|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Ter Zake Forum voor dieper gravende (technische) discussies over de kwaliteit van foto's of technische zaken rondom digitale fotografie. In dit forum worden serieuze bijdragen méér gewaardeerd dan grapjes. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Hulp gevraagd:
Ik had het probleem met de gebroken pin voor de submirror van mijn camera 300D, en slaagde erin om hier zelf een nieuwe metalen pin te plaatsen volgens deze uitstekende uitleg: http://www.lotek.nu/misc/EOS_300D_sub-mirror_repair/ Nu werkt de autofocus terug, maar heb ik een nieuw probleem: de automatische belichting werkt niet meer. Ik kan niet meer anders of in stand M foto's nemen, en de sluitertijd/diafragma gissen. Dit omdat de camera voortdurend denkt dat het volledig donker is. De kap op, of niet op de lens maakt niets uit: geeft in stand Av 30" aan op F1,8 iso 100. De foto's gemaakt in stand M op een goede instelling zijn ok. Welk onderdeel zorgt er eigenlijk voor dat deze belichting gemeten wordt? Is dat de sensor zelf? |
|
|||
|
Bedankt voor de info!
Ik denk ook dat die ergens in de zoeker zit. de flits werkt ook niet meer. Er zal waarschijnlijk ergens een kontakt van de flatcables verbroken zijn, of een micro-zekering defect. Ik heb nogal moeten wringen om de print met de grote condensator voor de flits erop uit de behuizing te krijgen. Daar zal iets misgegaan zijn. Visueel zie ik niets die los zit (nog eens alle flatcables goed gecheckt). Wordt moeilijk... Ik zal online eens zoeken naar een stroomkringschema, maar ik vrees dat dit moeilijk te vinden is. |
|
|||
|
OK, heb ondertussen het defect gevonden:
Ik scheurde een kabelbaantje door teveel kracht uit te oefenen bij het uithalen van de print met de condensator. Dat wordt echt moeilijk, zoniet onmogelijk om te herstellen! Het is een complex kabelbaantje, met tal van vertakkingen..., dus je kan het er niet zomaar uithalen om te vervangen of herstellen... Pascal. |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Canon 300d Camera | Ronaldje DC | Camera's | 10 | 13 april 2006 11:12 |
| Nikon D200 v Canon EOS 30D | FvdM | Camera's | 342 | 6 april 2006 07:39 |
| Eos 5D full review op DPReview | Marcvc | Camera's | 55 | 23 november 2005 12:20 |
| CANON EOS 300D t.o.v. 300D Rebel | Vlegel | Camera's | 9 | 26 april 2004 13:27 |
| Canon EOS 300D IFA Startkits zijn er ! | Otto Knap | Camera's | 6 | 25 september 2003 23:36 |
![]() |