Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto´s linken op dit forum

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto´s linken op dit forum

    [MOD] Op initiatief van BD-forumlid Servo heeft de BD-redactie een uitgebreide visuele handleiding beschikbaar gesteld op de BD-homepage onder de Tips-sectie. Bedankt Servo!
    Willy


    Beste mensen, er komen nogal eens vragen langs hoe foto´s te linken op dit forum. Daarom de uitleg van Jaja even geleend

    LET WEL OP DE AFMETINGEN VAN DE FOTO´S !!! Max. 900x900 pixels. Max filesize is 400 kb. Veelal blijkt 200 tot 250 kb voldoende te zijn voor de meeste foto's.

    Hallo,

    Hier nog eens de volledige uitleg.

    Eerst en vooral heb je "webspace" nodig, dat is dus ruimte op "een computer die verbonden is met het internet".
    In bijna alle gevallen krijg je een aantal MB gratis van je provider.
    Indien je bv. bij Telenet een abonnement hebt, krijg je 50Mb.
    Skynet geeft 100Mb dacht ik - nu in elk geval, je provider geeft je er een aantal.

    Meestal is die nog niet geactiveerd - daar moet je dus even om vragen.
    Daarvoor kijk je best in je "contract" van je provider of even op zijn website.

    Je eigen stukje webspace heeft dan ook een zeer specifiek "webadres" of URL.
    Ik neem nu Telenet/Pandora als voorbeeld. Je webadres zou er dan zo kunnen uitzien:

    Ik loop nu even vooruit, maar in je eigen webspace kan je mappen gaan aanmaken.
    Stel dat je de portretfoto's in één map wil zetten (een map portretten), en je hebt dan een portret van elisabeth geplaatst die elisabeth03.jpg heet,
    dan wordt het webadres van die foto dit:
    http://users.pandora.be/prinses.math...lisabeth03.jpg als die foto in de map portretten staat.
    Typ je die URL in je browser, dan verschijnt de foto op het scherm ...
    (opgelet: die URL is hoofdlettergevoelig, elisabeth03.jpg is niet hetzelfde als elisabeth03.JPG of Elisabeth03.jpg !)
    Da's dat al ...

    Nu moet je natuurlijk nog wel je bestanden naar je eigen webspcace kunnen uploaden.
    Daarvoor gebruikt met bijna steeds "FTP" software (File Transport(Transfer?)Protocol).
    Die software ziet er een beetje uit als de Verkenner van Windows.
    Een bekend programma, en gratis ook is WS_FTP LE (light version).
    Die kan je downloaden bij bij bv. www.winfiles.com.
    (je wordt eerst omgeleid naar hun nieuwe site)
    Ga naar Web Developer en typ bovenaan bij "search" dit in: WS_FTP LE En dan ben je er ...
    Klik op het bestand om te downloaden, en voila, het zou moeten binnenkomen.

    Daarna installeer je het programma.
    Je hebt dan ook wat gegevens nodig van je "webspace"/provider.
    Je zal meestal je username en paswoord die je van je provider gekregen hebt moeten ingeven, alsook zijn 'ftp" gegevens.
    Maar die heb je normaal allemaal ontvangen van je provider.

    En dan maar aan de slag proberen te gaan ...

    Oeps, dit is een hele boterham geworden.
    Maar het ziet er dan ook veel ingewikkelder uit dan het in werkelijkheid is ...
    Eens alles geïnstalleerd is, is het enkel nog klikken op een bestand om het te versturen en klaar is kees ;-)

    En als je bestand dat op je webspace staat, dan gebruik je het "image" icoontje bovenaan het venster waarin je je bericht typt.
    Als je daarop klikt verschijnt er in je bericht.
    Precies daartussen plak je de "URL" van je foto.
    Via "preview" kan je controleren of alles ok is.
    En als je bericht verzonden is staat je foto op het scherm ...

    Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en ook weer niet te "overdonderend"...
    Moest het niet lukken, laat maar wat weten ...

    Groeten,
    Jaja
    Last edited by zunoel; 5 april 2012, 10:13.

