Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geweigerde inzendingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Geweigerde inzendingen

    Laatst ingestuurde foto is geweigerd omwille van het ontbreken van de nodige exif-waarden. De inzender heeft nog heel de dag (en avond) om dit recht te zetten.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #17
      Re: Geweigerde inzendingen

      En we gaan gewoon door.
      Vandaag 1 september en in deze post noteer ik de weigeringen voor de september Challenge (thema: Verkeer)
      - 1 september: de vorige Challenge is maar pas afgelopen, of de eerste "Verkeers"inzendingen lopen binnen. Gelukkig wordt de #1 meteen goedgekeurd. Helaas is het wat anders gesteld voor de tweede deelnemer. De foto dateert van juli 2012 en ligt dus al meer dan een jaar te wachten op deze Challenge. Kan niet, en dus eruit. Inzender, die ook vorige maand een "bekeuring" kreeg wegens kadertje, maar dat gelukkig tijdig herstelde, krijgt weer PB+email, ditmaal afkeuring wegens archieffoto. Mensen, laat hier aub deze maand niet teveel bijkomen!
      - 2 september en dat kun je echt niet geloven. De persoon die gisteren een "Lamborgini in Miami" instuurde en een PB en email ontving, stuurt gewoonweg dezelfde foto opnieuw in. Laat het duidelijk zijn: zonder antwoord van deze persoon zal ook zijn eventueel nieuwe legale foto geweigerd worden.
      - 3 september: En wat doet dezelfde persoon? Gewoon een nieuwe foto insturen, zonder op mijn PB of email te antwoorden. En wat wil het geval: de foto dateert van vorige maand, en is dus evengoed ongeldig en dus geweigerd.
      Gevolgd: tijdelijk geband van het forum en de Challenge.
      Gelukkig komt er na die ban snel reactie op mijn uitvoerige email, en kan het misverstand uitgeklaard worden!
      - 4 september: inzending van een nieuwe deelnemer ON HOLD gezet, omdat de exif-waarden ontbreken. Normaal maak ik daar korte metten mee, en wordt de inzending meteen geweigerd, maar voor nieuwe deelnemers ben ik bereid even wat meer geduld te hebben. Persoon krijgt PB en email en 24uur de tijd om mij de exif-waarden te bezorgen. En anders: eruit!
      - 5 september: intussen heeft de inzender van de exif-loze foto geantwoord op mijn email. Omdat het om een archieffoto gaat (foto gemaakt vóór het startsein van 1 september), wordt de foto geweigerd.
      - 7 september: inzending van nieuwe deelnemer: foto geweigerd wegens archieffoto. Inzender heeft PB+email ontvangen.
      - 8 september: tot in den treure: weer een inzending van een nieuwe deelnemer geweigerd wegens archieffoto: op deze foto zie je de kerstverlichting nog staan! Inzender heeft PB+email ontvangen.
      - 9 september: foto geweigerd wegens archieffoto. Dit kan niemand geloven: het gaat gewoon om dezelfde deelnemer die al tweemaal deze maand botving, en wiens foto's ik hier tijdelijk tentoongesteld heb. Deze inzending was gemaakt op 31 juli 2013, en dat is (allemaal tesamen): TE VROEG.
      - 9 september: gisteren, met een gewone user account (als Mod kun je natuurlijk meer, maar kun je precies daarom de toestand voor de gewone gebruiker niet altijd inschatten), eindelijk kunnen vinden welk veldje ik kan gebruiken om de reden van de weigering mee te delen, en wat wil het geval: ditmaal eentje zonder exif-waarden. Onverbiddelijk eruit, zoals aangekondigd, maar als deze deelnemer alsnog een "vollediger" versie instuurt, of mij -zoals verschillende kandidaten eigenlijk- apart de exif-waarden geeft, ben ik al dik tevreden, en kan ik beginnen valideren.
      Dus voortaan ook het berichtje van weigering goed lezen. Je krijgt nooit meer te zien:
      --------
      Beste < naam van deelnemer >,

      Uw foto werd jammer genoeg niet goedgekeurd.

      Opgegeven reden: . <--- Dit is voortaan ingevuld

      Met vriendelijke groeten,
      Het BD-Challenge Team.
      ---------

      - vanmorgen, 15 september, was er weer eentje zonder exif-data ingesloten, wat de validatie onmogelijk maakt. Gelukkig heeft de deelnemer snel gereageerd op mijn PB en kan, nadat de foto opnieuw is opgeladen, de validatie begonnen worden.
      Ik merk nog steeds twee weigeringen omwille van ontbrekende exif-data in mijn correspondentie. Hoewel de ene persoon wel gereageerd heeft op mijn berichten, is de eerst geweigerde inzending nog steeds niet opnieuw opgeladen. Er is tijd tot 23 september, maar laat dit niet zolang aanslepen, aub.
      Er kan altijd apart een foto MET exif-data naar mijn Mod email-adres worden gestuurd, maar het opladen kan enkel door de inzender gebeuren; anders zou de foto op mijn naam (als deelnemer) staan. Je hoeft niet ongerust te zijn dat je copyright gegevens blijven staan (bv naam van de fotograaf) want die data worden door de forumsoftware automatisch gestript. Enfin, ik heb tot nog toe niet meegemaakt dat die gegevens, die de anonimiteit zouden verbreken, bleven staan na opladen.

      - 17 september: drie inzendingen vandaag, en helaas niet één kunnen toelaten. Eentje kon er meteen uit (archieffoto), de andere twee hebben een email ontvangen omdat de exif-waarden (toevallig?) ontbraken.
      - intussen nog enkele inzendingen goedgekeurd en andere moeten weigeren, vooral omwille van "archieffoto". Regels lezen, gasten.
      -20-22 september: op de valreep toch nog een paar zonder exif, en natuurlijk niet antwoorden op hun email- of privéberichten. Eentje daarvan heeft waarschijnlijk zelfs intussen van emailadres gewijzigd, want al wat ik daarvan aan krijg is "adres onbekend".
      Last edited by LesC; 23 september 2013, 17:44. Reden: up to date gebracht, overbodigheden geschrapt
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: Geweigerde inzendingen

        Post #17, met de weigeringen voor september 2013, ge-update.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #19
          Re: Geweigerde inzendingen

          Post #17 nogmaals ge-update met een paar interessante voorvalletjes.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #20
            Re: Geweigerde inzendingen

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            ... Dit kan niemand geloven: het gaat gewoon om dezelfde deelnemer die al tweemaal deze maand botving, en wiens foto's ik hier tijdelijk tentoongesteld heb. Deze inzending was gemaakt op 31 juli 2013, en dat is (allemaal tesamen): TE VROEG. ...
            Die mens vraagt zich waarschijnlijk af: "hoe kan die moderator zien, op welke datum mijn foto gemaakt is?"
            Zelf weet ie waarschijnlijk niet hoe men die data uit foto's kan halen.
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #21
              Re: Geweigerde inzendingen

              Post #17 opnieuw ge-update.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #22
                Re: Geweigerde inzendingen

                Ik weet niet wie op het idee gekomen is om voor de challenge te eisen dat het foto's moeten zijn die gedurende die welbepaalde maand moeten zijn genomen.
                Persoonlijk vind ik dit jammer. Er kan een onderwerp komen waar je weken, maanden, jaren geleden een heel mooie foto van heb genomen, maar je kan niet deelnemen omdat ie niet deze maand genomen werd. Waarom niet geen archieffoto's toelaten....meteen een pak minder werk voor LesC.
                Ooit al eens stilgestaan bij het feit dat sommige mensen niet in de mogelijkheid verkeren dagdagelijks foto's te gaan nemen, door beroep, studie, ziekte, invaliditeit....enz ?
                Al te vlug wordt er gedacht 'ik kan dit', dus een ander moet het, of zal het ook wel kunnen.
                Wie zelf geen beperking (hetzij door werk, studie, fysisch...... )heeft denkt niet rap aan anderen die de beperking wel hebben.
                Let wel, ik schrijf dit niet voor mezelf, want ik heb ooit 1 x aan de challenge deelgenomen, en het zal wel bij deze ene keer blijven.
                Het is maar een idee en zoals geschreven, het zou LesC heel wat tijd besparen.
                Ik lees ook in het reglement dat de foto's niet of bijna niet mogen bewerkt zijn.......
                Een kadertje wordt geweigerd, maar wanneer ik bepaalde foto's bekijk........jawadde..... dan is daar toch iets meer mee gebeurd dan een kadertje.
                Groetjes
                Last edited by Guest17; 16 september 2013, 17:21.

