Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 26

Standaard formatteren niet voltooien

Hallo,
    Met mijn card reader heb ik geprobeerd mijn xD picture card te formatteren.
    Mijn fototoestel geeft constant een foutmelding en kan niet formatteren vandaar dat ik een card reader gebruik.
    Ik heb windows-vista op mijn pc.
    Nu heb ik het volgende probleem. Heb dus geprobeerd mijn kaart te formatteren met de card reader,zowel gewoon formatteren als snel formatteren,maar krijg constant de melding: kan formatteren niet voltooien.
    Het is een Olympus xD-picture card van M2gb.
    Als ik de cardreader aansluit verschijnt het volgende:
    De schijf in station G (verwisselbare schijf) moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken.
    Als ik voor de optie schijf formatteren kies dan verschijnt er:
    Capaciteit: 1,95GB
    Bestandssysteem: FAT(standaard)
    Clustergrootte: 32 kilobytes.

Iemand enig idee wat ik nu kan doen?

Dani

Standaard Re: formatteren niet voltooien

Is het een oude kaart: nieuwe kopen
    Is het een niet zo oude kaart: garantie claimen.

Niet toevallig de beveiligingsschakelaar aanstaan op het kaartje?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leviathanfd Bekijk bericht
    Niet toevallig de beveiligingsschakelaar aanstaan op het kaartje?
    Beveiligingsschakelaar?? Nooit van gehoord!Hoe kan ik dat uitzoeken dan?

Dat is een klein pinnetje/ schakelaartje aan de zijkant van het kaartje.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leviathanfd Bekijk bericht
    Dat is een klein pinnetje/ schakelaartje aan de zijkant van het kaartje.
    Helaas heb gekeken maar zit er niet op! Jammer had stiekem alweer hoop.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door danipunani Bekijk bericht
    Bestandssysteem: FAT(standaard)
    Fat-16 of Fat-32?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter_O Bekijk bericht
    Fat-16 of Fat-32?
    Hai Dieter_O,
    Als ik de kaart wil formatteren staat het bestandssysteem op FAT(standaard). Dan voltooid het formatteren niet.
    Ik heb het toen veranderd naar NTFS (geen idee waarom maar was radeloos) maar toen wilde het formatteren ook niet voltooien.
    Ik heb nog wel de keuze tussen FAT-16 en Fat-32,weet echt niet wat dat inhoud,maar denk je dat dat misschien wel zal helpen,en het fomatteren nu wel zal voltooien?
    Groetjes Dani

Aangezien je spreekt van een clustersize van 32kb denk ik dat je fat-16 hebt gebruikt. Fat 16 is gelimiteerd tot 2GB. Je zal niks verkeerd doen met het nog eens te proberen op fat-32 als denk ik wel dat het niet veel zal uithalen. Als je niet kan formatteren op je toestel, en niet op je pc in verschillende bestandsystemen dan vrees ik er voor dat je kaartje gewoon hardwarematig defect is.
    Of een slechte partitie tabel? Weet er iemand wat een camera doet met een partitie tabel?
    Wordt die gewoon overschreven?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter_O Bekijk bericht
    Aangezien je spreekt van een clustersize van 32kb denk ik dat je fat-16 hebt gebruikt. Fat 16 is gelimiteerd tot 2GB. Je zal niks verkeerd doen met het nog eens te proberen op fat-32 als denk ik wel dat het niet veel zal uithalen. Als je niet kan formatteren op je toestel, en niet op je pc in verschillende bestandsystemen dan vrees ik er voor dat je kaartje gewoon hardwarematig defect is.
    Of een slechte partitie tabel? Weet er iemand wat een camera doet met een partitie tabel?
    Wordt die gewoon overschreven?
    Excuses,heb het verkeerd overgetypt maar heb niet de keuze tussen fat-16 maar: NTFS,FAT-32 en ex-Fat.
    De clustergrootte komt automatisch op 32 kilobytes.Maar ook hier heb ik de keuze om te veranderen.(512,1024,2048etc tot 64kb)

eens proberen te formateren via cmd?
    Canon 450d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/55 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 4gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harryballector Bekijk bericht
    eens proberen te formateren via cmd?
    Totaal geen verstand,maar wat is cmd (command prompt??). En vooral hoe doe ik dat?