  • #2
    Kleine aanvulling bij de voorgaande procedure (die beschrijft hoe je je foto's op internet plaatst) :

    Hoe de juiste URL van een foto vinden ?

    1. ga op je website naar de pagina met de foto die je wil laten zien.
    2. klik rechtermuisknop OP de foto en kies Eigenschappen/Properties
    3. selecteer met de muis het volledig adres dat naast Adres/URL staat, moet eindigen op jpg dus eventueel naar beneden scrollen
    4. Druk Ctrl-C (= copy)
    5. hier in het forum, in de topic die je wil posten, doe je Ctrl-V (= paste/plakken)
    6. selecteer het net geplakte adres van de foto
    7. druk op icoontje (bij Format) zodat de Image-tags rond het adres komen te staan.
    8. klaar !

    EDIT :
    Indien je (minstens) de standaard editor in het nieuwe forum gebruikt, kan je stap 5 en volgende vervangen door :
    5. Hier in het forum, in de topic waarin je post klik je op en in de lijn waar de URL van de foto kan ingevuld worden, verwijder je hetgeen er eventueel reeds ingevuld is en doe Ctrl-V (plakken/paste)
    6. Druk Ok
    7. Klaar !
    Last edited by filipo; 6 november 2004, 13:18. Reden: aangepast aan nieuw forum
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #3
      mijn home page is aan gemaakt maar nu dat prg dat ik heb geinstalleerd WS_FTP95 LE voor op xp maar ik weet niet hoe ik nu verder moet ik krijg twee vensters local systhem en remote site maar nu

      Comment


      • #4
        Originally posted by frits01
        mijn home page is aan gemaakt maar nu dat prg dat ik heb geinstalleerd WS_FTP95 LE voor op xp maar ik weet niet hoe ik nu verder moet ik krijg twee vensters local systhem en remote site maar nu
        Contact me even met msn of icq als je wilt, het staat in mijn profiel.
        Dan komen we er vast wel uit

        Comment


        • #5
          WS_FTP LE
          heb dat programma gedownload.
          dan dat installeren ik kom bij eigenschappen van SESSION en daar loopt het spaak(ben maar een beginneling op de pc).
          krijg dat blad niet ingevuld en kan dan ook niet verder
          -profile name (mijn naam )
          is dat hetzelfde als username

          -host name/adress(weet ik)
          -host type
          -user id (weet ik)
          -paswoord (dat van telenet )
          en dan connect
          gr.sloefke
          hierboven zijn dat die FTP gegevens
          gr, eb

          Comment


          • #6
            ik heb je aan msn toegevoegd, kunnen we rustig kijken of we er uit komen, ok?

            Comment


            • #7
              Re: Foto´s linken op dit forum

              Even vermelden dat voor de mensen die het écht niet zien zitten om foto's in hun persoonlijke webruimte te plaatsen, of voor mensen die géén webruimte hebben, er ook de mogelijkheid bestaat foto's te plaatsen op foto-servers of via foto-hosting.

              Alle informatie vind je in deze topic

              Als je de foto's hier in de BD-forums wil tonen is het belangrijk om een server te kiezen die Direct Linking toestaat, anders kunnen de foto's hier niet zichtbaar gemaakt worden!
              Last edited by Hombre; 10 november 2004, 17:59. Reden: typo
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: Foto´s linken op dit forum

                De meest eenvoudige is

                Content from Photobucket intended to make storing and preserving photo and video memories easier.


                Je krijgt daar direct de url (niet vergeten, direkt opschrijven)
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Kan geen foto op deze pagina zetten?

                  Is juist gelukt denk ik. :-) sjoef

                  Hoi,

                  Ik heb dat programma gedownload om foto's naar deze site te kunnen brengen geinstalleerd. Maar nu ik een foto wil proberen te zenden zie ik nergens staan waar ik mijn url moet invoegen? ik kan alleen maar zoals nu tekst typen.
                  Onderaan staat er je mag geen bijlagen posten?! Hoe zet ik dat juist dat ik er wel mag posten?

                  Ps: WS_FTP LE (light version) zie ik nergens staan. Ik zie wel de pro en andere maar niet dat eindigd om LE en licght version.
                  Sponsored Web results
                  Download AceFTP Freeware
                  Its user-friendly interface will have you tranferring files easily
                  freeware.aceftp.com

                  CNET Download.com
                  WS_FTP Home 9.02 – Transfer files over the Internet and set up profiles to toggle among commonly visited FTP sites. Windows 98/Me/NT/2000/XP/2003 Server

                  TUCOWS
                  Zeus Internet Marketing Robot 3.0
                  WS-FTP Pro 9.0
                  Secure IT 3.0.5
                  > See all matching results at TUCOWS

                  Simtel
                  ws_ftp.zip - – WS_FTP LE: FTP client (16 bit)
                  ws_ftp32.zip - – WS_FTP LE v5.08: FTP client (32 bit)
                  Last edited by Cybergod; 21 november 2004, 17:01.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto´s linken op dit forum

                    Je kan in Windows het opladen van fotos naar je webspace ook doen zonder dat je zelf FTP-software moet gebruiken...

                    Vanaf Windows 2000, kan je in Windows Explorer, bij My Network places ook bvb "ftp://users.pandora.be/" als folder ingeven. Dan wordt je gevraagd om de username en paswoord voor je provider in te geven en kan je vanaf dan de folders in je webspace bekijken alsof het folders op je harde schijf zijn. Fotos opladen doe je dan gewoon met drag&drop, zoals in gewone Windows folders.

                    mvg
                    Bert
                    mvg
                    Bert

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto´s linken op dit forum

                      Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                      De meest eenvoudige is

                      Content from Photobucket intended to make storing and preserving photo and video memories easier.


                      Je krijgt daar direct de url (niet vergeten, direkt opschrijven)
                      Mag ik dit zo gratis gebruiken,purlut, of moet je daarvoor betalen om een foto te plaatsen,die dan op dit forum komt?
                      sorry,heb nu ook de post van hombre,de mod gelezen,weet het dus al,bedankt.
                      Last edited by timon; 11 december 2004, 21:27.
                      Imac en Canon... de max

                      Comment


                      • #12
                        hopeloos verloren!!!!

                        Hallo allemaal,

                        Na ongeveer 300 pogingen om een foto op mijn webspace te krijgen geef ik het op en vraag ik hulp!!!
                        Probleem: bij de websites van degene die hier posten zie ik een duidelijke structuur in hun site:allemaal eerst een parent directory, dan de geuploade bestanden. Bovenaan de pagina zie je grootte, laatst veranderd op, .....
                        Dit zie ik bij mij nergens. Als ik gewoon een index.htm maak, kan ik geen bestand naar die index verslepen, en komt dat bestand ergens op mijn webspace te staan, maar heb ik geen idee waar.Hoe krijg ik die structuur?????

                        Please help want ik wordt er zo stilletjes radeloos van!!!

                        Greetings

                        Obiwan

                        Comment


                        • #13
                          Re: hopeloos verloren!!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door ObiWan
                          Probleem: bij de websites van degene die hier posten zie ik een duidelijke structuur in hun site:allemaal eerst een parent directory, dan de geuploade bestanden. Bovenaan de pagina zie je grootte, laatst veranderd op, .....
                          Dit zie ik bij mij nergens. Als ik gewoon een index.htm maak, kan ik geen bestand naar die index verslepen, en komt dat bestand ergens op mijn webspace te staan, maar heb ik geen idee waar.Hoe krijg ik die structuur?????
                          Geen index.htm maken, heeft geen zin !

                          De structuur van een url (=link) is als volgt:
                          http:// www.mijnservernaam.be/padnaam/plaatje.jpg

                          Servernaam: De naam van je provider waar het plaatje staat.
                          Padnaam : Varieert per provider. Soms de inlognaam, soms wat anders.
                          Plaatje.jpg : Naam van het plaatje

                          Voorbeeld:
                          http:/ /hoff-it.xs4all.nl/foto/albums/wpw-20050220/10D-20041021-1404.jpg

                          In dit voorbeeld (eigen servertje thuis) is de provider hoff-it.xs4all.nl. De foto's staan in een subdirectory /foto/albums. wpw- enz. is de naam van het plaatje.

