Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Boksgala

Standaard Boksgala

Ik ben gevraag om een boksgala te shooten. Ik heb daar helemaal geen ervaring mee.
    Wie kan me tips geven, ik werk met een canon crop, heb lens 24-70 F4 of 10-22

Standaard Re: Boksgala

10-22...lijkt me geschikt als je zelf in de boksring staat.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

ideaal zou een 70-200mm f2.8 zijn, omwille van de tele en zoom, en lichtsterk (bij actie ga je toch al gauw relatief hoog in sluitertijd, waardoor de iso weer omhoog gaat. Dan is een lichtsterke lens wel een grote plus).
    Je hoeft niet te kopen, je huurt er eentje voor een dag/weekend tegen een schappelijke prijs.

Waar ga je staan voor de foto's?
    Laatst gewijzigd door Stefan_C; 7 september 2015 om 14:11

Ik zal ofwel op de vloer (dus niet op de mat...) staan rond de ring ofwel op en afstand op een tafel zodanig ik op dezelfde hoogte sta als de boksers.
    Een 70-200 op een crop? is dus gelijk aan een 105-300!

is gelijk aan..... de beeldhoek is altijd dezelfde, dus 70mm gezien op een crop zal er blijven uitzien als 70mm op een crop ongeacht de lens,
    dus als je behoorlijk dicht kan en iets verder op dezelfde hoogte zal je behoorlijk safe zitten....
    een prime-lens a la 1.8 of 1.4 is altijd een welgekomen aanvulling, indien dit binnen je stijl van fotograferen ligt...
    voor de rest lijkt me een foto op 10mm ultra-breedhoek de max voor een boxwedstrijd indien je écht dicht mag
    Nikon d800E, nikon d750, nikkor 16-35 f4, sigma 12-24 f4.5-5.6 II, nikkor 24-120 f4 ED AF-S, sigma 35mm 1.4 ART, NIKKOR 105mm 1.4 ED, sb900,
    https://500px.com/benny_b_photography

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RVL Bekijk bericht
    Ik zal ofwel op de vloer (dus niet op de mat...) staan rond de ring ofwel op en afstand op een tafel zodanig ik op dezelfde hoogte sta als de boksers.
    Een 70-200 op een crop? is dus gelijk aan een 105-300!