Hallo,
Ik weet niet of jullie er al op gelet hebben, maar er is geen jaarrangschikking gepubliceerd voor de maand januari.
Ik contacteerde Spooky hieromtrent. Hij wist mij te vermelden dat hij deze als persoonlijk initiatief gestart had in het verleden.
Hij vermoedt nu echter dat door deze jaarrangschikking de competitiegeest te sterk beïnvloed wordt, wat resulteert in het feit dat het doel van de challenge wel eens verloren zou kunnen gaan.
Hij staaft zich hierbij in de verschillende discussies omtrent de eentjes die de laatste jaren regelmatig opduiken. Hij wil begrijpelijkerwijze niet verantwoordelijk gesteld worden voor dit fenomeen.
Hij houdt echter nog de jaarrangschikking bij en is van plan deze pas op 1/1/09 te publiceren.
Tenzij blijkt dat er meerdere de jaarrangschikking missen en deze terug maandelijks willen zien verschijnen.
Daarom een paar vraagjes :
1. Beïnvloedt de jaarrangschikking uw puntentoekenning ???
2. Wie volgt maandelijks de jaarrangschikking ???
3. Jaarrangschikking liever maandelijks zichtbaar of niet ???
Ik kan zelf in ieder geval in eer en geweten stellen dat de jaarrangschikking mijn puntentoekenning totaal niet beïnvloed.
Ik volgde maandelijks met plezier de jaarrangschikking en vind het een toegevoegde waarde aan de challenge, zeker met de bijkomende statistieken.
Voor mij mag de jaarrangschikking zeker maandelijks verschijnen dus.
En net nu ik mij dit jaar als doelstelling gezet had om in de jaarrangschikking binnen te geraken.![]()
Nico Greetz u !!! :-)
Jaja ik heb nu een A55'tje en vind hem super !!!
Ik had al gemerkt dat er geen rangschikking was maar dacht dat dit te wijten was aan de januarie maand.
IK hou geen rekening met die rangschikking bij het punten geven , ik zou niet weten hoe.
Ik heb het maandelijks bekeken (met veel interesse) en hopelijk start Spooky dit weer op (please)
Groetjes Galamus
1. Beïnvloedt de jaarrangschikking uw puntentoekenning ??? nee
2. Wie volgt maandelijks de jaarrangschikking ??? ik
3. Jaarrangschikking liever maandelijks zichtbaar of niet ??? liever maandelijks
~Lieve groetjes, Saskia~
Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600
Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)
Ik had vanaf januari ook graag deelgenomen aan de rangschikking op basis van de maandquoteringen, maar mijn deelname van januari is in rook opgegaan. Op een of andere onduidelijke manier is mijn inzending van het forum verdwenen. De mods begrijpen het niet maar denken dat ik een verkeerde handeling heb uitgevoerd zodat mijn foto abusievelijk en ongewild werd verwijderd. Ik weet niet wat ik fout heb gedaan, maar 't zal wel zo zijn, als zij dat beweren. In allen gevalle, jammer, want zo vermindert mijn gemiddelde al met een twaalfde.
Dikke pech, maar niets aan te doen en de moraal van het verhaal is: beter oppassen Odul
En om ter zake te komen: graag elke maand rangschikking aub, dit houdt de spanning erin.
gegroet, Ludo
1. Beïnvloedt de jaarrangschikking uw puntentoekenning ??? Neen, helemaal niet...
2. Wie volgt maandelijks de jaarrangschikking ??? Yep...
3. Jaarrangschikking liever maandelijks zichtbaar of niet ??? Liefst wel maandelijks
Bedenking ivm met het geven van 1-tjes:
Ik denk niet dat de mensen die zo flauw (en in mijn ogen oneerlijk) zijn om concurrenten in de challenge 1-tjes te geven, zich zullen laten afschrikken door de afwezigheid van een tussentijdse jaarrangschikking...
Grtz, Tigra-Boy
~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~
@ to Odul Reilouc,
Ja het is onbegrijpelijk hoe jou foto plots verdween uit de Challenge. Maar laten we hopen dat dit je niet meer overkomt.
Verder betekent dit voorval wat de jaarrangschikking betreft, niet dat hierdoor je gemiddelde meteen met 1/12 verminderd. Om in de jaarrangschikking te worden opgenomen moet men er eerst in slagen zich in de 12 eersten te plaatsen.
