Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 47

Discussie: Lopende challenge?

Post Lopende challenge?

Hallo iedereen,

Waarom verschijnt er bij mij nog steeds de mededeling dat er 'geen lopende challenge is'?
    Ik ben geregistreerd als forum-gebruiker, maar ook na pakweg een maand wachten is het in oktober nog steeds dezelfde mededeling die ik te zien krijg.
    Jammer. Ik vind het een leuk gegeven en zou in de toekomst graag eens meedoen.

Groet,
    Ruud (voorlopige alias (Yes sir')

Standaard Re: Lopende challenge?

Ik stuur je een privébericht.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 1TB HD (0SX 10.13.1) - iPhone 4s (iOS 9.3.5)+iPad5 WiFi (iOS 11.2)

Zijn er nog die geen foto kunnen opladen?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 1TB HD (0SX 10.13.1) - iPhone 4s (iOS 9.3.5)+iPad5 WiFi (iOS 11.2)

Nog niet geprobeerd. Eerst passend werk maken. Doe mijn best! ;-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Zijn er nog die geen foto kunnen opladen?
    Ik denk dat ze allemaal op de eerste sneeuw wachten Les

Mvg Yves.

https://www.youtube.com/watch?v=C4lb5vlk5gA

Ik heb er al enkele binnengekregen, maar allemaal terug naar af moeten sturen: geen exif, archieffoto, grote signature op de foto... Maar ik heb geduld.

Iedereen wacht tot de bladeren nog wat meer bruin/oranje kleuren.
    Ofwel kregen ze schrik van jouw uitspraak "dus met een mooi geel-goud-bruin gekleurde eik neem ik ditmaal geen genoegen" .
    Sony DSC-RX10 III - Canon G10 - One+3

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Iedereen wacht tot de bladeren nog wat meer bruin/oranje kleuren.
    Ofwel kregen ze schrik van jouw uitspraak "dus met een mooi geel-goud-bruin gekleurde eik neem ik ditmaal geen genoegen" .

Dan citeer je natuurlijk maar een halve zin:
    Het seizoen (de herfst) is niet meteen synoniem van 'het weer', dus met een mooi geel-goud-bruin gekleurde eik neem ik ditmaal geen genoegen.
    (wat blijkbaar nog niet begrepen wordt is dat in principe elke (buiten)opname goed is, zolang je maar kunt zien dat
    - de zon schijnt
    - het regent
    - het waait
    - het sneeuwt... )

Dat abnormaal flauw zonnetje van vandaag bv.

Dan citeer je natuurlijk maar een halve zin:

(wat blijkbaar nog niet begrepen wordt is dat in principe elke (buiten)opname goed is, zolang je maar kunt zien dat
    - de zon schijnt
    - het regent
    - het waait
    - het sneeuwt... )

Dat abnormaal flauw zonnetje van vandaag bv.
    Weet ik wel hoor, zie mijn knipoog in # 7.

Zijn titels en onderschriften bij de foto's van de challenge terug toegelaten ?

Mvg Yves

Ik vind het jammer en eigenlijk saai dat er niets (of zo weinig) nog te lezen is... ik hoop alvast op herziening van deze op basis van een enquete (met beperkte deelname en toch een meerderheid met ja + ja maar tov neen) gewijzigde regels...
    Ondertussen hoopvol voor interessanter fotoweer... begint wel te dringen...

groeten

Luc
    verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LLuc Bekijk bericht
    Ik vind het jammer en eigenlijk saai dat er niets (of zo weinig) nog te lezen is... ik hoop alvast op herziening van deze op basis van een enquete (met beperkte deelname en toch een meerderheid met ja + ja maar tov neen) gewijzigde regels...
    Ondertussen hoopvol voor interessanter fotoweer... begint wel te dringen...

groeten

Luc
    Awel Luc, ik geef je volkomen gelijk. De challenge is de challenge niet meer zonder die commentaren. Ik begrijp nog altijd niet waarom er geen reacties meer mogen gegeven worden. Vinden jullie dat echt LEUK????
    Ik heb dit WE deel genomen aan Buren Bij Kunstenaars. Er waren mensen die mijn foto's voorbij liepen, maar anderen die bleven kijken en die hun mening gaven....pos en neg. Wat zouden jullie liever hebben?
    Les, sorry dat ik daar nog eens over schrijf. Het is nu zo asociaal, "dien je foto in en zwijg". Dat gevoel heb ik en waarschijnlijk nog vele anderen. De commentaren die gegeven worden, zullen bij "goede" foto's niet beïnvloedbaar zijn.
    Als het zo blijft duren dan denk ik niet dat ik nog lang zal deelnemen. Misschien toch nog ne herziening?
    Gr Pascale
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

Vanaf volgende maand ga ik waarschijnlijk weer naar het oude en vertrouwde schema!
    Vandaag kunnen er nog inzendingen zijn, en ik verander niet graag de regels terwijl het spel loopt.

Dat is één der redenen waarom ik tijdens voorgaande challenges vroeg om mijn foto('s) te verwijderen.
    Ik doe nu nog mee met de challenge, maar hier intern met enkele vrienden waar we wel commentaren geven. Ik geef ook geen punten meer.
    Ik heb veel respect voor jou Lesc en dat zal zo blijven wat er ook nog uit de Challenge voort vloeit.
    Of ik nu nog ooit commentaren geef ? Ik betwijfel het. Ik heb de pogingen gedaan, heb daarvoor de nodige animo gehad met allerhande mogelijke aansprekingen.
    Ik heb brede schouders, enkel die schouders dragen wel geen verwijten en verwensingen en zo zijn we opnieuw aan het praten over de challenge.
    Of je er nu goed aan doet om eventueel op stappen terug te komen ? Ik weet het niet. Er is een democratisch (alhoewel er altijd zijn dat dit een opgeet spel zou zijn) en die moeten we volgen.
    Eventueel kan je de poll over doen en kijken wat het resultaat is. Eigenhandig de voorgaande poll negeren zou ik niet doen of er is weer een gezeur en een gesar en een gezever dat de één of andere weer van zich heeft laten horen en messen op de keel hebben gezet.
    Tijdens de ALV had je eventueel dit probleem wel kunnen aankaarten en vragen of je nu de poll terzijde legt of niet. De aanwezigen hadden dan een stem kunnen geven.

Les: Je doet het goed en houd het zo. Pas wel op dat je geen uitschuiver hebt of dat je je g*t verbrandt door de resultaten van een gehouden enquête opzij te schuiven zonder iedereen om zijn mening gevraagd te hebben.
    http://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

het is inderdaad stillekes, zo zonder tekstjes.

aan de andere kant, het is ook altijd stiller en stiller op de fora, meer en meer mensen zetten er gewoon hun foto op, verwachten commentaar (liefst positieve), maar doen zelf geen moeite om commentaar te geven.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

Les: Je doet het goed en houd het zo. Pas wel op dat je geen uitschuiver hebt of dat je je g*t verbrandt door de resultaten van een gehouden enquête opzij te schuiven zonder iedereen om zijn mening gevraagd te hebben.
    Helemaal mee eens.

Mvg Yves.

Vanaf volgende maand ga ik waarschijnlijk weer naar het oude en vertrouwde schema!
    Vandaag kunnen er nog inzendingen zijn, en ik verander niet graag de regels terwijl het spel loopt.
    Waarvoor werd er dan een poll gehouden ???

en ik blijf bij mijn mening dat de Ja-stemmers opgesplitst zijn ( in Ja en Ja maar ) en de Neen-stemmers niet.
    DAT geeft pas een vertekend beeld => zie Interpretatie stemming Commentaar of niet in de BD-Challenge?
    Ik ben (nu ik geen commentaren meer ontvang/lees) een voorstander om de Ja en de Ja maar stemmen bij elkaar op te tellen en de beoordelingen terug in te voeren.

ps. ik was het ook niet altijd eens met de kritiek die ik op mijn foto's kreeg maar toch was deze vaak terecht ( trouwens wie krijgt er graag kritiek ? ).
    Na de stemming zag ik soms dat er één of twee sterren gegeven waren maar die personen hadden het lef niet om te zeggen wat er zo " rotslecht " aan was.
    Daarom heb ik meer respect voor degene die wel zijn mening wil en durft te verkondigen ( in de hoop of wetenschap dat ik er iets kan uit bijleren ).
    Laatst gewijzigd door Mikko2; 25 oktober 2017 om 11:15 Reden: Textuele zinsfouten

Waarvoor werd er dan een poll gehouden ???
    Om te polsen naar de opinies, tiens. Ik wil rekening houden met meerderheid vs minderheid, maar zoals uit die andere topic mag blijken (waar ik me opzettelijk niet in gemoeid heb), enige nuancering blijft nodig.
    De ene wil ermee ophouden als ik opnieuw commentaar toelaat, de andere als ik commentaar niet opnieuw toelaat. Wat als ik er de brui aan geef? Ik sta hier helemaal alleen voor; ik krijg wel ontzettend veel PBs van mensen die me aanmoedigen, en me tegelijk vertellen wat hun opinie is; maar verder voel ik me door niemand geruggesteund. Integendeel.
    Ik heb de indruk dat de mensen die niets met de Challenge te maken hebben (dus niet scoren, geen thema's aanduiden, geen commentaar geven of wat dan ook) teveel (willen?) bepalen hoe de Challenge moet verlopen, en hoe een Mod zich moet gedragen, en dat pik ik niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mikko2 Bekijk bericht
    en ik blijf bij mijn mening dat de Ja-stemmers opgesplitst zijn ( in Ja en Ja maar ) en de Neen-stemmers niet.
    DAT geeft pas een vertekend beeld => zie Interpretatie stemming Commentaar of niet in de BD-Challenge?
    Nog altijd ben ik een hevige voorstander ervan om de Ja en de Ja maar stemmen bij elkaar op te tellen en de beoordelingen terug in te voeren.

ps. ik was het ook niet altijd eens met de kritiek die ik op mijn foto's kreeg maar toch was deze vaak terecht ( trouwens wie krijgt er graag kritiek ? ).
    Na de stemming zag ik soms dat er één of twee sterren gegeven waren maar die personen hadden het lef niet om te zeggen wat er zo " rotslecht " aan was.
    Daarom heb ik meer respect voor degene die wel zijn mening wil en durft te verkondigen ( in de hoop of wetenschap dat ik er iets kan uit bijleren ).
    En ik vind dat kritiek en/of reacties toelaten, een invloed heeft op hij/zij die nog punten moet geven.
    Ik blijf er bij, bij een fotowedstrijd kan je enkel punten geven of stemmen op, dit zonder al dan niet gefundeerde kritiek/reacties neer te pennen.
    En ondanks dat het hier challenge genoemd wordt, is het toch een wedstrijd, want er wordt een prijs gegeven aan de 'eerste'.

Je hebt wel gelijk betreffende Ja, Ja maar en Neen. Een poll hou je beter met slechts twee mogelijkheden.

En ik vind dat kritiek en/of reacties toelaten, een invloed heeft op hij/zij die nog punten moet geven.
    Ik blijf er bij, bij een fotowedstrijd kan je enkel punten geven of stemmen op, dit zonder al dan niet gefundeerde kritiek/reacties neer te pennen.
    En ondanks dat het hier challenge genoemd wordt, is het toch een wedstrijd, want er wordt een prijs gegeven aan de 'eerste'.

Je hebt wel gelijk betreffende Ja, Ja maar en Neen. Een poll hou je beter met slechts twee mogelijkheden.
    Heb je ooit al eens de juryleden foto's op een wedstrijd zien beoordelen ?
    Dat gebeurt ook niet door elk jurylid apart maar in gemeenschappelijk overleg en daar wordt ook besproken wat er goed of slecht aan is.
    Beïnvloeden die juryleden elkaar dan niet ? Och ja zeker, is die stemming dan " vervalst " want het ene jurylid is toch overtuigender dan de andere ?

Als ik eerlijk ben, ik ga er gene boterham minder voor eten of er slechter van slapen als ik die hoofdprijs weeral niet win.
    Wel ben ik tevreden als ik weet wat er aan mijn kunde nog bijgeschaafd kan worden, daarom mis ik de gefundeerde commentaren.
    Een opmerking ( positief of negatief ) neerpennen is vlug gedaan en eigenlijk zou iedereen die een stem uitbrengt dat dan ook moeten doen ( ikzelf dus ook )
    Het enigste wat je dan voor ogen zou moeten houden is dat de fotograaf er nadien iets kan uit leren of vragen dat hij het ons nadien wil onthullen.

Met de woorden prachtig, mooi of niet goed leer je niks bij en daar wordt je dan ook niet slimmer van.
    Net als van GEEN commentaar krijgen, dan blijf je ook ter plaatse trappelen en dan leer je ook niks uit je fouten en maak je er geen betere foto's door.

ps. om " beïnvloeding " uit te schakelen is de enige optie dat de reacties en de stemmingen pas in de week na het afsluiten van de inzendingen getoond worden.
    Vermits dat technisch niet kan heeft ieder voor zich nog altijd de optie om die commentaren ( nog ) niet te lezen.