Totaal geen verstand,maar wat is cmd (command prompt??). En vooral hoe doe ik dat?
    command prompt inderdaad ( start-uitvoeren- cmd invullen)

format x: ( x staat voor je drive letter van je sd card, dubbelcheck !!)

dan wordt er gevraagd om huidige stationnaam ( bv bij een externe hd : lacie of iomega of....): invullen

dan nog een paar vraagjes ( J/N ) , antwoorden - enter en voila

dan kan je het percentage van voltooiing zien ( duurt wel even), na format wordt er gevraagd een volumenaam in te vullen ( ps "form" mag je wegnemen , anders staat er formingevulde naam )

heb dit nog gedaan om een externe hd te formateren waarvan ik het op geen enkele andere manier gedaan kreeg, succes
    Canon 450d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/55 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 4gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

command prompt inderdaad ( start-uitvoeren- cmd invullen)

format x: ( x staat voor je drive letter van je sd card, dubbelcheck !!)

dan wordt er gevraagd om huidige stationnaam ( bv bij een externe hd : lacie of iomega of....): invullen

dan nog een paar vraagjes ( J/N ) , antwoorden - enter en voila

dan kan je het percentage van voltooiing zien ( duurt wel even), na format wordt er gevraagd een volumenaam in te vullen ( ps "form" mag je wegnemen , anders staat er formingevulde naam )

heb dit nog gedaan om een externe hd te formateren waarvan ik het op geen enkele andere manier gedaan kreeg, succes
    Nou denk dat ik het nu helemaal verpest hebt. Heb het geprobeerd.
    Er gebeurde duidelijk wel wat.Toen het uiteindelijk voor de 100% voltooid was stond er aangegeven dat de kaart niet meer bruikbaar was.
    Heb diverse photo/card recovery programma's erop gegooid maar ze kunnen geen van allen iets vinden op de kaart.

Nou denk dat ik het nu helemaal verpest hebt. Heb het geprobeerd.
    Er gebeurde duidelijk wel wat.Toen het uiteindelijk voor de 100% voltooid was stond er aangegeven dat de kaart niet meer bruikbaar was.
    Heb diverse photo/card recovery programma's erop gegooid maar ze kunnen geen van allen iets vinden op de kaart.
    hoe kunnen ze nu iets vinden als je de kaart geformateerd hebt?

heb je op het einde van format dan de stationnaam etc ingegeven?

hoe kunnen ze nu iets vinden als je de kaart geformateerd hebt?

heb je op het einde van format dan de stationnaam etc ingegeven?
    Nadat ik de melding kreeg dat er iets(?) onbruikbaar was (dacht dat het mijn card was maar is de schijf) wilde ik met een card/photo recovery programma foto's proberen terug te halen.Ik las dat deze site's misschien foto's van mijn beschadigde/geformatteerde xD card kon terug vinden.

Dit krijg ik dus:
    C:\Users\dani>format g: (dit is de verwsselbare schijf voor de cardreader)
    Plaats een nieuwe diskette in station G:
    en druk op ENTER als u klaar bent....
    Het type bestandssysteen is RAW.
    Het nieuwe bestandssysteem is FAT.
    2000MB controleren.
    .... procent is voltooid.
    Nadat 100% voltooid is krijg ik de melding:
    Ongeldig opslagmedium of Spoor 0 is beschadigd. De schijf is onbruikbaar.
    C:\Users\dani>

(Ik heb trouwens een xD card jij sprak over een sd card,weet niet of dat iets uitmaakt)
    Laatst gewijzigd door danipunani; 1 augustus 2010 om 15:46

als je nog iets wenst te recoveren doe je dit best voor een format hoor

mocht formateren niet goed lukken kan je het eventueel nog eens proberen met het volgende tooltje klik

als je nog iets wenst te recoveren doe je dit best voor een format hoor

mocht formateren niet goed lukken kan je het eventueel nog eens proberen met het volgende tooltje klik
    Allereerst bedankt dat je de moeite neemt en mij verschillende opties aanbiedt bij mijn probleem.
    Heb de link geopend en geprobeerd deze te downloaden maar krijg de volgende melding:
    Permission denied.
    The administrator rights are required to run this tool.

no prob,

je moet als admin ingelogd zijn op je pc

(of het account dat je gebruikt moet het admin account zijn)

het "spoor 0 is beschadigd" is niet ongekend en niet altijd een effectief defect , soms bied een andere format wijze uitkomst

probeer deze format tool anders eens: klik

ps probeer anders eens een andere card reader en/of de format in veilige modus uit te voeren

