Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 56

Standaard Duurste foto ter wereld

Je ziet maar dat wij hier in belgiumdigital allemaal zo'n foto kunnen maken en veel beter zelfs

http://imageshack.us/photo/my-images...andreasgu.jpg/

Zo op het eerste (en zelfs tweede) gezicht zou je niet denken dat deze foto van oever van de Rijn de duurste foto aller tijden is geworden. Toch staat ‘Rhein II’ (1999) van de Duitse fotograaf Andreas Gursky sinds begin november bovenaan de lijst. Hij werd door veilinghuis Christie's in New York voor bijna 3,2 miljoen euro verkocht.

Standaard Re: Duurste foto ter wereld

Ik moest ook even slikken toen ik dat artikel las...
    EOS 550d + 50mm 1.4 + Tokina 12-24 F4= veel fotografieplezier

Mijn Razzi account

t'is natuurlijk amerika he

Belachelijk als je het mij vraagt.

Er is niks goed aan die foto. Horizon in het midden. Het licht trekt op niks. Het onderwerp (welk? gras of water) is niet aangenaam om naar te kijken. Saai, eentonig, niet boeiend, het oog wordt nergens naartoe geleid, ...
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony RX100IV
    Mijn bird foto's en urbex foto's, mijn youtube kanaal

Het gaat hem hier denk ik over de eenvoud die foto uitstraalt.
    Je ziet 1 ding, rust... Iets wat veel mensen nodig hebben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
    ... Je ziet 1 ding, rust... Iets wat veel mensen nodig hebben.
    Yep. En alleen mensen met dollars kunnen zich rust permitteren.
    Vriendelijke groet,

Jos

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Belachelijk als je het mij vraagt.

Er is niks goed aan die foto. Horizon in het midden. Het licht trekt op niks. Het onderwerp (welk? gras of water) is niet aangenaam om naar te kijken. Saai, eentonig, niet boeiend, het oog wordt nergens naartoe geleid, ...
    Ik hoop op sarcasme?

Minimalisme is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik apprecieer het soms wel. En vele anderen met mij. In dit geval bijna abstract. Net zoals je vaak ziet bij foto's van moderne architectuur. Patronen en lijnen. Een doorsnee foto van een boot op de Rijn bij avondzon zou mij veel minder bekoren. Dat is pas saai.

De prijs is natuurlijk absurd.
    Maar bepaald door absurde mensen die hem willen betalen.

Je moet dit werk van Gursky (een van dé populairste namen in de kunstfotografie) natuurlijk in het hele discours & de heisa/hype rond zijn werk plaatsen om te begrijpen waarom er zoveel voor wordt gegeven. De manier waarop er in de Hoge cultuur naar fotografie wordt gekeken staat mijlenver van de benadering van de gemiddelde amateur.

Waarom zou je een foto afschrijven omdat de horizon in het midden staat? Egaal ligt is trouwens dé manier om de sculpturaliteit van hetgeen je fotografeert te benadrukken, kijk maar eens naar het werk van Ernst & Hilla Becher.

Overigens is het niet helemaal correct om Gursky's werk te beoordelen op een kleine jpg die je op een computerscherm bekijkt. Dit beeld is 6,84 vierkante meter, wat toch wel voor een totaal andere kijkervaring zorgt.

Maar één ding staat vast, als ik die zelfde foto had gemaak, belande ie zo in de prullemand en keek er geen sterveling naar, de naam van de maker doet er hier natuurlijk ook veel aan

wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Ik hoop op sarcasme?

Minimalisme is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik apprecieer het soms wel. En vele anderen met mij. In dit geval bijna abstract. Net zoals je vaak ziet bij foto's van moderne architectuur. Patronen en lijnen. Een doorsnee foto van een boot op de Rijn bij avondzon zou mij veel minder bekoren. Dat is pas saai.

De prijs is natuurlijk absurd.
    Maar bepaald door absurde mensen die hem willen betalen.

Voor nog meer mensen beginnen te leuteren dat ze 't eigenlijk wel goed vinden,die Rijn foto,informatief leesvoer .

Walter

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Voor nog meer mensen beginnen te leuteren dat ze 't eigenlijk wel goed vinden
    Leuteren? Wat is je probleem? Sinds wanneer is een mening hebben over een foto leuteren?

Regels zijn er om gebroken te worden, en daar is deze man toch wel in geslaagd.

Iedereen roept moord en brand (Man Bijt Hond heeft er ook een reportage over gemaakt trouwens ) omdat de compositie niet goed is en het onderwerp niet interessant is en wat nog allemaal.

Het feit dat deze man zich in het verleden al bewezen lijkt te hebben en dat het aantal foto's dat hij te koop zet op een paar handen te tellen zijn jaagt de prijs alleen maar de lucht in.

Ik wil me niet wagen aan de discussie "Wat is kunst?" maar dit is toch wel duidelijk zo'n geval van wat sommige mensen kunst vinden en andere mensen niet.
    Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

De hamvraag is : zou die foto de HOF halen hier op BD ?

In het kunstonderwijs ooit een discussie gehad over fotografie en schilderen.
    Een schilderes zei dat fotografie geen kunst was en dat iedereen dat kon. Gewoon op een knopke drukken en dat staat erop, terwijl als je iets schildert het niet zo eenvoudig is.

Een discussie zonder einde.......................

De foto waarover hier de discussie gaat is in mijn ogen een pracht van een foto.
    Mooie compositie en prachtige kleuren.

Zie hier op het forum ook foto's waarbij ik soms mijn bedenkingen heb?
    Mooi uitgelicht, juiste pose, mooie juffertjes en heel weinig durf.
    Durf er eens met de klak naar gooien en vlam er eens duchtig op los. Hou geen rekening met de vele regeltjes die er "rondtoeren" in het milieu van fotografen en/of dia en fotoclubs.
    Het maakt het fotograferen alleen maar mooier en interessanter.

En wees gerust. Ook ik vind de prijs overdreven. Net als de prijs voor een Van Gogh.

Alles is maar zoveel waard als er iemand voor wil betalen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Finepiks Bekijk bericht
    En wees gerust. Ook ik vind de prijs overdreven. Net als de prijs voor een Van Gogh.

Alles is maar zoveel waard als er iemand voor wil betalen.
    +1

Het feit dat deze simpele foto zoveel mensen kan prikkelen en er een hele discussie op gang wordt getrokken is op zich ook al kunst.

Het zet mensen aan tot nadenken.
    Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
    De hamvraag is : zou die foto de HOF halen hier op BD ?
    Is dat een referentie voor kwaliteit dan?

Over de waarde van dat beeld valt zeker te discussiëren, maar beweren dat we hier met z'n allen betere foto's maken is echt belachelijk. Doe het dan zelf en wordt ook stinkend rijk hé

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
    Is dat een referentie voor kwaliteit dan?
    Jammer mijn beste vriend, maar op deze discussie gaat ik niet in.

Je hebt gelijk. Maar of dergelijk beeld al dan niet in de HoF zou geraken is ook niet echt relevant hé.

Laat mij dan de eningste zijn die dit wel mooi vind.
    Meer nog, ik hou er van!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door florholvoet Bekijk bericht
    +1

Het feit dat deze simpele foto zoveel mensen kan prikkelen en er een hele discussie op gang wordt getrokken is op zich ook al kunst.

Het zet mensen aan tot nadenken.

Hou toch op.Straks is Monseigneur Léonard nog kunst.

Walter

Ach jongens, laten we iedereen z'n eigen mening gunnen over wat kunst is, anders wordt dit gewoon een erg zure discussie. Ik vind het zelf ook géén mooie foto, maar ik vind het beeld wél interessanter dan 90% van wat hier op het forum passeert. Elk zijn goesting hé

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
    Ach jongens, laten we iedereen z'n eigen mening gunnen over wat kunst is, anders wordt dit gewoon een erg zure discussie. Ik vind het zelf ook géén mooie foto, maar ik vind het beeld wél interessanter dan 90% van wat hier op het forum passeert. Elk zijn goesting hé
    Oké,

Walter

Is zelfs geen pure foto, Gursky heeft elementen weg gephotoshopped ...

And by the way, it's a Photoshopped pic—there were elements in the scene Gursky didn't like, so, in his words, "I decided to digitalize the pictures and leave out the elements that bothered me."* (A. Gursky quoted in A. Ltgens, "Shrines and Ornaments: A Look into the Display Cabinet," Andreas Gursky: Fotografien 1994–1998, p. xvi). "Like the painter, Gursky constructs his composition, removing all small arbitrary details interrupting his clean horizon." (Peter Galassi, MoMA.)
    http://theonlinephotographer.typepad...ew-winner.html

Blijft natuurlijk wel een geniale fotograaf/kunstenaar

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten