Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Woody04 wint opnieuw de Challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Woody04 wint opnieuw de Challenge

    Met enkel een onderbreking van één maand, maart, toen MG-TF met de hoofdprijs aan de haal ging, is Woody04 opnieuw winnaar geworden van de april Challenge, thema: Licht EN donker. Ik heb veel mooie foto's zien passeren, want ook die van de tweede (M...) en derde (Berendina) eindigen verdiend op het winnaarsschavotje, op respectievelijk de tweede en derde prijs. Nog meer bekende namen vooraan: Frakske (4de plaats), tantine (5de plaats) en Black B@ndit (6de plaats).
    Proficiat aan alle deelnemers; in totaal waren dat er 55, weliswaar minder dan de maand ervoor, toen we een nieuw record braken (99), maar toch een goed gemiddelde. Onze "data-man" mag me aanvullen of tegenspreken.

    Op naar de nieuwe Challenge van mei 2014, met bovendien erg goed nieuws. Vorige maand had ik al een tipje van de sluier opgelicht, en op de Algemene Vergadering van afgelopen zaterdag (26 april) is dit vermeld, maar de RvB van BelgiumDigital is er in geslaagd een nieuwe sponsor te vinden voor de maandelijkse Challenge!
    Om het met de woorden van baloo te zeggen:
    We hebben nu het definitieve ja-woord van CEWE, bekend leverancier van fotoproducten allerhande, om op brede schaal BD te ondersteunen.
    Ik heb daarover zaterdag een korte eerste melding kunnen geven op de AV.

    Wat de Challenge betreft: de winnaar ontvangt voortaan telkens een kortingsbon ter waarde van 30 euro te verrekenen bij een éénmalige aankoop binnen een van de productgroepen van CEWE Fotoservice (foto-afdrukken, fotoboeken, wanddecoratie, wenskaarten, kalenders of fotocadeaus). De winnaar kan dus geheel naar eigen keuze de winnende foto gebruiken of niet, en eender welk product kiezen. De kortingsbon is telkens drie maanden geldig. De bestelling moet worden geplaatst via een link die we heel binnenkort via BD forum en website kunnen publiceren."
    Meer bijzonderheden volgen, maar alles ziet ernaar uit dat, net zoals in vroeger tijden, de winnaar voortaan effectief een prijs in ontvangst zal nemen.
    Als dat geen goed nieuws is!

    Hop, en dan nu maar aan de slag met Less is More (en dat niemand afkome met LesC is More... )
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Woody04 wint opnieuw de Challenge

    goeie winnaar met een knappe foto.
    maar ik vond Comic ook erg goed van wegen de dubbele uitvoering van de opdracht.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Woody04 wint opnieuw de Challenge

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      maar ik vond Comic ook erg goed van wegen de dubbele uitvoering van de opdracht.
      Kun je even toelichten hoe dat een dubbele uitvoering was? Dat was één van de foto's waarbij ik eens moest fronsen en zoeken hoe het in het thema paste. Een mooie foto, maar ik vond het thema er niet onmiddellijk in uitspringen.
      http://kasper.photography & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Woody04 wint opnieuw de Challenge

        Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
        Kun je even toelichten hoe dat een dubbele uitvoering was? Dat was één van de foto's waarbij ik eens moest fronsen en zoeken hoe het in het thema paste. Een mooie foto, maar ik vond het thema er niet onmiddellijk in uitspringen.
        kijk eens naar de omgeving/locatie..
        kik dan ook eens naar de twee figuren op de foto.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Woody04 wint opnieuw de Challenge

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          kijk eens naar de omgeving/locatie..
          kik dan ook eens naar de twee figuren op de foto.
          grt,bouk.
          De achtergrond is een raster. Het licht dat er door komt steekt af tov het donker van het raster. De ene figuur heeft zwart haar, de ander is blond. Dat is wat ik zie.
          http://kasper.photography & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Woody04 wint opnieuw de Challenge

            Dikke proficiat aan de winnaar Woody04 en de top 5!
            Ook alle deelnemers :
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: Woody04 wint opnieuw de Challenge

              Hey,

              Bedankt voor de goede punten die ik nogmaals van jullie allen mocht ontvangen! Er waren een heleboel goede foto's en het was met spanning afwachten welke de overwinning zou halen.
              Natuurlijk was ik heel gelukkig om te zien dat het mijn foto was die het haalde! Ook zou ik aan HEYLO willen vragen of hij voor mij een lotoformulier zou willen invullen , want hij had zomaar de hele top 5 voorspeld in de comments vooraf!!

