Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M... wint de oktober-Challenge met opdracht: ramen en/of deuren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • M... wint de oktober-Challenge met opdracht: ramen en/of deuren

    Ik had bij m'n beschrijving van de vorige maandopdracht (ramen en/of deuren) vermeld dat wij er allen dagelijks mee te maken hebben, en dat je het dus niet al te ver moet zoeken. De boodschap was om van iets banaals een mooi beeld te maken. En een aantal deelnemers is daar ook in geslaagd. Een welverdiende proficiat aan M... die met een (voor mij) iconisch beeld van een deur (= een deur herleid tot z'n elementaire delen) de Challenge wint, en voor de tweede keer dit jaar de titel van Challengewinnaar op zijn naam mag zetten. Zilver gaat naar Nelita en brons naar moniq, die allebei een blauw venster (of blauwe ramen) in beeld wisten te brengen. Eenvoud, duidelijkheid... lijken het te winnen op drukkere inzendingen als Michel Delvaux (5de plaats) en Frakske (6de plaats), hoewel deze laatste aantoont hoe statige classicisme ook mooi kan zijn. En dan vergeet ik nog de detailopname van Ward-07, een mooi 'sleutelspel'...
    Mijn gelukwensen gaan zoals steeds ook naar alle deelnemers, tot de laatste inzending toe. Ik hoop dat iedereen er wat van opgestoken heeft.
    Dank aan alle scoorders en commentators; deze maand heb ik niet één tot de orde moeten roepen.

    "Lichtstralen" wordt het thema voor november. Da's misschien niet zo tastbaar als een raam of een deur, maar daarom niet minder interessant om te fotograferen. Je kunt je opdracht zowel buiten als binnen uitvoeren, en in principe op elk tijdstip van de dag of nacht, maar ik hoop dat ik toch een paar "mistige morgens in het woud" mag evalueren. Moge de mooiste foto winnen!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: M... wint de oktober-Challenge met opdracht: ramen en/of deuren

    Proficiat aan de podiumhouders. De winnende foto was 1 van mijn favorieten.
    St@mpers

    Comment


    • #3
      Re: M... wint de oktober-Challenge met opdracht: ramen en/of deuren

      Van mij een dikke proficiat voor alle deelnemers.
      En evenveel waardering, appreciatie en respect voor iedereen.
      En zeker niet meer voor de eerste en niet minder voor de laatste.

      Comment


      • #4
        Re: M... wint de oktober-Challenge met opdracht: ramen en/of deuren

        Van harte gefeliciteerd M...

        Ik moet bekennen dat je niet mijn favoriet was (door het sterke contrast vond ik hem te grafisch geworden (geen details meer) en te weinig fotografisch) ... de podiumplaatsen daarentegen...
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #5
          Re: M... wint de oktober-Challenge met opdracht: ramen en/of deuren

          Eerst en vooral de felicitaties aan al de deelnemers van de challenge van de afgelopen maand. Voor de deelname en de moeite die men heeft gedaan om "ramen en deuren" naar eigen inbreng zo goed mogelijk in beeld te brengen. Zelf vond ik de nummers 2 en 3 ,naar mijn smaak, beelden met een heel goede compositie.
          Uit de commentaren bij mijn foto komt de vraag waarom de bovenzijde van de deur niet mee in beeld is gebracht.
          Het licht aan de bovenzijde was door dat de deur op een kier stond spievormig. Dit had ik zelf liever recht gezien.
          Daarom heb ik gekozen voor een vierkanten uitsnede met deur voor 3/4 in beeld en de kijker het overige deel laten invullen met zijn gedachten.
          Voor de mensen die het ook eens willen proberen om zo een beeld te maken.
          Neem een donkere kamer en veel licht aan de andere zijde van de deur. Ik heb er 3 halogeenlampen van 400W voor gebruikt. De belichting op de camera stel je manueel in tot de randen van de deur goed verlicht zijn.
          Perfectie is niet van deze wereld. We kunnen het hooguit benaderen.

          Comment


          • #6
            Re: M... wint de oktober-Challenge met opdracht: ramen en/of deuren

            Proficiat M met je eerste plaats! Verdiend!
            Bedankt voor de uitleg.
            Ook proficiat aan Nelita en Moniq met hun 2de en 3de plaats en aan alle andere deelnemers.
            Eerlijkheid duurt het langst!!
            Mijn website: http://www.degrafon.be/

            Comment


            • #7
              Re: M... wint de oktober-Challenge met opdracht: ramen en/of deuren

              Gefeliciteerd M... met je overwinning.
              Ik vind het leuk dat je mijn foto mooi vond.
              Thx voor je info.

              groetjes

              Monique
              groetjes, moniq (BD1321BE)

              A picture paints a thousand words

              Comment


              • #8
                Re: M... wint de oktober-Challenge met opdracht: ramen en/of deuren

                Een heel knappe winnaar, ik wist meteen toen dit er stond dat het moeilijk te overtreffen was !
                Het was een hele mooie haast voorspelbare top-3, proficiat !
                En proficiat uiteraard aan alle deelnemers
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: M... wint de oktober-Challenge met opdracht: ramen en/of deuren

                  Proficiat, M... met je terecht overwinning! Je hebt het thema heel knap in beeld gebracht.
                  Daarnaast wil ik de inzending van Ward-07 nog eens in de kijker plaatsen. Deze foto vind ik technisch gezien ook heel sterk...
                  Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: M... wint de oktober-Challenge met opdracht: ramen en/of deuren

                    En ik ben weer tevreden dat de Challenge winnaar in de HoF van week 45 is opgenomen. Niet zo vanzelfsprekend.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: M... wint de oktober-Challenge met opdracht: ramen en/of deuren

                      Voor wie de "deur" in volledig formaat wil zien heb ik de fullversion geplaatst bij zwart-Wit SC.

                      link: http://forum.belgiumdigital.com/f47/hoopvol-522948.html
                      Perfectie is niet van deze wereld. We kunnen het hooguit benaderen.

                      Comment

                      Working...
                      X