                          Een simpele manier om dit pad op te zoeken is om met je browser naar het plaatje te gaan en rechts te klikken. Onder eigenschappen vind je de locatie. Door dit pad te kopieren in de post via het plaatje icoontje maak je een link naar je plaatje en zal het hier getoond worden.

                          Dit alles geldt alléén maar als je plaatje ergens gehost wordt. Het moet via een webserver gaan. Linken naar ene plaatje op je pc zal niet gaan tenzij je zelf eee webserver draait.
                          Last edited by ajh; 3 maart 2005, 13:40.
                          Groeten,

                          Albert Jan

                          Website AJH
                          lidnummer: BD0371NL

                          Comment


                          • #14
                            Re: hopeloos verloren!!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door ObiWan
                            Probleem: bij de websites van degene die hier posten zie ik een duidelijke structuur in hun site:allemaal eerst een parent directory, dan de geuploade bestanden. Bovenaan de pagina zie je grootte, laatst veranderd op, .....
                            Dit zie ik bij mij nergens. Als ik gewoon een index.htm maak, kan ik geen bestand naar die index verslepen, en komt dat bestand ergens op mijn webspace te staan, maar heb ik geen idee waar.Hoe krijg ik die structuur?????
                            Obiwan
                            Wel, eigenlijk is een website niks meer of minder dan een bende files die ergens op een server van een provider staan, met een 'virtuele' link er naar toe.
                            Bij de meesten onder ons, staat er zelfs geen index.htm in, zodat het zelfs niet de naam website verdiend en het eigenlijk gewoon de standaard folder structuur van het OS is die je ziet (bij de meeste providers is dat Unix). Mijn fotos bvb staan bij Telenet, op een server en in een folder waarvan ik niet eens de echte naam ken. Maar ik heb daar wel een logische link naartoe gekregen van Telenet: users.telenet.be/muylaerb . En als ik die intype in Windows explorer (=Windows verkenner, niet de internet browser!) ziet dat er uit als 'mijn' root folder, waarin ik subfolders kan aanmaken en jpeg files kan bijzetten. Maar het grote voordeel is: iedereen kan die folders read-only bekijken via zijn internet browser en ik kan er naar verwijzen in een URL door de link van Telenet aan mijn subfolder structuur te hangen: bvb. http://users.telenet.be/muylaerb/pic...08/Schelde.JPG

                            MAAR (en nu komt het tricky stuk), het is afhankelijk van je provider HOE je die subfolders en bestanden daar kan maken en kopiëren. Bij Telenet gaat het redelijk vlot, via Windows of FTP, andere providers laten alleen hun software toe (e.g. Brinkster)
                            mvg
                            Bert

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto´s linken op dit forum

                              Hallo fotoliefhebbers,

                              Ben nieuw op deze toffe site ... maar heb probleempjes ! Heb een webspace aangevraagd bij skynet = in orde . Heb WS_FTPLE gedownloaded = in orde .
                              Doch mijn Engels is niet denderend ... zo begrijp ik op deze site bv. niet alles . Ik loop er daardoor ook wat verloren, maar dat zal wel beteren, zeker !
                              Mijn grootste probleem is nu : ik heb mijn webruimte ... is momenteel een mooi leeg blad . Wanneer ik nu foto's upload waar komen die terecht ? Op dat wit blad ? Ik werk met word ... moet ik dan eerst de foto's naar word overbrengen ? Echt ... ik begrijp er niks van !!!
                              Ben zelfs niet zeker of dit bericht in het juiste forum terechtkomt . Wat betekent thread ? Zucht ... hoop dat er 'n paar goei zielen mij verder kunnen helpen ! Alvast bedankt !

                              Magalie

                              Comment

                              Working...
                              X