              Grts Woody04

              Comment


              • #8
                Re: Woody04 wint opnieuw de Challenge

                Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                ........ De ene figuur heeft zwart haar, de ander is blond. Dat is wat ik zie.
                de man is licht en de dame donker.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Woody04 wint opnieuw de Challenge

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  de man is licht en de dame donker.
                  grt,bouk.
                  Ah, dan had ik het toch gezien. Dan is het een kwestie van meningsverschil over het inhoudelijke. Het licht en donker van de figuren sprong voor mij niet onmiddellijk in het oog. Daarvoor zijn de figuren te ver weg. Voor mij is dat dus een leuke, toevallige bijkomstigheid eerder dan hoofdonderwerp van de foto.
                  http://kasper.photography & Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Woody04 wint opnieuw de Challenge

                    Gefeliciteerd Woody04

                    En leuk dat er in de toekomst weer een mooie beloning is voor de winnaar...
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Woody04 wint opnieuw de Challenge

                      Er zat weer veel variatie in de foto's, dat maakt zo'n challenge altijd interessant, iedereen heeft een eigen kijk op de opdracht.

                      Ik vond het moeilijk om iets origineels te bedenken, pas op de laatste dag had ik een idee, maar dat kon alleen maar s' avonds uitgewerkt worden, én het weer mocht niet te slecht zijn.
                      Gelukkig was het op die avond mooi weer en kon ik experimenteren in het bos om die foto te maken (ik heb ze nog net op tijd kunnen insturen).
                      Tijdens die "fotoshoot" kwam er op een zeker ogenblik een meikever in mijn fototas gevlogen, die kwam waarschijnlijk zien of ik geen macrolens bij had.
                      En toen ik terug naar huis fietste bleven de konijnen voor mijn fiets zitten tot ik er echt vlakbij was (vroeger gebruikten stropers ook fel licht om s' nachts op konijnen te jagen)...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Woody04 wint opnieuw de Challenge

                        Woody04, van harte gefeliciteerd.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Woody04 wint opnieuw de Challenge

                          Woody van harte gefeliciteerd met terecht overwinning
                          ook aan de top vijf alle klasse plaatjes
                          zelf niet mee gedaan deze maand wegens te laat voor het inzenden
                          ga proberen deze maand iets vroeger te zijn
                          dus allen op naar les in more
                          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Woody04 wint opnieuw de Challenge

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            ... Ik heb veel mooie foto's zien passeren, want ook die van de tweede (M...) en derde (Berendina) eindigen verdiend op het winnaarsschavotje, op respectievelijk de tweede en derde prijs. ...
                            Oei ... en ik dacht dat het ereschavot naar het magazijn verhuisd was!

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            ... Met enkel een onderbreking van één maand, maart, toen MG-TF met de hoofdprijs aan de haal ging, is Woody04 opnieuw winnaar geworden van de april Challenge, thema: Licht EN donker. ...
                            Het was in maart iets makkelijker voor Ingrid, Woody04 heeft niet meegedaan.

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            ... Proficiat aan alle deelnemers; in totaal waren dat er 55, weliswaar minder dan de maand ervoor, toen we een nieuw record braken (99), maar toch een goed gemiddelde. Onze "data-man" mag me aanvullen of tegenspreken. ...
                            Inderdaad, sinds 2010 zijn die 99 deelnames een record. 75 deelnemers was het vorige record (klik!).

                            't Is wel een héél vreemd record. We hebben namelijk in maart 42 nieuwe namen genoteerd en daarvan hebben er slechts drie (3) ook in april deelgenomen.
                            Sprak het thema (Zéér laag standpunt) zoveel fotografen aan, of is er ergens op het web reclame gemaakt voor de Challenge?

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            ... Op naar de nieuwe Challenge van mei 2014, met bovendien erg goed nieuws. ...
                            Het zal me niet verwonderen, mocht dat prijzengeld een nieuwe piek in de cijfers veroorzaken.

                            De toekomst zal uitwijzen of dit goed nieuws is. Misschien schrijven we later dat "less" beter was.
                            Last edited by Jos Vanhengel; 3 augustus 2014, 05:57.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #15
                              Re: Woody04 wint opnieuw de Challenge

                              Mooie analyse, Jos. Ik ben blij dat jij de wedstrijd zo'n beetje qua cijfers en andere data kunt en wilt becommentariëren.

                              N.a.v. een privébericht heb ik de exif-data van Woody04 opnieuw opgevraagd. Je weet dat exif tegenwoordig verplicht zijn, dat die bij voorkeur, maar niet verplicht IN de foto zelf moeten zitten (indien niet in de foto, graag een goeie reden en per email aan de Challenge Mod een versie met exif opsturen).
                              Maar voortaan voeg ik wel de belangrijkste exif toe aan de winnende foto's alhier.
                              Sorry voor de nikonians, maar het blijkt nu dat je om de Challenge te winnen, over een EOS 7D moet beschikken. Wie (en vooral, met welke camera?) gaat die winnende reeks doorbreken?
                              Last edited by LesC; 2 mei 2014, 08:46.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X