                Comment


                • #23
                  Re: Geweigerde inzendingen

                  Dank voor je bezorgdheid, Djivan, over het feit dat ik er tijd en moeite moet insteken.

                  Ik weet niet hoelang de Challenge al bestond, vooraleer ik van mijn voorganger Spooky heb overgenomen, maar laat dat -voor mij tenminste- exact de vereiste zijn waaraan een Challenge-foto moet beantwoorden: de foto mag pas gemaakt zijn NADAT het thema bekend geworden is.
                  Ik herinner mij nog wel mijn allereerste deelname aan de Challenge destijds. Het thema was "driehoek(en)". Wel, maanden daarna heb ik nog driehoeken gezien, overal waar ik keek. Ik ben er zeker van dat dat niet het geval zou zijn, mocht ik een foto uit 'de oude doos' genomen hebben, omdat er toevallig wat driehoeken op zouden staan.
                  Nee: zie de Challenge als de Engelse vertaling van het NL "uitdaging": één fotograaf (in dit geval ik) daagt al de rest elke maand uit met een 'verrassend' onderwerp. Ik geef je (dat deed Spooky het laatste jaar ook) telkens de keuze uit drie verschillende onderwerpen, zodat ik als Challenge Moderator kan zien in welke richting de meeste fotografen kijken, maar met het gekozen onderwerp moet je het dan doen.
                  Je hoeft niet telkens mee te doen, al kan (zelfs voor het onderwerp van deze maand: verkeer) bijna altijd alles. Ik probeer wel wat af te wisselen; ik hou zelf niet echt van macro's, maar zelfs voor verkeer kun je met een closeup terecht. Er zijn nu eenmaal mensen die niets anders doen, al is -volgens mij toch- de bedoeling van de Challenge om je te leren KIJKEN (denk maar aan die driehoeken) en om "out of the box" (om het met een modieuze Engelse term te zeggen) te leren denken.
                  Persoonlijk heb ik -en dat heb ik hier al meer gezegd- meer problemen met zaken als jaarrangschikking e.d., omdat dat je bijna verplicht om willen of niet mee te blijven doen. Ik heb er zelf geen problemen mee mochten de drie eersten in de huidige rangschikking deze maand geen foto inzenden, maar nu zijn ze inderdaad bijna verplicht dat te doen (of ze moesten onderling afspreken).

                  Het is ook geen kwis (wat ik destijds als prille beginner dacht): het is niet de bedoeling om de eerste de beste driehoek in te sturen, gewoon omdat je die gezien had, maar eer, zoals ik al gezegd heb: om te leren kijken.

                  Verkeer is doorgaans heel banaal en oerlelijk. Toch moet het mogelijk zijn om daar iets moois van te maken. In principe zou je trouwens aan de Challenge moeten kunnen deelnemen met eender welk toestel of lenzen-camera combo. Zelfs de macro-gasten zullen van verkeer een closeup kunnen maken.

