Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Fotografie Technisch > Ter Zake

canon pixma pro 9000

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 21 november 2009, 19:07
paulpaul paulpaul is offline

Standaard canon pixma pro 9000

Hallo allen,

Dikke problemen met mijn canon pixma pro 9000. Ik ben al maanden aan het stoeien met het apparaat, maar heb er nog geen enkele bevredigende print uitgekregen. Veel te donker, en altijd voorzien van een groene zweem. Ik print voornamelijk zwart/wit.

Ik heb al diverse zaken geprobeerd, zoals dieptereiniging. Ook werk ik met speciaal aangemaakte profielen voor mijn papier. Verder werk ik met photoshop cs4 op de mac.

Iemand een oplossing? Want ik zie door de bomen het bos niet meer!

Alvast veel dank.
Vriendelijke groet,
Paul
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 22 november 2009, 09:31
Digipics357's schermafbeelding
Digipics357 Digipics357 is nu online
Senior Member

Standaard Re: canon pixma pro 9000

Zwart-wit afdrukken zijn steeds een moeilijk iets geweest digitaal, bij mij waren de problemen opgelost van de moment dat ik overschakelde naar de K3 inktset van Epson. Toen was dat de Stylus 2400 en die is nu vervangen door de Stylus 3800.
Met beide printers was een perfecte afdruk zwart-wit mogelijk.

Ik ken je printer niet, maar zolang je niet kan beschikken over 3 grijzen of 2 grijzen en één zwart zie ik er geen perfecte zwart-wit print uitkomen.

Ook bij laboprints heb je mogelijk zweem, alleen de Lambda prints geven ook perfecte zwart-wit afdrukken.

MVG, Jeff C.
  #3 (permalink)  
Oud 22 november 2009, 10:04
Phororhacos is lid van de Belgiumdigital VZW Phororhacos's schermafbeelding
Phororhacos Phororhacos is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulpaul Bekijk bericht
Hallo allen,

Dikke problemen met mijn canon pixma pro 9000. Ik ben al maanden aan het stoeien met het apparaat, maar heb er nog geen enkele bevredigende print uitgekregen. Veel te donker, en altijd voorzien van een groene zweem. Ik print voornamelijk zwart/wit.

Ik heb al diverse zaken geprobeerd, zoals dieptereiniging. Ook werk ik met speciaal aangemaakte profielen voor mijn papier. Verder werk ik met photoshop cs4 op de mac.

Iemand een oplossing? Want ik zie door de bomen het bos niet meer!

Alvast veel dank.
Vriendelijke groet,
Paul

Print je vanuit Easy photo print?Want ik krijg echt per-fecte ZW/W prints uit mijn pro 9000 hoor.De belangrijkste voorwaarde is dat je bij eigenschappen voor Canon pro 9000 "afdrukken in grijstinten" aanvinkt. Geeft fantastische zw/w prints zonder de minste kleurzweem.

Walter
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 22 november 2009, 11:11

Hallo Walter,

Grijswaarden aanvinken geeft inderdaad het beste resultaat. Geen zweem, maar helaas wel veel te donker. Hoe lang doet de printer er bij jou over om een a4 af te drukken bij grijwaarden? Bij mij is dat zo'n 10 minuten. Is dat niet wat aan de lange kant?

Vriendelijke groet,
Paul
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 22 november 2009, 11:20
Senior Member

Citaat:
Hallo Walter,

Grijswaarden aanvinken geeft inderdaad het beste resultaat. Geen zweem, maar helaas wel veel te donker. Hoe lang doet de printer er bij jou over om een a4 af te drukken bij grijwaarden? Bij mij is dat zo'n 10 minuten. Is dat niet wat aan de lange kant?

Vriendelijke groet,
Paul

Nee,juist niet.De Pro 9000heeft een speciale ZW/W afdrukmodus in tegenstelling tot zijn voorgangers ( die ik heb gehad) en die inderdaad altijd een groen-of magentazweem produceerden.
Dat donkere heb ik geen antwoord op,hoe helder staat je monitor afgesteld ? En vink ook eens "afdrukvoorbeeld" aan,krijg je al een voorschouw hoe het er gaat uitzien.

Walter
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 22 november 2009, 11:34

Nog een vraagje, walter: Bij easy photoprint kan ik zelf geen keuzes maken, zoals grijswaarden, media, kleurwaarden, etc. Alles is al voorgeselecteerd.

Hoe kan ik zelf mijn voorkeuren aangeven?
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 22 november 2009, 11:58
LamboCars is lid van de Belgiumdigital VZW
LamboCars LamboCars is nu online
Moderator

Als je speciale profielen voor je papier hebt en de afdruk is nog altijd te donker dan is er toch ergens een probleem hoor.

Is je monitor ook voorzien van een profiel ? Ik gebruik 'maar' een Dell ultrasharp, maar die wordt wel wekelijks ingemeten met een EyeOne, mijn prints op een Canon iPF zijn perfect, zowel de kleuren als de zwart/wit prints ... maar ik heb ook mijn eigen profielen gemaakt voor het papier, en wat ik op het scherm zie komt perfect overeen met de print ... en dat zonder een dure Eizo

Nu weet ik wel dat een Eizo jaren meegaat, terwijl mijn Dell scherm waarschijnlijk maar twee jaar 'binnen' het profiel zal vallen, maar dat is genoeg voor mij, hij heeft ook maar een kleine 300 Euro gekost hé ... kan er dus verschillende kopen voor de prijs van 1 Eizo

Mark
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 22 november 2009, 12:06
Senior Member

Citaat:
Nog een vraagje, walter: Bij easy photoprint kan ik zelf geen keuzes maken, zoals grijswaarden, media, kleurwaarden, etc. Alles is al voorgeselecteerd.

