Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lopende challenge?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lopende challenge?

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

    Les: Je doet het goed en houd het zo. Pas wel op dat je geen uitschuiver hebt of dat je je g*t verbrandt door de resultaten van een gehouden enquête opzij te schuiven zonder iedereen om zijn mening gevraagd te hebben.
    Helemaal mee eens.

    Mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #17
      Re: Lopende challenge?

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Vanaf volgende maand ga ik waarschijnlijk weer naar het oude en vertrouwde schema!
      Vandaag kunnen er nog inzendingen zijn, en ik verander niet graag de regels terwijl het spel loopt.
      Waarvoor werd er dan een poll gehouden ???

      Comment


      • #18
        Re: Lopende challenge?

        en ik blijf bij mijn mening dat de Ja-stemmers opgesplitst zijn ( in Ja en Ja maar ) en de Neen-stemmers niet.
        DAT geeft pas een vertekend beeld => zie http://forum.belgiumdigital.com/f13/...ge-548507.html
        Ik ben (nu ik geen commentaren meer ontvang/lees) een voorstander om de Ja en de Ja maar stemmen bij elkaar op te tellen en de beoordelingen terug in te voeren.

        ps. ik was het ook niet altijd eens met de kritiek die ik op mijn foto's kreeg maar toch was deze vaak terecht ( trouwens wie krijgt er graag kritiek ? ).
        Na de stemming zag ik soms dat er één of twee sterren gegeven waren maar die personen hadden het lef niet om te zeggen wat er zo " rotslecht " aan was.
        Daarom heb ik meer respect voor degene die wel zijn mening wil en durft te verkondigen ( in de hoop of wetenschap dat ik er iets kan uit bijleren ).
        Last edited by Mikko2; 25 oktober 2017, 10:15. Reden: Textuele zinsfouten

        Comment


        • #19
          Re: Lopende challenge?

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Waarvoor werd er dan een poll gehouden ???
          Om te polsen naar de opinies, tiens. Ik wil rekening houden met meerderheid vs minderheid, maar zoals uit die andere topic mag blijken (waar ik me opzettelijk niet in gemoeid heb), enige nuancering blijft nodig.
          De ene wil ermee ophouden als ik opnieuw commentaar toelaat, de andere als ik commentaar niet opnieuw toelaat. Wat als ik er de brui aan geef? Ik sta hier helemaal alleen voor; ik krijg wel ontzettend veel PBs van mensen die me aanmoedigen, en me tegelijk vertellen wat hun opinie is; maar verder voel ik me door niemand geruggesteund. Integendeel.
          Ik heb de indruk dat de mensen die niets met de Challenge te maken hebben (dus niet scoren, geen thema's aanduiden, geen commentaar geven of wat dan ook) teveel (willen?) bepalen hoe de Challenge moet verlopen, en hoe een Mod zich moet gedragen, en dat pik ik niet.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #20
            Re: Lopende challenge?

            Oorspronkelijk geplaatst door Mikko2 Bekijk bericht
            en ik blijf bij mijn mening dat de Ja-stemmers opgesplitst zijn ( in Ja en Ja maar ) en de Neen-stemmers niet.
            DAT geeft pas een vertekend beeld => zie http://forum.belgiumdigital.com/f13/...ge-548507.html
            Nog altijd ben ik een hevige voorstander ervan om de Ja en de Ja maar stemmen bij elkaar op te tellen en de beoordelingen terug in te voeren.

            ps. ik was het ook niet altijd eens met de kritiek die ik op mijn foto's kreeg maar toch was deze vaak terecht ( trouwens wie krijgt er graag kritiek ? ).
            Na de stemming zag ik soms dat er één of twee sterren gegeven waren maar die personen hadden het lef niet om te zeggen wat er zo " rotslecht " aan was.
            Daarom heb ik meer respect voor degene die wel zijn mening wil en durft te verkondigen ( in de hoop of wetenschap dat ik er iets kan uit bijleren ).
            En ik vind dat kritiek en/of reacties toelaten, een invloed heeft op hij/zij die nog punten moet geven.
            Ik blijf er bij, bij een fotowedstrijd kan je enkel punten geven of stemmen op, dit zonder al dan niet gefundeerde kritiek/reacties neer te pennen.
            En ondanks dat het hier challenge genoemd wordt, is het toch een wedstrijd, want er wordt een prijs gegeven aan de 'eerste'.

            Je hebt wel gelijk betreffende Ja, Ja maar en Neen. Een poll hou je beter met slechts twee mogelijkheden.

            Comment


            • #21
              Re: Lopende challenge?

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              En ik vind dat kritiek en/of reacties toelaten, een invloed heeft op hij/zij die nog punten moet geven.
              Ik blijf er bij, bij een fotowedstrijd kan je enkel punten geven of stemmen op, dit zonder al dan niet gefundeerde kritiek/reacties neer te pennen.
              En ondanks dat het hier challenge genoemd wordt, is het toch een wedstrijd, want er wordt een prijs gegeven aan de 'eerste'.

              Je hebt wel gelijk betreffende Ja, Ja maar en Neen. Een poll hou je beter met slechts twee mogelijkheden.
              Heb je ooit al eens de juryleden foto's op een wedstrijd zien beoordelen ?
              Dat gebeurt ook niet door elk jurylid apart maar in gemeenschappelijk overleg en daar wordt ook besproken wat er goed of slecht aan is.
              Beïnvloeden die juryleden elkaar dan niet ? Och ja zeker, is die stemming dan " vervalst " want het ene jurylid is toch overtuigender dan de andere ?

              Als ik eerlijk ben, ik ga er gene boterham minder voor eten of er slechter van slapen als ik die hoofdprijs weeral niet win.
              Wel ben ik tevreden als ik weet wat er aan mijn kunde nog bijgeschaafd kan worden, daarom mis ik de gefundeerde commentaren.
              Een opmerking ( positief of negatief ) neerpennen is vlug gedaan en eigenlijk zou iedereen die een stem uitbrengt dat dan ook moeten doen ( ikzelf dus ook )
              Het enigste wat je dan voor ogen zou moeten houden is dat de fotograaf er nadien iets kan uit leren of vragen dat hij het ons nadien wil onthullen.

              Met de woorden prachtig, mooi of niet goed leer je niks bij en daar wordt je dan ook niet slimmer van.
              Net als van GEEN commentaar krijgen, dan blijf je ook ter plaatse trappelen en dan leer je ook niks uit je fouten en maak je er geen betere foto's door.

              ps. om " beïnvloeding " uit te schakelen is de enige optie dat de reacties en de stemmingen pas in de week na het afsluiten van de inzendingen getoond worden.
              Vermits dat technisch niet kan heeft ieder voor zich nog altijd de optie om die commentaren ( nog ) niet te lezen.

              Comment


              • #22
                Re: Lopende challenge?

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Om te polsen naar de opinies, tiens. Ik wil rekening houden met meerderheid vs minderheid, maar zoals uit die andere topic mag blijken (waar ik me opzettelijk niet in gemoeid heb), enige nuancering blijft nodig.
                De ene wil ermee ophouden als ik opnieuw commentaar toelaat, de andere als ik commentaar niet opnieuw toelaat. Wat als ik er de brui aan geef? Ik sta hier helemaal alleen voor; ik krijg wel ontzettend veel PBs van mensen die me aanmoedigen, en me tegelijk vertellen wat hun opinie is; maar verder voel ik me door niemand geruggesteund. Integendeel.
                Ik heb de indruk dat de mensen die niets met de Challenge te maken hebben (dus niet scoren, geen thema's aanduiden, geen commentaar geven of wat dan ook) teveel (willen?) bepalen hoe de Challenge moet verlopen, en hoe een Mod zich moet gedragen, en dat pik ik niet.
                Lesc,
                Je niets van aan trekken. Ik begrijp je en ik heb je hierover en hiervoor al genoeg PM gestuurd (Oei, nu gaan er weer zijn die me een achterbakse noemen, maar och god, als je dan ziet van wie dit en dat dan allemaal komt).
                Ik zou zoals ik al blijkbaar terecht opmerkte, niet teveel veranderen. Eventueel een nieuwe poll lanceren, maar die zou ik dan enkel houden onder de personen die het laatste jaar (minstens 12 maanden) aan de challenge hebben deel genomen. Personen die niet deel nemen hoeven in feite dan ook geen oordeel te vellen over de spelregels. Vergelijk met het voetbal. Het zijn enkel de spelers en de scheidsrechters die het spel bepalen. De roepers en tierders aan de zijkant staan dan ook aan de zijkant. En het spreekwoord "De beste stuurlui staan aan wal" indachtig ...
                Eventueel zou men eens moeten nadenken indien stemgerechtigden enkel zij zijn die effectief hebben deel genomen.
                Mijn steun heb je in ieder geval. Commentaar geven of niet, titel plaatsen of niet. Maar ik zou de gehouden poll niet negeren en ook dan heb je mijn steun.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #23
                  Re: Lopende challenge?