                  Over het bewerken lopen de meningen evengoed uiteen; hoeveel kan er niet in de camera zelf vandaag de dag? Feit is dat de Challenge geen bewerkingswedstrijd is, en dat kaders (en zeker signatures -omwille van de anonimiteit) absoluut niet kunnen. Ik ben daarin misschien wat minder streng dan mijn voorganger, en weet hoe moeilijk het vaak is om na te gaan in hoeverre een foto al dan niet bewerkt is. Maar ik hoop dat dergelijke zaken zich dan weerspiegelen in de score die je aan een bepaalde foto geeft, of niet geeft, want ik zou eer geneigd zijn om een bewerkte foto NIET te scoren dan er maar een 1 of een 2 aan toe te kennen, terwijl je heel goed weet dat je met een bijzonder knap beeld te maken hebt.

                  En het is jouw goed recht en vrijheid om mee te doen, of niet. Niemand verplicht je iets, en misschien zit er inderdaad niemand op jou of jouw foto's te wachten?

                  Ik vind het ook heerlijk dat de mensen de reglementen zo goed kennen als jij (of die regels waarvan ze vinden dat ze fout zijn). Deze topic is precies begonnen omdat de mensen de regels niet eens gelezen hebben.
                  Last edited by LesC; 16 september 2013, 19:11.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Geweigerde inzendingen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Ik weet niet wie op het idee gekomen is om voor de challenge te eisen dat het foto's moeten zijn die gedurende die welbepaalde maand moeten zijn genomen.
                    Persoonlijk vind ik dit jammer. Er kan een onderwerp komen waar je weken, maanden, jaren geleden een heel mooie foto van heb genomen, maar je kan niet deelnemen omdat ie niet deze maand genomen werd. Waarom niet geen archieffoto's toelaten....meteen een pak minder werk voor LesC.
                    Ooit al eens stilgestaan bij het feit dat sommige mensen niet in de mogelijkheid verkeren dagdagelijks foto's te gaan nemen, door beroep, studie, ziekte, invaliditeit....enz ?
                    Al te vlug wordt er gedacht 'ik kan dit', dus een ander moet het, of zal het ook wel kunnen.
                    Wie zelf geen beperking (hetzij door werk, studie, fysisch...... )heeft denkt niet rap aan anderen die de beperking wel hebben.
                    BD Challenge bestaat al sinds 2002 met de voorwaarde dat foto in maand moet genomen worden.
                    BD Challenge is zoals de naam het zegt een uitdaging, geen beloning voor de bezitter van het mooiste archief. Daarvoor kan je in de Shoot challenge terecht.
                    Het gaat over 1 foto in een periode van 3à4 weken, daarvoor moet je niet dagdagelijks foto's maken.
                    De voorwaarde omtrent de opnamedatum zou ik dus niet laten vallen, tenzij LesC het echt niet meer ziet zitten...

                    EDIT : zie net dat Les geantwoord heeft terwijl ik mijn antwoord aan het schrijven was...
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Geweigerde inzendingen

                      Bedankt voor je mening, filipo... Zoals je ziet heb ik al gereageerd voor jij je post afmaakte.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Geweigerde inzendingen

                        Ik heb met 'heel veel belangstelling' je betoog gelezen LesC en ik moet zeggen dat ik er echt van genoten heb, vooral van de vele passages die goed doorspekt waren van een dosis sarcasme, maar dan weer onmiddellijk iet of wat afgezwakt werden door het plaatsen van een smiley.
                        U bent wel nog hier en daar na dergelijke passage een smiley vergeten .
                        En dat er niemand om mijn foto's zit te wachten.....meer nog ik denk trouwens dat er niemand op iemands foto's zit te wachten, en gelukkig maar zou ik zeggen, vooral voor die eventuele wachters, want dat zou nog al een saaie bedoening zijn.
                        Vele groeten en verder veel succes nog met de 'Uitdaging van de maand' waar U al die tijd en moeite in steekt .
                        Last edited by Guest17; 18 september 2013, 12:34.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Geweigerde inzendingen