Hoe kan ik zelf mijn voorkeuren aangeven?

Inderdaad kun je ,rechtstreeks vanuit Easy Photo print vreemd genoeg,toch niet bij mijn weten,"afdrukken in grijswaarden" aanvinken.
Dit kun je wel als je afdrukt vanuit Photoshop of Paint shop pro.Je kan ook naar configuratiescherm gaan > printers en hardware > Pro 9000 > bestand > voorkeursinstellingen voor afdrukken > afdrukken in grijswaarden ;Easy photo print blijft dan echter afdrukken in kleur,'t is een handig programma maar niet voor Zw/w blijkbaar.

Walter
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 22 november 2009, 13:54

Dank jullie voor de snelle reacties!

Mijn monitor is inderdaad gekalibreerd met een Eye-one. Zojuist heb ik geprint met easy photo print en daar zijn de prints niet te donker. Vanuit photoshop, met mijn papierprofiel ingesteld, wel. Het resultaat is schrikbarend donker.

Is het trouwens waar dat je het kleurbeheer door de printer niet kunt uitzetten bij de pixma pro. Photoshop geeft de melding dat je dit moet doen, maar volgens kan dat niet bij de pixma pro.

groet,
Paul
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 22 november 2009, 14:27
Senior Member

Citaat:
Dank jullie voor de snelle reacties!

Mijn monitor is inderdaad gekalibreerd met een Eye-one. Zojuist heb ik geprint met easy photo print en daar zijn de prints niet te donker. Vanuit photoshop, met mijn papierprofiel ingesteld, wel. Het resultaat is schrikbarend donker.

Is het trouwens waar dat je het kleurbeheer door de printer niet kunt uitzetten bij de pixma pro. Photoshop geeft de melding dat je dit moet doen, maar volgens kan dat niet bij de pixma pro.

groet,
Paul

Ik zie inderdaad niet in hoe je dat zou kunnen uitzetten
Ik gebruik ICM als kleurcorrectie en Adobe RGB 1998 als invoerprofiel met , voor mij , perfecte resultaten. Never change a winning team.

Walter
Met citaat reageren
  #11 (permalink)  
Oud 26 november 2009, 13:56

Hoi Walter, Waar geef je dat ICM in als kleurcorrectie? Bij Photoshop?

Groet,
Paul
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 7 december 2009, 10:24
Pierewit Pierewit is offline
Junior Member

Citaat:
Uitschakelen kleurbeheer bij Canon Pro9000: kies eigenschappen, Tabblad Afdrukken, Kleur/intensiteit op "handmatig", klikken op knop "instellen", kleurcorrectie op "Geen".
het in Photoshop (of andere SW) ingestelde kleurprofiel zal nu worden toegepast.
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 24 februari 2010, 15:32
stoel stoel is offline

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierewit Bekijk bericht
Uitschakelen kleurbeheer bij Canon Pro9000: kies eigenschappen, Tabblad Afdrukken, Kleur/intensiteit op "handmatig", klikken op knop "instellen", kleurcorrectie op "Geen".
het in Photoshop (of andere SW) ingestelde kleurprofiel zal nu worden toegepast.
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 24 februari 2010, 15:45
stoel stoel is offline

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stoel Bekijk bericht
Ik gebruik photoshop met de Imac (versie 10.6 Leopard) en de Canon printer pro9000. Als ik het kleurbeheer door PS wil laten uitvoeren, moet ik het kleurbeheer van de printer uitzetten. Na twee maanden zoeken nog steeds geen oplossing. De hier gegeven oplossing werkt wellicht bij de PC, maar niet bij mijn MAC.
Via de helpdesk van Canon krijg ik bericht dat in de laatste versie printerdriver voor Leopard de mogelijkheid tot uitzetten van het kleurbeheer door de printer is weggelaten. Mijn prints zijn nu heel slecht van kleur, waarschijnlijk vanwege dubbel kleurbeheer, eenmaal door PS en nog eens door de printer. Wie weet raad?

Rein
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 24 februari 2010, 15:57
stoel stoel is offline

Ik gebruik Photoshop + Lightroom op mijn Imac (versie Leopard 10.6) en print met de Canon pro 9000.
Als ik PS of LR het kleurbeheer wil laten doen, moet ik het kleurbeheer van de printer uitschakelen. Die waarschuwing verschijnt met een uitroepteken.

Dat lukt dus niet. Misschien wel voor de PC, maar niet voor de MAC.

Na twee maanden zoeken vernam ik van de Helpdesk Canon dat in de printerdriver voor de versie Leopard 10.6 de mogelijkheid kleurbeheer uit te schakelen is weggelaten.
Mijn prints zijn nu slecht van kleur, waarschijnlijk door dubbel kleurbeheer, eenmaal door PS/LR en eenmaal door de printer.

Wie weet raad?

Rein.
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 4 maart 2010, 09:11
-Will- is lid van de Belgiumdigital VZW -Will-'s schermafbeelding
-Will- -Will- is offline
Member

Als je de echt goede Z/W wilt hebben, kan je denk ik sowieso best overschakelen naar de 9500.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten