Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

podiumfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • podiumfotografie

    Maak regelmatig foto's v collaga's muzikanten maar de resultaten zijn niet altijd naar wens.Gelukkig werk ik altijd in RAW wat me toelaat nog wat te corrigeren.GEbruik DE CANON 40D met de Sigma 18-50 2.8 en Canon 70-300 IS USM 4-5.6 .Over het algemeen geeft de Sigma de beste resultaten maar voor een lichtsterke lens V Canon is mijn budget te beperkt.Ook gebruik ik de flitser v Canon 580EX II.Voeg een "mislukte" foto bij als voorbeeld met de vraag wat hier verkeerd gelopen is volgens de ingewijden.Bedankt voor uw reacties,grtjs Jos;-).

  • #2
    Re: podiumfotografie

    ik zie de mislukte foto niet hoor.

    Comment


    • #3
      Re: podiumfotografie

      Het adres verwijst naar een webpagina. Dat werkt niet, en zeker niet als er tweemaal "http://" voor staat.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: podiumfotografie

        Ik zie ook geen foto.

        Bij concerten is het niet gebruikelijk om te flitsen.

        Ms kan je een Canon 50 mm f 1.8 kopen (+- 100 euro) en dichtbij t podium proberen te geraken.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: podiumfotografie

          De link is verkeerd ingevoegd,maar als je bij een bericht het icoontje aanklikt om een afbeelding in te voegen vraagt die toch een web adres daarom had ik het op deze manier gedaan.

          Comment


          • #6
            Re: podiumfotografie

            Had ook al eens gelezen om met een 85 mm te werken maar dicht bij het podium is niet altijd mogelijk.Misschien toch eens om over na te denken,zal de prijzen nog eens nakijken van zulke lens,bedankt grtjs Jos;-).

            Comment


            • #7
              Re: podiumfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Van Mol Bekijk bericht
              De link is verkeerd ingevoegd,maar als je bij een bericht het icoontje aanklikt om een afbeelding in te voegen vraagt die toch een web adres daarom had ik het op deze manier gedaan.
              In dat venster moet niet het adres van een webpagina geplakt worden, maar het adres van een foto (meestal eindigend op ".jpg").

              Een beknopte handleiding lees je HIER!
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: podiumfotografie

                Hoop dat deze poging de juiste is,de link verwijst naar de juiste foto op de site v 4Shared.Ik gebruik deze om mijn foto's te delen met mijn kennissen,grtjs Jos;-).
                Last edited by Jos Van Mol; 27 maart 2010, 11:07. Reden: link vergeten in te voegen

                Comment


                • #9
                  Re: podiumfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Ik zie ook geen foto.

                  Bij concerten is het niet gebruikelijk om te flitsen
                  .

                  Ms kan je een Canon 50 mm f 1.8 kopen (+- 100 euro) en dichtbij t podium proberen te geraken.
                  die bewering ben ik dus zo beu gehoord, ok op grote concerten is dit logisch die muzikanten houden daar niet van, het mag meestal gewoon niet en de licht omstandigheden zijn daar dan ok redelijk goed te noemen. Maar ik daag iedere concertfotograaf hier op BD eens uit om eens een optreden te fotograferen van beginnende bands die enkel in het plaatselijke café of jeugdhuis kunnen spelen. Met een beetje geluk heb je genoeg licht maar ik denk dat er op zo'n moment wel meer fotografen geneigd zijn naar hun flits te grijpen. Het is dan gewoon een kwestie van ervoor te zorgen dat het niet opvalt.

                  En inderdaad als je dichter op het podium wilt geraken is een 50mm 1.8 wel een aan te raden lens.

                  Comment


                  • #10
                    Re: podiumfotografie

                    Ik zei 'niet gebruikelijk', niet 'nooit'.

                    Bij BOL in Bar Mondial heb ik ook concertfotografen (nu ja, vergevorderde amateurs) een staafflitser weten gebruiken, dus t zal wel nodig geweest zijn. Daar mocht het wel.

                    Ik bedoel maar : als in de AB iedereen die een compactje mee binnensmokkelt, zijn flits zou gebruiken, dat stoort de andere bezoekers enorm hard. Ik snap wel dat dat niet mag.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: podiumfotografie

                      die bewering ben ik dus zo beu gehoord, ok op grote concerten is dit logisch die muzikanten houden daar niet van, het mag meestal gewoon niet en de licht omstandigheden zijn daar dan ok redelijk goed te noemen. Maar ik daag iedere concertfotograaf hier op BD eens uit om eens een optreden te fotograferen van beginnende bands die enkel in het plaatselijke café of jeugdhuis kunnen spelen. Met een beetje geluk heb je genoeg licht maar ik denk dat er op zo'n moment wel meer fotografen geneigd zijn naar hun flits te grijpen. Het is dan gewoon een kwestie van ervoor te zorgen dat het niet opvalt.
                      Ook bij kleinere concerten is het niet gebruikelijk om een flits te gebruiken, je moet er gewoon voor zorgen dat je genoeg lichtsterk glas bij hebt. Natuurlijk gaat dit soort van fotografie niet van de eerste dag goed lukken, je moet hier gewoon veel in oefenen.

                      Zelf doe ik al 10 jaar concertfotografie, heb nog nooit geflitst en de lichtomstandigheden zijn soms heel slecht.

                      kijk hier voor een foto genomen onder heel slechte lichtomstandigheden.

                      Groeten,

                      Tech8

                      @ Jos Van Mol
                      Trouwens, voor naar je foto op die link te kijken moet je een paswoord ingeven
                      Last edited by Tech8; 27 maart 2010, 18:34.
                      www.hellinckx-foto.be
                      Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: podiumfotografie

                        In het beginnersforum (fotohoek) verwachten we een foto om te beoordelen.
                        Probeer hier, in het testforum, je foto zichtbaar te maken. daarna kan je in gelijk welk forumonderdeel een nieuwe topic starten.

                        Comment

                        Working...
                        X