                          De weigeringen voor de maand oktober 2013 zet ik in deze post.
                          - 6 okt: eerste weigering omwille van archieffoto. De inzending was op één dag na exact 1 jaar oud.
                          - 7 okt: tweede weigering omwille van archieffoto. Deze inzending was vandaag precies 1 jaar en twee dagen oud. Deze zou wel eens opnieuw in de strijd kunnen geworpen worden, blijkbaar een foute instelling op een vrij nieuw aangekocht toestel. Wordt alsnog aanvaard.
                          - 8 okt: de beste weigering totnogtoe (zeker de suggestie van Eenbes gelezen?). Foto met kader, handtekening, naam zelfs in trefwoorden... alles d'erop en d'eraan behalve exif.
                          - 9 okt: vierde weigering, opnieuw een archieffoto. Foto was helaas één week te oud om in aanmerking te kunnen komen.
                          - 12 okt: een foto die eerst aanvaard was, is uit de wedstrijd gehaald, nadat de identiteit van de fotograaf was achterhaald via andere foto's op Photobucket
                          - 13 okt: nogmaals een archieffoto. Nooit van gehoord, zeker? Proficiat. Foto gemaakt op 21 oktober van vorig jaar en dus eruit. Nog eentje zopas binnengekomen, maar weer te oud, foto dateert van 7 september en is dus een maand te oud.
                          - 17 okt: twee archieffoto's vandaag. Eentje was maar één dag te vroeg gemaakt, maar tja, dat zijn de regels. De tweede gaat deze maand wellicht lopen met de prijs van oudste archieffoto. Deze dateerde nog uit 2008.
                          - 19 okt: thuisgekomen van de halfjaarlijkse AV/SD van BelgiumDigital VZW vond ik vijf foto's in de wachtrij. Twee konden er onmiddellijk uit, de eerste was gemaakt in de maand september van dit jaar, de tweede in de maand oktober, maar dan wel van vorig jaar. Tweemaal een archieffoto dus.
                          - 20 okt: ik ga er weer eentje uit de wedstrijd zelf moeten halen. De foto staat niet alleen in de Challenge, maar is bovendien op Facebook gepost, waarmee de anonimiteit van de fotograaf doorbroken wordt. Mag niet, gasten!
                          - 21 okt: twee weigeringen vandaag. Eentje met kader en signature, zodat eender wie kan zien wie de foto gemaakt heeft. Qua datum van opname nochtans in orde. En de tweede is de zoveelste archieffoto. Deze dateerde van augustus van dit jaar. Toen was het zelfs geen herfst.
                          - 22 okt: eentje moeten verwijderen dat tevens op het BD forum stond. Tja, zo weet iedereen van wie de inzending is, natuurlijk.
                          - 24 apr: op de laatste dag kwam er nog eentje binnen met kader. Ik heb de fotograaf gevraagd om dringend aan te passen, maar geen respons.
                          Last edited by LesC; 25 oktober 2013, 09:08.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Geweigerde inzendingen

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            De weigeringen voor de maand oktober 2013 zet ik in deze post.
                            - 6 okt: eerste weigering omwille van archieffoto. De inzending was op één dag na exact 1 jaar oud.
                            Een prijs toekennen aan de beste geweigerde foto.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Geweigerde inzendingen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                              Een prijs toekennen aan de beste geweigerde foto.
                              Aan de oudste, bijvoorbeeld?
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment


                              • #30
                                Re: Geweigerde inzendingen

                                Komen die foto's dan allemaal van gasten die niet weten hoe je de metadata moet wijzigen vraag ik me af !?
                                Als er een prijs is voor de oudste geweigerde, dan heb ik er wel nog een paar van rond de eeuwwisseling .
                                Maar ja, ik doe niet mee aan de Uitdaging van de maand, da's waar ook.....
                                Misschien doe ik ooit nog wel eens mee......om het definitief af te leren.....of juist voor die ene keer.....of om er toch mee door te gaan.....of.......kwestie van alle mogelijkheden open te houden hé.
                                Groetjes
                                Last edited by Guest17; 8 oktober 2013, 13:01.

                                Comment

                                Working...
                                X