Kijken we even naar de jaarrangschikking 2007 dan zal men zien dat de toenmalige winnaar van de jaarrangschikking 2007 namelijk filipo slechts er 9 maal in slaagde om zich in dit lopende jaar bij de 12 eersten te plaatsen. Toch werd filipo de verdiende winnaar. Niemand slaagde in 2007 er in om 12 maal zich bij de 12 besten van de maandelijkse Challenge te plaatsen.
Deze formule werd speciaal gekozen om de Chellenge deelnemers de mogelijkheid te laten indien nodig zich van 1 of zelfs meerdere maand deelnames te onthouden, zonder daarom hun kansen op een overwinning te moeten prijs geven. Een niet deelname aan de Challenge houd natuurlijk wel in door de niet deelname je niet zal kunnen plaatsen bij de 12 eersten van deze lopende Challenge en je dan ook niet voor deze maand kan worden opgenomen in de Challenge.
Dus Reilouc alle kansen tot een mooie ereplaats liggen voor jouw nog open. Dus laat je niet ontmoedigen daar het spijtige voorval van vorige maand, welke wij ook niet helemaal begrijpen. Wij kijken al met heel veel spanning uit naar jouw evenwijdige lijnen.
Spookys Fotoweb
BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300
1.Absoluut niet
2.Ja
3.mag maandelijks maar hoeft niet echt.
Groetjes,Anita
Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!
IK heb in januari voor de eerste keer deelgenomen maar volg de challenge al een tijdje. Dat ik nu net in januari beginnen deelnemen ben heeft niets met een jaarrangschikking te maken, is gewoon toeval. Toch hier mijn antwoorden :
1. Beïnvloedt de jaarrangschikking uw puntentoekenning ???
Absoluut niet
2. Wie volgt maandelijks de jaarrangschikking ???
Ik heb het de laatste maanden gevolgd uit interesse, misschien nog wat intenser nu ik zelf probeer deel te nemen.
3. Jaarrangschikking liever maandelijks zichtbaar of niet ???
Misschien toch wel maandelijks. Zij die zich er niet aan interesseren zullen zich er waarschijnlijk ook niet aan storen. Voor de anderen kan het een extra stimulans zijn om nog harder te proberen er iets van te maken. Voor mij persoonlijk : gezien mijn niveau zullen er nog veel jaarrangschikkingen moeten gemaakt worden voor ik erin verschijn..
Mvg
Luc
Het was me ook opgevallen dat er nog geen jaarklassement was, maar ik dacht dat het door tijdsgebrek was
1. Voor mij geen invloed op het puntengeven. Alle inzendingen zijn anoniem en ik geef mooie inzendingen geen lage scores.
2. Lijkt me logisch dat ik dat elke maand in de gaten hield
3. Liefst maandelijks.
Ik ben net als Tigra-boy niet zeker dat stemmers hun gedrag gaan aanpassen aan het niet maandelijks publiceren van het jaarklassement...
Mijn foto's kan je ook bekijken in mijn portfolio
@ Spooky,
De eerste resultaten lijken mij in ieder geval positief. Ik hoop dat we je kunnen overtuigen dat uw jaarrangschikking niets met de een(d)tjes te maken heeft
Hierbij in ieder geval een warme oproep om deze toch maandelijks te publiceren
Met vriendelijke groet,
Jullie hebben me weten te overtuigen om de jaarrangschikking verder maandelijks te verzorgen.
De jaarrangschikking 2008 is te raadplegen via onderstaande link.
Link naar Topic Jaarrangschikking
Laatst gewijzigd door nestor; 7 februari 2008 om 00:08
Spookys Fotoweb
@ Spooky,
Bij deze dus bedankt om dit mooi initiatief verder te zetten en onze portie maandelijkse spanning terug te geven !!!![]()
Graag gedaan Orcanick het is dan zij jouw oproep en mede de reacties van andere Challengers die me overtuigt hebben gewoon verder te doen.![]()
Spookys Fotoweb
@Spooky
Ook een dank je wel om de jaarrangschikking verder te zetten want ik vind dit een leuke, extra motivator.
En heeft dit invloed om mijn punten geven? Totaal niet.
mvg
Marc
Bedankt MP61 altijd leuk dit te mogen horen.
Spookys Fotoweb