Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Standaard d90 gaat naar de haaien

ok, dees weekend naar proloog luik geweest.
    daar ook body kunnen laten kuisen.

bij teruggave werd me volgende vraag gesteld:

heeft meneer last van focusproblemen of scherpte problemen?

viel ferm uit te lucht ( alle ja had wel foto's waar de scherpte niet lag waar ik ze wou of waar ze moest liggen, ook al stond het focuspunt juist. gechecked met viewnx)

plastiek van body is zowel links en rechts aan't barsten! van lensmount naar schroefjes erboven. mount zit al iets scheef! kant van lensrelease knop is er een duidelijk hoogteverschil te voelen in de barst.

reparatie?
    sorry gaat u meer kosten dan nen nieuwe.

oorzaak?
    gevallen zeker niet. er is niks anders te zien. een kwalijke duw moet de boosdoener zijn.

maar em is wel proper hoor!
    mercikes, maar is lang geleden da mijn zoeker nog zo helder was ook.

nu begint het!

camera werkt nog! iets wa probleem met scherpte, maar valt al bij al nog mee.
    verdien er ook mijn brood niet mee is hobby.
    maar ja vroeg of laat kan het volledig breken en dan wil je da wel niet met je 70-200 erop.

D90 opnieuw kopen, ben er tevreden van da nie, liever niet!
    upgrade zie ik eerder zitten.

maar D7000 ligt me nie 100%, beetje mp's meer,hogere iso, ...
    D300(s) is ook zelfde sensor

of voorlopig rustig afwachten wa minder foto's maken lijkt me een optie en zien wat photokina brengt?

pfff moeilijk
    Laatst gewijzigd door david_ve; 2 juli 2012 om 23:23
    nikon stuff
    webstekje

Standaard Re: d90 gaat naar de haaien

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
    ... of voorlopig rustig afwachten wa minder foto's maken lijkt me een optie en zien wat photokina brengt? ...
    Lijkt mij het verstandigst.
    Vriendelijke groet,

Jos

hmmm mss wel.
    D400 Dx of mss D600 fx en tegen wa prijs.

laat maar komen, kiezen zal volgens spec's op nikonrumors nie makkelijk worden
    nikon stuff
    webstekje

Of wat gaan prutsen met kunsthars e.d., de body zal er niet meer uitzien maar wel stevig blijven.

gevallen zeker niet. er is niks anders te zien. een kwalijke duw moet de boosdoener zijn.
    en dan er niks van gemerkt en ik zou de krachtpatser wel eens willen zien, die een lensmount uit de camera slaat........
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

6. Standaard Re: d90 gaat naar de haaien

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    en dan er niks van gemerkt en ik zou de krachtpatser wel eens willen zien, die een lensmount uit de camera slaat........
    Dat denk ik toch ook hoor, van een duw kan dit toch niet zijn ? zeker dat de D90 niet gevallen is ?iemand anders kan hem ook laten vallen hebben he.

Als je toch regelmatig foto's neemt dan is de D7000 toch een behoorlijke meerwaarde hoor, en al zeker als je de knoppekens van uw D90 gewoon bent.

Haha, we zitten samen in hetzelfde schuitje, alleen hier ERR-sluiterprobleem met mijn D50. Zit ook ferm te twijfelen.
    Mezelf kennende ga ik alles laten wat het is, afwachten tot het ding helemaal de geest geeft en dan ambetant lopen dat ik toch niet eerder de upgrade aangeschaft had...
    Al doende leert men...

Flickr

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
    Dat denk ik toch ook hoor, van een duw kan dit toch niet zijn ? zeker dat de D90 niet gevallen is ?iemand anders kan hem ook laten vallen hebben he.
    nee echt gevallen zeker niet! bevestig door degene die em nagezien heeft.
    de rest was nog 100% ok.
    zo schuin zit em nuj ook niet de lensmount.
    Toen hij het me vertelde viel ik uit de lucht dat er barstjes waren, dus moest em gevallen zijn zou ik wel zoiets verwachten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    Haha, we zitten samen in hetzelfde schuitje, alleen hier ERR-sluiterprobleem met mijn D50. Zit ook ferm te twijfelen.
    Mezelf kennende ga ik alles laten wat het is, afwachten tot het ding helemaal de geest geeft en dan ambetant lopen dat ik toch niet eerder de upgrade aangeschaft had...
    vrees hier ook zoiets voorlopig!
    D7000 is mss een optie, maar mezelf kennende komt er dan rond photokina een nieuw speelke, voor niet al te veel meer eurokes en dan begint het vloeken.
    effe voorzichtig zijn dan maar
    nikon stuff
    webstekje

9. Standaard Re: d90 gaat naar de haaien

D7000 is mss een optie, maar mezelf kennende komt er dan rond photokina een nieuw speelke, voor niet al te veel meer eurokes en dan begint het vloeken.
    effe voorzichtig zijn dan maar
    Kan kloppen, maar de technologie gaat steeds sneller , mijn vader zijn canon 300D koste en dikke 10 jaar geleden ongeveer een 1000,-€ , nu is dit toestel hopeloos verouderd.
    Ik ben ook gestart met een D40 , dan een D90 en nu een D7000 , ik weet al zeker dat ik binnen een paar jaar terug de kriebels zal krijgen voor het nieuwer model.
    Het loopt allemaal zo snel , op alle vlakken.
    Wat er nu aankomt zijn geruchten van een betaalbare full-frame , maar dan moet je er ook de lenzen voor hebben.
    Naar mijn weet zit er nog niets aan te komen in DX dat een opvolger zou kunnen zijn voor de D7000.
    Tijdens mijn opzoekwerk naar de pro-contra's voor een overstap van D90 naar D7000 kreeg ik de indruk dat de overgang tussen beide toestellen maar gering was .Persoonlijk ervaar ik het toch al een serieuze vooruitgang in kwaliteit en snelheid , qua gebruik is het inderdaad te vergelijken , al zijn er toch enkele leuke verschillen zoals voorgeprogrammeerde standen, de stille modus etc...

Regels voor berichten