Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

test uit dropbox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • test uit dropbox


    1


    2

    Grote PowerShot_3257.JPG
    Last edited by Cameraobschuura; 19 januari 2013, 16:22.
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

  • #2
    Re: test uit dropbox

    Zorgen dat de foto's in de Public folder zitten (of in een subfolder van Public, sinds vorig jaar heb ik nu mappen 2012, 2013...)

    De 'public link' kopiëren, ofwel van de site:



    ofwel van de Dropbox-folder op je computer:



    Om hier zichtbaar te (mogen) posten, moeten je foto's uiteraard beantwoorden aan de BD-normen (o.a. max. 900 pixels langste zijde)
    Last edited by LesC; 25 januari 2013, 18:23. Reden: typo
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: test uit dropbox

      LesC, ik zal het zo als jij het beschreven hebt nog eens proberen. Ik hoop daar dit weekeinde tijd voor te maken.
      Website: cameraobschuura.nl
      Twitter: @CameraObSchuura
      FaceBook: Cameraobschuura

      Comment


      • #4
        Re: test uit dropbox

        Als je een recente dropboxgebruiker bent heb je geen public folder of public link meer.

        Klik op Share link en in het venster dat dan verschijnt op de knop get link.
        Deze link plak je hier in het"Voeg beeld toe" venstertje [canvasknopje]

        Nu heb je een link naar de previewpagina en deze verschijnt dus niet op BD.
        Om direct naar de foto te linken moet je gewoon de www.dropbox wijzigen naar dl.dropbox (gewoon de www in je link vervangen door dl (direct link).


        OK en je foto veschijnt.

        Ik heb even je eerste foto zo zichtbaar gemaakt.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: test uit dropbox

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Als je een recente dropboxgebruiker bent heb je geen public folder of public link meer.

          Klik op Share link en in het venster dat dan verschijnt op de knop get link.
          Deze link plak je hier in het"Voeg beeld toe" venstertje [canvasknopje]

          Nu heb je een link naar de previewpagina en deze verschijnt dus niet op BD.
          Om direct naar de foto te linken moet je gewoon de www.dropbox wijzigen naar dl.dropbox (gewoon de www in je link vervangen door dl (direct link).


          OK en je foto veschijnt.

          Ik heb even je eerste foto zo zichtbaar gemaakt.
          Zunoel, Ik ben idd een recente dropboxgebruiker. Dit is de juiste oplossing. De oplossing van LesC snapte ik wel maar begreep ik niet. In de printscreen staan dingen die bij mij niet op het scherm staan.
          Thanks.
          Website: cameraobschuura.nl
          Twitter: @CameraObSchuura
          FaceBook: Cameraobschuura

          Comment


          • #6
            Re: test uit dropbox

            Ai! Ik wist niet dat Dropbox zijn M.O. veranderd had.
            (en zal voortaan mijn instructies niet meer geven. Ik ben al een "oude" DB-gebruiker)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: test uit dropbox

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Ai! Ik wist niet dat Dropbox zijn M.O. veranderd had.
              (en zal voortaan mijn instructies niet meer geven. Ik ben al een "oude" DB-gebruiker)
              Dat ik een nieuw DB-gebruiker ben betekend niet dat anderen ook niets aan jouw tips hebben. Het is lastig van DB dat ze 2 uitvoeringen hebben. Jouw inbreng wordt zeer gewaardeerd.
              Website: cameraobschuura.nl
              Twitter: @CameraObSchuura
              FaceBook: Cameraobschuura

              Comment


              • #8
                Re: test uit dropbox

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Ai! Ik wist niet dat Dropbox zijn M.O. veranderd had.
                (en zal voortaan mijn instructies niet meer geven. Ik ben al een "oude" DB-gebruiker)
                Ergens vorig jaar heeft Dropbox beslist om voor nieuwe gebruikers de werkwijze aan te passen.
                Voor diegene die al dropbox gebruikten blijft alles bij het oude.


                Voor mensen die al een jaar een dropbox hebben gelden nog steeds de oude werkwijze zoals jij hierboven beschrijft.

                Bij de nieuwe gebruikers is er geen public folder meer, men kan sharen vanuit eender welke folder (ook uit de photos folder).
                Public link is ook verdwenen uit de menu's maar Dropbox heeft wel melding gemaakt van de workaround op hun site.

                Gewoon de shared link plakken en www vervangen door dl. (dl staat voor direct link welke je dus een directe (download)link geeft naar de foto zelf en niet naar de preview pagina.

                eerst de link halen

                dan en direct link van maken
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: test uit dropbox

                  Laat ons hopen dat ik in staat ben om voort te werken zoals ik dat gewoon ben, want sites die zo opeens van strategie veranderen (Skitch, intussen opgekocht door Evernote, is daar een berucht voorbeeld van) laat ik links liggen, en zal ik niet nalaten om te 'bekritiseren' (niet meteen het exacte woord, maar een beter vind ik momenteel niet). Zo zal ik nooit nog terugkeren naar Tinypic en Photobucket, wat het stockeren van foto's betreft, omdat zij ineens die beruchte compressie moesten toepassen, en ga ik momenteel ook Dropbox niet meteen meer aanraden voor nieuwkomers. Ik kan ze dan ook niet helpen...
                  @H@rm: dank voor je vriendelijke woorden. Ik zal de eerste zijn om te helpen waar ik kan, maar als men zo'n toeren uithaalt (of als men bv een platform gebruikt waarmee ik niet vertrouwd ben of geen vertrouwen in heb), kan ik gewoonweg niet meer helpen.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment

                  Working...
                  X