Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Boksgala

Standaard Boksgala

Ik ben gevraag om een boksgala te shooten. Ik heb daar helemaal geen ervaring mee.
    Wie kan me tips geven, ik werk met een canon crop, heb lens 24-70 F4 of 10-22

Standaard Re: Boksgala

10-22...lijkt me geschikt als je zelf in de boksring staat.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

ideaal zou een 70-200mm f2.8 zijn, omwille van de tele en zoom, en lichtsterk (bij actie ga je toch al gauw relatief hoog in sluitertijd, waardoor de iso weer omhoog gaat. Dan is een lichtsterke lens wel een grote plus).
    Je hoeft niet te kopen, je huurt er eentje voor een dag/weekend tegen een schappelijke prijs.

Waar ga je staan voor de foto's?
    Laatst gewijzigd door Stefan_C; 7 september 2015 om 14:11

Ik zal ofwel op de vloer (dus niet op de mat...) staan rond de ring ofwel op en afstand op een tafel zodanig ik op dezelfde hoogte sta als de boksers.
    Een 70-200 op een crop? is dus gelijk aan een 105-300!

is gelijk aan..... de beeldhoek is altijd dezelfde, dus 70mm gezien op een crop zal er blijven uitzien als 70mm op een crop ongeacht de lens,
    dus als je behoorlijk dicht kan en iets verder op dezelfde hoogte zal je behoorlijk safe zitten....
    een prime-lens a la 1.8 of 1.4 is altijd een welgekomen aanvulling, indien dit binnen je stijl van fotograferen ligt...
    voor de rest lijkt me een foto op 10mm ultra-breedhoek de max voor een boxwedstrijd indien je écht dicht mag
    Nikon d800E, nikon d750, nikkor 16-35 f4, sigma 12-24 f4.5-5.6 II, nikkor 24-120 f4 ED AF-S, sigma 35mm 1.4 ART, NIKKOR 105mm 1.4 ED, sb900,
    https://500px.com/benny_b_photography

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RVL Bekijk bericht
    Ik zal ofwel op de vloer (dus niet op de mat...) staan rond de ring ofwel op en afstand op een tafel zodanig ik op dezelfde hoogte sta als de boksers.
    Een 70-200 op een crop? is dus gelijk aan een 105-300!
    Dit was de informatie waar ik op wachtte...
    Als je rond de ring onder/tussen de touwen kan hangen, dan zal die 10-22 vast een aantal leuke plaatjes opleveren vanuit dat perspectief. Als je iets verder gaat staan, kan je ongetwijfeld ook wat sfeerbeelden maken met de ring en een stuk publiek in dezelfde foto. Je 24-70 kan handig zijn als je van relatief dichtbij de boksers wat meer close op de foto wil krijgen.

De vraag is, wanneer je op die tafel gaat staan, hoeveel afstand is er dan tussen jou en de ring? Je zal boven de touwen kunnen kijken, maar ga je genoeg hebben aan je 70mm? Al wat langer is dan 70mm schreeuwt eigenlijk om een 70-200. Een lichtsterk f/2.8 exemplaar geniet natuurlijk altijd de voorkeur...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
    Al wat langer is dan 70mm schreeuwt eigenlijk om een 70-200. Een lichtsterk f/2.8 exemplaar geniet natuurlijk altijd de voorkeur...
    Was ook mijn idee. Als je in een tribune zit (wij kennen de zaal niet) om boven de touwen te komen ga je al gauw in de 70+mm's zitten.
    Een paar shots van tussenuit de touwen (eventueel met breedhoek) kunnen leuk zijn maar niet voor alle shots. Daarom toch mss 70-200mm huren.

En zien dat je met die gehuurde 70-200 niet van die tafel afwandelt in alle spanning en concentratie.
    En lach daar niet mee, ik heb het zien gebeuren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
    En lach daar niet mee, ik heb het zien gebeuren.
    Welke pijn was het grootst? De lichamelijke of budgetaire?
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

De ego-schade.
    De lens en camera waren eraan voor de moeite, maar die mens had tevoren zodanig staan dringen en de "grote jan" staan uithangen dat het afdruipgehalte nogal hoog lag :-)

Soortgelijke discussies

1. Welke lens voor boksgala
    Door Koeno in forum Objectieven
    Reacties: 27
    Laatste bericht: 17 november 2011, 19:05
  2. Boksgala St. Job
    Door One shot in forum Actie
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 20 februari 2007, 10:22

Regels voor berichten