                  Het is toch een beetje gek.
                  Je kan niet iedereen tevreden stellen, dat bestaat gewoon niet.
                  De regels worden bepaald door de spelmaker en het is dan aan de mensen of ze willen deelnemen of niet.
                  Einde verhaal toch?
                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment


                  • #24
                    Re: Lopende challenge?

                    Het is maar een gedacht , maar wat zouden jullie er van denken als de foto's na afloop van de challenge worden vrijgegeven voor commentaar?
                    Iedereen heeft dan zijn goesting.
                    1- De mensen die commentaar willen geven of krijgen zijn dan op hun wensen bediend.
                    2- De mensen die liever geen commentaar krijgen tijdens de challenge hebben dan ook hun gedacht.

                    Mvg Yves.
                    What you see is what you get

                    Comment


                    • #25
                      Re: Lopende challenge?

                      Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                      Het is maar een gedacht , maar wat zouden jullie er van denken als de foto's na afloop van de challenge worden vrijgegeven voor commentaar?
                      Iedereen heeft dan zijn goesting.
                      1- De mensen die commentaar willen geven of krijgen zijn dan op hun wensen bediend.
                      2- De mensen die liever geen commentaar krijgen tijdens de challenge hebben dan ook hun gedacht.

                      Mvg Yves.
                      Ik vind dit zeker een idee dat de moeite waard is om te proberen. Ik wilde wel checken of het technisch mogelijk was; daarom heb ik nu (da's natuurlijk bijna één maand na afsluiting; ik zou daags na afsluiting voorstellen) de september Challenge (thema: blur) opengesteld voor commentaar.
                      Proberen maar, zou ik zeggen. De scores zijn niet meer te beïnvloeden.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Lopende challenge?

                        Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                        Het is maar een gedacht , maar wat zouden jullie er van denken als de foto's na afloop van de challenge worden vrijgegeven voor commentaar?
                        Iedereen heeft dan zijn goesting.
                        1- De mensen die commentaar willen geven of krijgen zijn dan op hun wensen bediend.
                        2- De mensen die liever geen commentaar krijgen tijdens de challenge hebben dan ook hun gedacht.

                        Mvg Yves.
                        Voor de volle 200 % mee akkoord . Dan is beïnvloeden voor zij die punten geven niet aan de orde.
                        Heel goed idee Yves.

                        Enkel laten stemmen door zij die deelnemen en of deelgenomen hebben de laatste 12 maanden heeft geen enkele zin, dan doen er rap enkele voor één keer mee, en indien je moet deelnemen om te mogen quoteren dan doe je elke keer mee, zo simpel is het.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Lopende challenge?

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Ik vind dit zeker een idee dat de moeite waard is om te proberen. Ik wilde wel checken of het technisch mogelijk was; daarom heb ik nu (da's natuurlijk bijna één maand na afsluiting; ik zou daags na afsluiting voorstellen) de september Challenge (thema: blur) opengesteld voor commentaar.
                          Proberen maar, zou ik zeggen. De scores zijn niet meer te beïnvloeden.

