Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pantheon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pantheon



    bij nacht

    Dit draadje zet ik tijdelijk in het testforum tot de foto terug zichtbaar is.

    Red Falcon
    Moderator
    Last edited by Red Falcon; 18 november 2010, 20:59.

  • #2
    Re: Pantheon

    Ik zou kunnen zagen over de onscherpte, maar het stoort me hier totaal niet. Ik vind het een interessante foto, vooral door de jongedame onderaan rechts.


    Groeten
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Pantheon

      Rechttoe rechtaan fotografie die ik zeker wel kan smaken en waarvan er te weinig op BD staan.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Pantheon

        Inderdaad mooi rechttoe rechtaan, niks mis mee, behalve dat er om dergelijke foto's niet
        zo'n uit de kluiten gewassen kader moet

        Comment


        • #5
          Re: Pantheon

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Inderdaad mooi rechttoe rechtaan, niks mis mee, behalve dat er om dergelijke foto's niet zo'n uit de kluiten gewassen kader moet
          Jammaar zo is het altijd iets hè.
          Als ik er geen kader rond zet, dan komt een zekere bouk. klagen dat de foto te klein is en daardoor onscherp zou zijn.
          En als ik dezelfde foto post mét kader errond dan heeft die nooit commentaar en zou de foto wel scherp zijn en plots wél groot genoeg ogen.

          Comment


          • #6
            Re: Pantheon

            De onscherpte zorgt hier voor een zekere spanning. Standpunt is goed uitgekozen. Een opname waar ik wat langer naar blijf kijken, boeiend
            Jochenvde Photography
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Pantheon

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Jammaar zo is het altijd iets hè.
              Als ik er geen kader rond zet, dan komt een zekere bouk. klagen dat de foto te klein is en daardoor onscherp zou zijn.
              En als ik dezelfde foto post mét kader errond dan heeft die nooit commentaar en zou de foto wel scherp zijn en plots wél groot genoeg ogen.
              Dat weet ik allemaal niet, ik probeer gewoon een foto te beoordelen naar wat ik zelf zie
              en voel daarbij. En hier vind ik dus dit kadertje minder passend. Wat anderen ervan
              vinden zullen ze zelf wel schrijven, denk ik

              Comment


              • #8
                Re: Pantheon

                Ik geef eigenlijk nooit commentaar op de kader, enkel op de foto.
                Qua compositie en vlakverdeling had er ofwel linksonder wat meer in beeld mogen zijn, ofwel een stukje lucht af boven. Het gezicht van de dame en het topje van het gebouw vallen weliswaar op de diagonaal, maar het zou mooier zijn als de koepel op de diagonaal viel (of op 1/3/).
                De dame op de voorgrond is duidelijk een meerwaarde vanwege het dieptegevoel. Het is dus ook niet nodig dat ze scherp in beeld is, aangezien het gebouw het hoofdonderwerp is. Maar dan had ik wel graag meer scherpte gezien op het volledige gebouw, en niet enkel op de koepel.
                En per uitzondering: kader vind ik er wel bij passen (puur kwestie van smaak, niet om Doudeke af te vallen)
                Al mocht de foto wat groter

                Comment


                • #9
                  Re: Pantheon

                  geen foto ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pantheon

                    spijtig, met of zonder kader, het Pantheon is altijd leuk op foto...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pantheon

                      [Mod-LesC]@Zappa: waar heb je dit opgevist? Foto is een jaar oud en waarschijnlijk intussen verdwenen.[/Mod]
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment

                      Working...
                      X