkt waardoor er een aantal keren een compressie op je Jpeg is toegepast.
    Maar ik blijf erbij dat een foto op 20*30 bij een eerste generatie (of zelfs tweede generatie) Jpeg bij voldoende hoge kwaliteit geen zo'n onmiddellijk zichtbaar verschil zou mogen geven tov een Tiff bestand, moest dit wel zo zijn zou niemand meer zijn bestanden aanleveren in Jpeg om te laten afdrukken....

het verschil is miniem maar ik heb er geen probleem mee om te werken met tiff en af te drukken op tiff

Regels voor berichten