                          Het zou dan ook heel handig zijn dat diegene die commentaar willen, dan zelf de eerste commentaar geven in de aard van: graag commentaar op mijn foto aub. Zo is iedereen ook gediend. Geen gezever meer over beïnvloeding, geen gezever meer dat ik geen commentaren wil op mijn foto's en er toch krijg. Al bij al voor mij dan ook heel wat tijdbesparend (ik reken minstens minder dan de helft die om commentaar vraagt zoals ik uit de enquête kan afleiden).


                          Lesc, misschien even leuk en belangrijk om een eerlijker beeld te hebben. De foto's pas allen tonen op het ogenblik dat de deelname wordt afgesloten. Ik vond de eerste 2 weken van de challenge leuk omdat er niets te zien was. Ik had gehoopt dat dit zo bleef tot het einde.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #28
                            Re: Lopende challenge?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Enkel laten stemmen door zij die deelnemen en of deelgenomen hebben de laatste 12 maanden heeft geen enkele zin, dan doen er rap enkele voor één keer mee, en indien je moet deelnemen om te mogen quoteren dan doe je elke keer mee, zo simpel is het.
                            Dat getuigt dan des te meer hoe oneerlijk je dan bent in het spel. Man toch, wanneer hou jij toch eens op...
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #29
                              Re: Lopende challenge?

                              Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                              Het is maar een gedacht , maar wat zouden jullie er van denken als de foto's na afloop van de challenge worden vrijgegeven voor commentaar?
                              Iedereen heeft dan zijn goesting.
                              1- De mensen die commentaar willen geven of krijgen zijn dan op hun wensen bediend.
                              2- De mensen die liever geen commentaar krijgen tijdens de challenge hebben dan ook hun gedacht.

                              Mvg Yves.
                              Voor de volle 200 % mee akkoord . Dan is beïnvloeden voor zij die punten geven niet aan de orde.
                              Heel goed idee Yves.

                              Enkel laten stemmen door zij die deelnemen en of deelgenomen hebben de laatste 12 maanden heeft geen enkele zin, dan doen er rap enkele voor één keer mee, en indien je moet deelnemen om te mogen quoteren dan doe je elke keer mee, desnoods met een foto die nergens op lijkt, zo simpel is het.

                              En als het is om iets bij te leren over je foto, dan plaats je beter in Oordeel, daar is het de bedoeling dat je foto's plaatst om iets bij te leren.
                              Zelfs in SC plaatsen, waar er hardere kritiek/commentaar gegeven kan worden is een mogelijkheid.

                              Maar één foto per maand insturen voor de challenge onder het mom van 'het is om bij te leren aan de hand van de reacties'... .

                              Maar Les is de baas van de challenge, dus die doet wat hij wil hé.

                              Ps Als je hulp nodig hebt Les, ik kan me makkelijk een tiental uur per 24 u beschikbaar stellen hoor. Is dat voldoende ?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Lopende challenge?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

                                Het zou dan ook heel handig zijn dat diegene die commentaar willen, dan zelf de eerste commentaar geven in de aard van: graag commentaar op mijn foto aub. Zo is iedereen ook gediend. Geen gezever meer over beïnvloeding, geen gezever meer dat ik geen commentaren wil op mijn foto's en er toch krijg. Al bij al voor mij dan ook heel wat tijdbesparend (ik reken minstens minder dan de helft die om commentaar vraagt zoals ik uit de enquête kan afleiden).


                                Lesc, misschien even leuk en belangrijk om een eerlijker beeld te hebben. De foto's pas allen tonen op het ogenblik dat de deelname wordt afgesloten. Ik vond de eerste 2 weken van de challenge leuk omdat er niets te zien was. Ik had gehoopt dat dit zo bleef tot het einde.
                                Tja... de Challenge kwam ditmaal erg traag op gang, maar meer daarover vanaf 1 november. In principe valideer ik de foto's als ze binnenkomen, het brengt toch wel wat werk met zich mee, en ik laat dat niet graag opstapelen. Ik kan alleen navraag doen of het mogelijk is om de foto's NIET te tonen tot de afsluitdatum voor inzending.
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                                Comment

                                Working...
                                X