Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te laat voor maart 2010

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Te laat voor maart 2010

    Door mijn eigen fout (en laksheid) heb ik mijn deelname voor de challenge van maart 2010 (Foutieve witbalans) niet op tijd ingezonden, waardoor deze niet officieel kan deelnemen.

    Daarom post ik hem nu hier, zodat die toch nog voor iets heeft kunnen dienen.
    Commentaren natuurlijk meer dan welkom.



    "Duck and Cover"

    Belichting: een enkel (gericht) LED-spotje (35W)
    Witbalans: Custom met blauw als referentiekleur

    Creation date: 24/03/2010 15:58
    Camera: Canon EOS 450D
    Focal length: 110 mm (equiv. 178 mm)
    Aperture: F8
    Exposure time: 1.3"
    ISO speed rating: 400/27°
    Program: Aperture priority
    Metering Mode: Pattern
    White Balance: Manual
    Flash: Flash did not fire, compulsory flash mode
    Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

  • #2
    Re: Te laat voor maart 2010

    vind je duck niet
    maar zie wel in de verte een explosie wat op een atoombom lijkt
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

    Comment


    • #3
      Re: Te laat voor maart 2010

      Ik zie echt niet wat het is...
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • #4
        Re: Te laat voor maart 2010

        Moest eerst ook eens kijken wat het was, zag wel een atoombom in de verte, en dit is het ook (aléé geen echte denk/hoop ik). En in de voorgrond een beeldje van een persoon die zijn hoofd intrekt en beschermd. Eigenlijk wel goed gevonden, al is het beeldje misschien niet duidelijk genoeg.
        Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

        Comment


        • #5
          Re: Te laat voor maart 2010

          Jammer dat ik de foto moest weigeren wegens te laat.

          Een foto die heel wat bij mij oproept. Omdat dit beeld deel uitmaakte van mijn taak als waarnemer te velde, tijdens militaire oefeningen . Gelukkig is het bij oefen gebleven.
          Het is de waarneming van een nucleair gebeuren. De paddenstoel vorm in de achtergrond.

          In de voorgrond een mens die de beschermende houding aanneemt tegen dit nucleair geweld.
          De enorme rode gloed symboliseert de enorme hitte die met een dergelijke explosie gepaard gaat.
          Zelfs de aanwezige onscherpte verwoord hier de onzin en onduidelijkheid van het waarom, over het bestaan van dergelijke vernietigende oorlogstuigen.
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #6
            Re: Te laat voor maart 2010

            waarom post je hem hier, hier komen (dacht ik) minder mensen dan andere forum onderdelen!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Te laat voor maart 2010

              Eigenlijk wel goed gevonden, al is het beeldje misschien niet duidelijk genoeg.
              Dat is spijtig genoeg het resultaat van het zoeken naar een goede verhouding tussen het beeldje van de persoon en de achtergrond (een A4-tje). Had ik het beeldje meer naar achter gezet, dan zou de achtergrond waarschijnlijk veel van zijn diepte verloren zijn. Had ik het daarentegen meer naar het centrum verschoven, dan werd de paddestoelwolk teveel geblokkeerd. Het is dus een beetje een compromis.

              In de voorgrond een mens die de beschermende houding aanneemt tegen dit nucleair geweld.
              De enorme rode gloed symboliseert de enorme hitte die met een dergelijke explosie gepaard gaat.
              Zelfs de aanwezige onscherpte verwoord hier de onzin en onduidelijkheid van het waarom, over het bestaan van dergelijke vernietigende oorlogstuigen.
              Ik begon al een beetje te vrezen dat ik het misschien (wederom) iets te ver was gaan zoeken. Het doet dus goed om iemand bijna letterlijk te zien verwoorden wat ik met dit beeld in gedachten had.

              waarom post je hem hier, hier komen (dacht ik) minder mensen dan andere forum onderdelen!
              Ik had er eerlijk gezegd niet meteen bij stil gestaan waar die het meeste in de kijker zou staan. Mijn redenering was gewoon; ik heb de foto gemaakt voor de challenge en was te laat met het indienen, maar wil hem toch nog tonen. Dus post ik hem in het forumonderdeel waar die oorspronkelijk voor bedoeld was.
              Mochten de Mods echter van het idee zijn dat dit draadje hier niet op zijn plaats staat, dan heb ik er niets op tegen indien ze het verplaatsen.
              Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

              Comment


              • #8
                Re: Te laat voor maart 2010

                Oorspronkelijk geplaatst door Trypho Bekijk bericht
                ...
                Mochten de Mods echter van het idee zijn dat dit draadje hier niet op zijn plaats staat, dan heb ik er niets op tegen indien ze het verplaatsen.
                Draadje staat hier perfect op zijn plaats. Je bent niet de eerste die dat (= te laat posten) op deze manier oplost. Bouk heeft natuurlijk gelijk dat je elders misschien meer in de kijker zou lopen. Hoewel...
                Bovendien heeft een dergelijke opmerking in het verleden reeds geleid tot herposten van de foto, wat een geval van crossposting of dubbelposten is, en al helemaal ontoelaatbaar.

                Mijn idee: laten staan waar ie staat, tenzij je zelf zou opteren voor een algehele verhuis naar een subforum van keuze.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Te laat voor maart 2010

                  tja...we hebben hier niet echt een sticky hè, alleen voorwaarden.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Te laat voor maart 2010

                    Ondanks ik de redenatie van bouk kan begrijpen, dat de inzender meer bijval zou kennen, indien de foto zou geplaatst worden in een andere forum volg ik dezelfde mening als LesC, dat de foto ondanks de juiste redenatie van bouk, hier toch op zijn plaats staat.

                    Dit gezien de foto speciaal gemaakt werd voor de Challenge en er op die manier een vergelijk kan gemaakt worden met de tijdig ingezonden Challenge foto's.
                    Spookys Fotoweb
                    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                    Comment


                    • #11
                      Re: Te laat voor maart 2010

                      Ik denk dat het een goed idee zou zijn om een hoek te scheppen waar je ook na de challenge de foto('s) kan posten die je eerst had ingediend, maar later vervangen hebt door je definitieve inzending. Zo zijn er deze maand zeker twee verdwenen die ik wel tof vond. Of bevindt er zich hier al ergens zo'n 'salon des refusés'?

                      Comment

                      Working...
                      X