Het tafelen
Kerst
Koele kleuren
Oud/nieuw
Sfeer
Nog enkele dagen en ook november loopt ten einde.
Het inzenden van foto’s voor deelname Challenge Nov 08 wordt hiermee afgesloten.
Terug tijd voor het kiezen voor een nieuw onderwerp Challenge Dec 08..
Tot eind Nov 08 kan men naar hartenlust zowel punten als commentaren geven.
De 5 mogelijke onderwerpen voor december waaruit kan worden gekozen zijn de volgende:
- Het Tafelen
- Kerst
- Koude kleuren
- Oud/Nieuw
- Sfeer
Spookys Fotoweb
BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300
hmm,
Is het mensen beïnvloeden door je mening hier te posten ? (anders maar effe hier stoppen met lezen)
Voor mij vallen alle thema's vrij hard in de 'eindejaarsperiode', enkel voor oud en nieuw zie ik onmiddellijk talloze opties voor ogen (die even goed elk ander moment van het jaar zouden kunnen worden.)
Enkel kerst is uitgesproken in deze periode. Tafelen kan altijd (enfin, bij levensgenieters zoals ondergetekende toch) terwijl koude kleuren perfect en evengoed in de zomer kunnen. Tenslotte is sfeer iets dat je zelf maakt, en is -volgens mij toch- zeker niet seizoen-gebonden.
(toch heb ook ik mijn wenkbrauwen gefronst bij het lezen van de mogelijke keuzes. Zoals gewoonlijk zal ik mijn stem uitbrengen -da's meestal toch afwijkend van wat de meerderheid doet- en voor de rest afwachten tot het verdict valt)
BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto monopod; tripod 190CXPro4 met Markins Q3 - Intel iMac 24" 2,8GHz (0SX 10.6.8)
Een perfect antwoord LesC![]()
Spookys Fotoweb
Spooky, ik heb het al gezegd: wij leggen ons lot in jouw handen! (hoewel wij de vrije keuze hebben in welke van jouw vijf handen!) Uit de Challenges van de afgelopen maanden blijkt steeds weer dat interpretatie nogal vrij is. Gelukkig maar, zou ik zeggen, maar het is (volgens mij) precies de taak van de Challenge moderator om ons "den duvel aan te doen" en ons aan het denken, en het werken, en het schieten... te doen slaan.
BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto monopod; tripod 190CXPro4 met Markins Q3 - Intel iMac 24" 2,8GHz (0SX 10.6.8)
Ik zal daar eens aan denken LesC.
Zal eens voor februarie iets moeilijks bedenken. Ik wil jullie voor januari na het feesten nog wat sparen![]()
Spookys Fotoweb
Onderwerpen voor januari liggen nochtans voor de hand: hoofdpijn, kater...![]()
Zo gemakkelijk zal ik het U dan ook weer niet maken in januari LesC![]()
Spookys Fotoweb
Ik zou mijn wenkbrauwen eerder gefronst hebben moest er bvb "lente" of "zon, zee en strand" tussen de mogelijkheden gestaan hebben... Een deel van de thema's kan je gewoon moeilijk in een andere maand voorschotelen...
Heb ik het goed begrepen dat "oud/nieuw" dus niet noodzakelijk als de overgang van oud naar nieuw(jaar) moet geïnterpreteerd worden ?
Mijn foto's kan je ook bekijken in mijn portfolio
Hallo filipo,
Ja hoor dat heb je goed begrepen dat oud/nieuw niet noodzakelijk als de overgang van oud naar nieuw(jaar) moet worden geïnterpreteerd. De interpretatie is totaal vrij.
Spookys Fotoweb
Oud / Nieuw ... kan inderdaad vanalles zijn (oude frigo / nieuwe frigo) maar niet veel met de jaarwisseling want dan is de challenge al afgesloten.![]()
Canon EOS Digital
BD0479BE
Oud/nieuw: ik dacht eer aan een portret van grootmoe met kleinkind!![]()
Vreemd genoeg was het eerste dat mij door het hoofd ging : oud / nieuw ... een paar nieuwe schoenen en een paar versleten schoenen![]()
Dan gaan we maar uikijken naar die "Koele kleuren" ... of was het nu "Koude kleuren"?
Is een wit carréke ook goed?![]()
Canon EOS Digital
BD0479BE
Een doos kleurpotloden in de frigo![]()
Hihi,
Duindistel vergeet dan wel niet de rode kleurpotloden niet uit de doos te verwijderen, anders voldoet de foto maar gedeeltelijk aan de opdracht. De potloden liggen, dan wel koel maar je hebt naast de koude kleuren ook nog een warme kleur.![]()
Spookys Fotoweb
vind nu wel, dat er wat te veel met ijs gewerkt wordt.
niet erg origineel.
grt,bouk.
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
nikon stuff
webstekje
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
Ik denk dat "blauw" en "ijs" toch wel een combinatie is dat bij 80% van de deelnemers het eerste is dat in je opkomt bij deze opdracht. Nog voor de start dacht ik oh leuk, ik zal eens origineel uit de hoek komen met het fotograferen van mooi blauw verlicht ijs![]()
Ik ben blijkbaar niet de enige die dit dacht
To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to doNIKON D700/D200 - N 80-400mm VR - Sigma 10-20 - Sigma EX 105mm F2.8 Macro - Sigma 24-70 F2.8