Hoi Harryballector,
    Ik heb de DriveKey gedownload en het volgende gebeurde:
    Ik heb de volgende map geopend:HPUSBFW,verschijnt een waarschuwing over dat alles verloren gaat etc .Het formatteren begon.
    En ja hoor
    een rode kruis,Error,en de melding :failed to format the device,
    En de card reader heb ik speciaal gekocht omdat mijn fotocamera niet reageerde op de card,het is een nieuw ding.
    En misschien een domme vraag(heb er echt geen verstand van ) maar hoe kan ik een format in veilige modus uitvoeren? Misschien dat dat wel helpt.
    Dani

om in veilige modus op te starten:

druk f8 na "bios" scherm ( zwart scherm witte letters tijdens het opstarten), dit voor het windows opstarten scherm er is ( windows logo)

ofwel

start-bureauaccessoires ‘uitvoeren’ openen.

Typ daar msconfig in en enter.

Klik in het scherm dat verschijnt op het tabblad ‘boot ini’. Plaats vervolgens een vinkje (v) bij ‘/safeboot’.

Klik vervolgens op oké, de computer zal na een melding hiervan de volgende keer in veilige modus opstarten ( duurt wel even , paar "weergave's' op je scherm dat je niet gewoon bent )

in veilige modus probeer je dan eens te formateren via je tooltjes dat je nu ondertussen op je pc opgeslagen hebt ( geen snelle format nergens kiezen)

en/of je probeert nogmaals via de dos manier ( cmd)

na je bezigheden:

terug start - uitvoeren msconfig, vinkje weghalen bij safeboot en ok klikken
    de pc start terug normaal op

als het dan nog niet lukt , nog iemand anders met ideeen?

succes

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ........helaas.
    Snap gewoon niet waarom het formatteren maar niet lukken wil.
    Denk dat de card gewoon een enkeltje richting de vuilnisbak nodig heeft maar dat vertik ik!(heb intussen al wel een ander kaartje)
    Om met jouw woorden te spreken/typen : iemand anders nog ideeen?
    Mocht je ineens iets anders bedenken Harryballector dan sta ik daar natuurlijk open voor
    Laatst gewijzigd door danipunani; 4 augustus 2010 om 23:08

Even aan de boom schudden, en je terug met beide voeten op de grond zetten.
    Je wenst een kaartje te gebruiken op een fototoestel en inderdaad dat kaartje moet dan eerst worden geformateerd.
    In alle handleidingen die bertrekking hebben met je digitaal of tje, staat uitdrukkelijk gemeld dat een geheugenkaart steeds op dat digitaaltje best wordt geformateerd wil je later geen problemen hebben. En wees maar zeker dit klopt !
    Formateer dus dat kaartje met behulp met je fototoestel.
    Lukt dat niet dan zijn er een paar mogelijkheden.
    1) het kaartje is niet geschikt voor je type fototoestel. Ik heb hier zo'n oude compact liggen die het nog altijd doet hoor, enkel, een CF-kaartje van 16 GB kan het niet formateren laat staan gebruiken. In de handeleiding van je digitaal staat wel ergens geschreven welek kaartjes geschikt zijn. Vind je dat nie terug in je handleiding, dan vind je dat wel op het internet.
    2) Het kaartje is normaal geschikt voor je fototoestel en toch kan je het niet formateren.
    Dan is er ofwel iets pluis met je fototoestel of met het kaartje. Beide zijn eenvoudig te checken.
    a) formateer een ander kaartje (dezelfde capaciteit) met je fototoestel. Indien die lukt, weet je hoe laat het is. Indien het je niet lukt weet je ook wel hoe laat het is, maar dan iets duurder.
    b) formateer dat kaartje eens op een ande fototoestel. Ook daar zijn de resultaten uitsluitend.
    3) In allerlaatste instantie kan je proberen het kaartje te formateren via je PC ... maar ik zie dit niet lukken als in 2) er al problemen rijzen.

Gewoon het kaartje terug doen naar de verkoper en de garantie oproepen.
    Indien geen garantie meer, de vuilbak in kieperen en een nieuw en degelijke geheugenkaart aanschaffen.

Het prutswerk waar je nu mee bezig bent (sorry voor de uitdrukking) zijn eventuele noodoplossingen, tenzij je echt foutief bezig bent in handelen, maar een geheugenkaartje formateren is nu ook niet die moeilijkste zaak. Ik zie het al gebeuren dat je het kaartje 'bruikbaar' maakt en binnenkort de volgende vraag zal zijn, hoe kan ik de de verloren gegane unieke foto's op mijn kaartje terug halen.
    Buiten je investering, als je buiten garantie zit heb je momenteel nog niets verloren, laat het zo blijven.

