Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snapshots op een tuinfeest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Snapshots op een tuinfeest

    Oorspronkelijk geplaatst door Tjagga Bekijk bericht

    Ook ik twijfel soms in showcase te posten puur voor het commentaar ook al zijn mijn foto's het naar eigen inzien nog niet waard.
    Zelf vind ik dat je jouw schoonzussen mooi op plaat zet, maar ik denk dat je nog moet werken aan de bewerking van de fotokes.

    Comment


    • #17
      Re: Snapshots op een tuinfeest

      Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
      Zelf vind ik dat je jouw schoonzussen mooi op plaat zet, maar ik denk dat je nog moet werken aan de bewerking van de fotokes.

      Bedankt en moet je voor 100% gelijk geven.(dit doe ik niet makkelijk )

      Daarom dat ik ook niet post on showcase maar denk ook dat je de reden zou begrijpen waarom ik erover denk.

      Denk ook dat ik niet de enige ben die er zo over denkt en daarom word er volgens mij eerder gepost in showcase terwijl deze mensen ook weten dat ze beter in beoordeling zouden staan.

      Ik heb dan ook liever dat iemand zegt dat hij mijn foto's niet goed vindt en er de reden bijzet zodat ik kan leren dan dat iemand zegt dat m'n foto mooi is.

      Aan het bewerken ben ik dan ook bezig en zou met plezier een cursus ps volgen.
      Helaas is dat door m'n werk niet mogelijk en ben ik op zelfstudie (boeken, internet en trial and error) toegewezen.
      Last edited by Tjagga; 21 augustus 2008, 23:30.

      Comment


      • #18
        Re: Snapshots op een tuinfeest

        powerkiller heeft een punt in post 15...

        Sinds mijn laatste post in showcase, heb ik besloten even geen foto's meer in showcase te posten, ook al zijn de foto's het misschien waard. Het geeft geen meerwaarde waar je een foto plaatst. Er is enkel meerwaarde als je iets kan doen met constructief commentaar, of dat nu in de beginnershoek is of hier.
        Constructief zijn is echter vaak moeilijker dan destructief, en het forum staat vol bewijzen daarvan.

        Homer Wells... ze staan in showcase, en dus kan je je verwachten aan harde commentaar... dus, ik ben niet zo veeleisend als de meeste hier, maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen, dat ik foto's zoals je eerste en derde zelfs niet meer aan de familie laat zien. Tot voor een jaar misschien nog wel... Scherpte is voor mij "basic". Kleine foutjes (tweede foto van deze reeks) maak ik zelf ook, maar deze foto's hier zijn niet scherp, en dat kan je duidelijk zien. Ik hoop dat jij weet hoe je aan die onscherpte komt, zodat je er iets aan kan doen.

        De tweede foto daarentegen vind ik nog iets hebben, en ik wil zelfs de witte kop er bij nemen. Het geel op de achtergrond kan je nog retoucheren, of maak er een zwart-wit van. IK vind hem heel roker-typisch, en ik hou wel van het neerzetten van typische gedragingen. Hij heeft ook een betere compo dan de twee andere, waarbij de geportretteerden m.i. te veel ruimte achter zich hebben binnen de foto.

        Wat een heerlijk gevoel toch... dat kuddegevoel .

        Comment


        • #19
          Re: Snapshots op een tuinfeest

          Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
          waar de fotos staan maakt eigenlijk weinig uit voor mij. Je mag hier namelijk je beste foto's plaatsen.
          Dan moet je ook eens verder lezen in de sticky

          Oorspronkelijk geplaatst door sticky
          Wat kan helpen om te beslissen of je foto in Fotobeoordeling of in Showcase thuishoort is je af te vragen: Hoort deze foto thuis in mijn fotoalbum (fotobeoordeling) of is deze foto zo goed dat hij kan mee doen aan een foto-expositie (Showcase)?
          Bij twijfel post je best in Fotobeoordeling.
          Zou de TS -eerlijk gezegd- nu echt zelf denken dat z'n foto's op een expositie thuishoren...? Don't think so

          Ze horen idd meer dan terecht thuis bij fotobeoordeling. Als toch iedereen zo maar zou posten waar het uitkomt, dan heeft een forumstructuur géén enkel nut meer en zou beter héél het forum in één onderdeel samengevoegd worden. Alles netjes door elkaar, aankoop, dan weer chitchat, dan weer een Hofplaat.

          Mvg,
          Frederic

          Comment


          • #20
            Re: Snapshots op een tuinfeest

            Ik denk dat de foto's inderdaad voor verbetering vatbaar zijn, met de tweede als betere. De meeste opmerkingen zijn reeds gemaakt....

            Waarom moet een foto plaatsten in beoordeling als minderwaardig worden beschouwd? De mensen die daar plaatsen staan open voor opbouwende kritiek en zullen daar steeds naar de toekomst toe beter van worden, hoe goed of slecht je reeds bent.

            Daar tegenover zie ik meer en meer mensen die hun foto's "goed voor een expositie" vinden en veel kritiek hebben op een ander wild om zich heen beginnen te stampen als er eens goedbedoelde commentaar op hun foto's komt.

            Je mag van mij raden wat ik het zieligste vind....

            Mvg
            Gert
            Feedback is the breakfast of the champion

            website

            Comment


            • #21
              Re: Snapshots op een tuinfeest

              Oorspronkelijk geplaatst door Tjagga Bekijk bericht
              Ook ik twijfel soms in showcase te posten puur voor het commentaar ook al zijn mijn foto's het naar eigen inzien nog niet waard.
              Mvg
              Tjagga
              Dat is hetzelfde als zeggen "omdat ik op de beoordeling van miijn lokale fotoclub weinig response kreeg ga ik in de toekomst mijn foto's maar in het Paleis Van Schone Kunsten omhoog hangen, daar zal ik dan wel meer response krijgen"

              Oorspronkelijk geplaatst door pre Bekijk bericht
              Waarom moet een foto plaatsten in beoordeling als minderwaardig worden beschouwd? De mensen die daar plaatsen staan open voor opbouwende kritiek en zullen daar steeds naar de toekomst toe beter van worden, hoe goed of slecht je reeds bent.
              Een foto in fotobeoordeling plaatsen mag zeker niet als minderwaardig worden beschouwd, het is enkel deze invulling die de leden zelf er aan geven.
              de definitie is dat je in fotobeoordeling een foto kan bespreken inhoudelijk en technisch, zowel beginnersfoto's die graag tips krijgen om het in de toekomst beter te doen, als gevorderden die graag willen weten wat er aan de foto nog kan veranderd worden.
              In het HOF staan ook foto's die uit Fotobeoordeling komen wat bewijst dat fotobeoordeling zeker niet minderwaardig is.
              Last edited by zunoel; 22 augustus 2008, 11:19.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #22
                Re: Snapshots op een tuinfeest

                Bedankt allemaal voor jullie constructieve reacties. Ik heb er echt veel aan gehad. Vermoedelijk meer dan wanneer ik de foto's in een ander forum geplaatst had. Ik pleit dus schuldig met betrekking tot het oneigenlijk gebruik van het showcase forum . Mijn oprechte excuses daarvoor. Ik moet eerlijkheidshalve ook toegeven dat ik niet vies ben van een beetje milde provocatie af en toe.

                Anderzijds - mochten sommigen onder jullie daar anders over denken - heb ik geen enkel probleem met de reacties die ik hier gekregen heb. Ik had het forumreglement wel degelijk gelezen en wist dus waar ik mij aan mocht verwachten.

                Ik ga ook de foto's verwijderen uit deze post zodat jullie er in dit forum niet meer mee geconfronteerd hoeven te worden .

                Comment


                • #23
                  Re: Snapshots op een tuinfeest

                  Oorspronkelijk geplaatst door Homer Wells Bekijk bericht
                  Bedankt allemaal voor jullie constructieve reacties. Ik heb er echt veel aan gehad. Vermoedelijk meer dan wanneer ik de foto's in een ander forum geplaatst had. Ik pleit dus schuldig met betrekking tot het oneigenlijk gebruik van het showcase forum . Mijn oprechte excuses daarvoor. Ik moet eerlijkheidshalve ook toegeven dat ik niet vies ben van een beetje milde provocatie af en toe.

                  Anderzijds - mochten sommigen onder jullie daar anders over denken - heb ik geen enkel probleem met de reacties die ik hier gekregen heb. Ik had het forumreglement wel degelijk gelezen en wist dus waar ik mij aan mocht verwachten.

                  Ik ga ook de foto's verwijderen uit deze post zodat jullie er in dit forum niet meer mee geconfronteerd hoeven te worden .


                  Mmmm , je volste recht natuurlijk, maar het verwijderen van beelden wordt ook niet in dank aanvaard.

                  MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #24
                    Re: Snapshots op een tuinfeest

                    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    In het HOF staan ook foto's die uit Fotobeoordeling komen wat bewijst dat fotobeoordeling zeker niet minderwaardig is.
                    ... EN... uit de beginnershoek

                    Comment


                    • #25
                      Re: Snapshots op een tuinfeest

                      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                      Mmmm, je volste recht natuurlijk, maar het verwijderen van beelden wordt ook niet in dank aanvaard.
                      Het kan immers ook leerrijk zijn om de reacties van anderen te lezen bij om het even welke foto. Nu zie ik veel interessante commentaren, maar geen foto's die mij een eigen mening kunnen laten formuleren...
                      Het verwijderen van foto's is denk ik nooit een goede keuze, zelfs niet bij eventuele negatieve reacties.
                      Al heb je natuurlijk het volste recht om dit wel te doen.

                      Grtz,
                      Palladio
                      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Snapshots op een tuinfeest

                        Oorspronkelijk geplaatst door Homer Wells Bekijk bericht
                        3 foto's verwijderd
                        toch jammer, dat Ongewenst gedrag & Forumrichtlijnen punt 9.14 hier niet in voorziet.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: Snapshots op een tuinfeest

                          Rustig, rustig .

                          Op algemeen verzoek heb ik ze opnieuw gepost in de beginnershoek. Allen daarheen.
                          Nu iedereen content? Eenmaal, andermaal...

                          http://forum.belgiumdigital.com/f66/...st-227149.html

                          Comment


                          • #28
                            Re: Snapshots op een tuinfeest

                            Oorspronkelijk geplaatst door Homer Wells Bekijk bericht
                            Rustig, rustig .

                            Op algemeen verzoek heb ik ze opnieuw gepost in de beginnershoek. Allen daarheen.
                            Nu iedereen content? Eenmaal, andermaal...

                            http://forum.belgiumdigital.com/f66/...st-227149.html
                            ben al onderweg hoor.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #29
                              Re: Snapshots op een tuinfeest

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              toch jammer, dat Ongewenst gedrag & Forumrichtlijnen punt 9.14 hier niet in voorziet.
                              grt,bouk.
                              Neen, maar 2.11 wel

                              MOD in showcase is het wel de bedoeling dat de foto's zichtbaar zijn.
                              Aangezien er geen foto's meer zijn verplaatst naar test
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Snapshots op een tuinfeest

                                maaaaaaar, ze staan nu toch al in Beginners!
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X