Om te polsen naar de opinies, tiens. Ik wil rekening houden met meerderheid vs minderheid, maar zoals uit die andere topic mag blijken (waar ik me opzettelijk niet in gemoeid heb), enige nuancering blijft nodig.
    De ene wil ermee ophouden als ik opnieuw commentaar toelaat, de andere als ik commentaar niet opnieuw toelaat. Wat als ik er de brui aan geef? Ik sta hier helemaal alleen voor; ik krijg wel ontzettend veel PBs van mensen die me aanmoedigen, en me tegelijk vertellen wat hun opinie is; maar verder voel ik me door niemand geruggesteund. Integendeel.
    Ik heb de indruk dat de mensen die niets met de Challenge te maken hebben (dus niet scoren, geen thema's aanduiden, geen commentaar geven of wat dan ook) teveel (willen?) bepalen hoe de Challenge moet verlopen, en hoe een Mod zich moet gedragen, en dat pik ik niet.
    Lesc,
    Je niets van aan trekken. Ik begrijp je en ik heb je hierover en hiervoor al genoeg PM gestuurd (Oei, nu gaan er weer zijn die me een achterbakse noemen, maar och god, als je dan ziet van wie dit en dat dan allemaal komt).
    Ik zou zoals ik al blijkbaar terecht opmerkte, niet teveel veranderen. Eventueel een nieuwe poll lanceren, maar die zou ik dan enkel houden onder de personen die het laatste jaar (minstens 12 maanden) aan de challenge hebben deel genomen. Personen die niet deel nemen hoeven in feite dan ook geen oordeel te vellen over de spelregels. Vergelijk met het voetbal. Het zijn enkel de spelers en de scheidsrechters die het spel bepalen. De roepers en tierders aan de zijkant staan dan ook aan de zijkant. En het spreekwoord "De beste stuurlui staan aan wal" indachtig ...
    Eventueel zou men eens moeten nadenken indien stemgerechtigden enkel zij zijn die effectief hebben deel genomen.
    Mijn steun heb je in ieder geval. Commentaar geven of niet, titel plaatsen of niet. Maar ik zou de gehouden poll niet negeren en ook dan heb je mijn steun.
    http://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Het is toch een beetje gek.
    Je kan niet iedereen tevreden stellen, dat bestaat gewoon niet.
    De regels worden bepaald door de spelmaker en het is dan aan de mensen of ze willen deelnemen of niet.
    Einde verhaal toch?
    Groetjes,
    Dominic

Het is maar een gedacht , maar wat zouden jullie er van denken als de foto's na afloop van de challenge worden vrijgegeven voor commentaar?
    Iedereen heeft dan zijn goesting.
    1- De mensen die commentaar willen geven of krijgen zijn dan op hun wensen bediend.
    2- De mensen die liever geen commentaar krijgen tijdens de challenge hebben dan ook hun gedacht.

Mvg Yves.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
    Het is maar een gedacht , maar wat zouden jullie er van denken als de foto's na afloop van de challenge worden vrijgegeven voor commentaar?
    Iedereen heeft dan zijn goesting.
    1- De mensen die commentaar willen geven of krijgen zijn dan op hun wensen bediend.
    2- De mensen die liever geen commentaar krijgen tijdens de challenge hebben dan ook hun gedacht.

Mvg Yves.
    Ik vind dit zeker een idee dat de moeite waard is om te proberen. Ik wilde wel checken of het technisch mogelijk was; daarom heb ik nu (da's natuurlijk bijna één maand na afsluiting; ik zou daags na afsluiting voorstellen) de september Challenge (thema: blur) opengesteld voor commentaar.
    Proberen maar, zou ik zeggen. De scores zijn niet meer te beïnvloeden.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Weinig animo in de lopende Challenge (de 4 elementen)
    Door LesC in forum Challenge-of-the-Month
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 6 augustus 2013, 18:23
  2. 3 x lopende zon
    Door Motofoto in forum Beginnershoek
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 11 mei 2012, 19:42
  3. Lopende hond
    Door Tom M in forum Beginnershoek
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 9 maart 2011, 17:28
  4. Lopende boom...