Ik wil dat kaartje niet meer gebruiken op mijn fototoestel aangezien er wat mis mee is en ik geen zin meer heb in gedoe met foto's die erop staan. Dit kaartje zal ik tzt ook weggooien.
    1 Het kaartje is wel geschikt voor het toestel. Heb het kaartje al zo'n jaar in gebruik gehad voordat dit probleem zich voordeed. En ja het is dom maar had er geen idee van dat ik deze voor gebruik eerst diende te formatteren. Dit heb ik natuurlijk wel gedaan met mijn nieuwe kaart.
    2 Er is duidelijk wat mis met het (oude)kaartje en niet met het toestel,zoals eerder gezegd heb ik voorheen geen problemen met de kaart gehad en nu dus wel. En het toestel doet het nog wel zoals altijd. Deze gebruik ik nu ook maar dan wel met een nieuwe kaart.
    a Met de nieuwe kaart verschijnt er geen error op mijn fototoestel en kan ik gewoon foto's nemen. Deze nieuwe kaart heb ik met het toestel geformatteerd en heb verder geen problemen gehad hiermee.
    b Heb bij een groot winkelketen mijn probleem voorgelegd en op het moment dat de verkoper mijn kaartje in een ander toestel deed gaf ook deze een error aan.
    3 Ik heb de laatste tijd niets anders geprobeerd dan de kaart via de pc te formatteren op diverse manieren.

Ik heb dat kaartje alweer zo lang dat ik de bon (helaas) niet meer heb en waarschijnlijk is de garantie verlopen. Weg kieperen zal ik uiteindelijk wel doen. Maar ik ben op dit forum voor hulp/advies. Met deze hulp probeer ik eerst op diverse manieren de kaart weer bruikbaar te maken en daarmee heel misschien de foto's.
    En formatteren is inderdaad niet zo heel moeilijk maar het word lastiger als het formatteren om 1 of ander reden constant niet wil votooien.De kans dat ik mijn foto's terug krijg is klein daarvan ben ik mij bewust maar daarom kan ik het nog wel proberen.
    Wie weet dat er anderen op dit forum zijn met hetzelfde probleem(mag hopen van niet natuurlijk) en die wel een oplossing gevonden hebben.
    Groetjes,Dani

Ik heb dat kaartje alweer zo lang dat ik de bon (helaas) niet meer heb en waarschijnlijk is de garantie verlopen. Weg kieperen zal ik uiteindelijk wel doen. Maar ik ben op dit forum voor hulp/advies. Met deze hulp probeer ik eerst op diverse manieren de kaart weer bruikbaar te maken en daarmee heel misschien de foto's.
    En formatteren is inderdaad niet zo heel moeilijk maar het word lastiger als het formatteren om 1 of ander reden constant niet wil votooien.De kans dat ik mijn foto's terug krijg is klein daarvan ben ik mij bewust maar daarom kan ik het nog wel proberen.
    Wie weet dat er anderen op dit forum zijn met hetzelfde probleem(mag hopen van niet natuurlijk) en die wel een oplossing gevonden hebben.
    Groetjes,Dani
    ALs je er plaatsjes hebt op staan, zeker NIET formateren, want dan wist je alle mogelijkheid tot recuperatie.
    Spijtig dat je het gedaan hebt. Trouwens, welke was precies de reden om het kaartje vooralsnog te herformateren ? Indien je voordien al een probleem had (errormelding) was het misschien beter geweest dan reeds hulp in te roepen.
    In zeldzame keren kan een error gegenereerd worden indien een bestand niet volledig werd aangemaakt en je krijgt een 0-byte bestandje. Zolang dit dan aanwezig is kan je niets meer aanvangen. Het wissen ervan zorgt er dan voor dat het kaartje herbruikbaar is. Dit zal in jou geval wel niet het probleem geweest zijn.
    Hiermee (informatie) heb ik inderdaad menigeen geholpen die met een draagbare HD rondliepen waarmee je enkel kaartjes kon upladen. Keer voor keer konden we een zogezegd defecte HD weer tot leven wekken.
    In het geval waar je nu van spreekt denk ik echter aan een technisch defect. electronische onderdelen die stuk zijn, is ...
    Dat achterhalen is geen sinecure omdat we daar niet echt de tools voor hebben en van herstellen zal vermoedelijk helemaal geen sprake meer zijn. Denk aan bv de defecte schrijfplaatsen op een HD

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten