|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Beste Gigi,
Ik heb deze foto wel gezien en punten gegeven. En ik zie ze nog steeds trouwens... ![]() Persoonlijk vond ik dit niet de sterkste foto. mijn gevoel zei teveel "gewoon een vliegtuig"
|
Bedankt
Teruggevonden en eigenlijk heel gelukkig met die score. Bedankt aan allen. Maar over het puntensysteem heb ik mijn bedenkingen. Ik heb even de berekening gemaakt en die klopt. Wil je iemand naar beneden halen met zijn rating MOET je dus punten geven. Iedereen die een 1 krijgt ziet zijn gemiddelde naar beneden donderen. Iemand die 'geen' rating krijgt; blijft gewoon staan. Wie zijn die tactische spelers die de 1 (énen) uitdelen bij de kandidaten ? Ter uwer info; Gabriella heeft 3x een 1 gekregen ..... haar gemiddelde is dan 7,55. Doe die 3 tactische 1 'eentjes' weg en ze heeft 7,82 en dus de winnaar. Zie ik dat fout ?
|
Het hele punten systeem klopt niet! je kan maar een keer een 10 uitgeven, en een 9 enzv. je houd het laatst lage getallen over, en dan denken de meesten laat ik die ook maar een puntje geven.
Dan weten ze niet dat je totaal score naar onderen gaat, inplaats van dat er een puntje bij komt. mvg, drh |
|
||||
|
Citaat:
|
In ieder geval haal je met een '1' iemand zijn score onderuit.
Degene die geen rating krijgen behouden hun gemiddelde. Sommige beoordelen de foto's van beste tot 10e beste. Die 10e beste krijgt dan 1 punt en zo dondert zijn score omlaag. De 11e krijgt 'geen' punten en die blijft dus staan met een hoge score. Dit heeft dus echt geen nut. Sorry hoor.
|
Ach. Ik gaf niemand minder dan een 5. Gaf mezelf geen punten.
Mijn foto heeft een gemiddelde van 4,63. Niet mijn beste, wel men beste in die omstandigheden. Deze foto heeft maanden geleden in beoordeeel mijn foto gestaan. Ja wat zijn de kritieken dan nog waard op het forum, voor mij alleszins 0,0. Het zal mij het plezier van het fotograferen niet ontnemen. |
|
||||
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit is een discussie die elke keer terugkomt.
Maar inderdaad. Nu staat het er echt duidelijk op. Maar blijkbaar zijn er nog mensen die het niet gezien hebben. Daarom opteer ik al een tijd om de één stemmers kenbaar te maken, (niet alleen die hé) maar iedereen. Dan kan je rechtstreeks naar die mensen mailen en vragen wat de reden is van die lage score. Volgens mij is dat na twee-drie keer opgelost. Ofwel stemmen die mensen niet meer, ofwel zien ze dat hun manier van stemmen niet overeenstemt met de regels van BD. volgens mij is al wat onder de vijf ligt een slechte foto. En geef toe, slechte foto's op BD? af en toe eentje die jij persoonlijk minder vindt, maar is dat daarom een slechte foto die je grootmoeder beter zou kunnen? ik dacht van niet. |
|
||||
|
Citaat:
Als er hier elke keer na een challenge x aantal topics gestart worden om de reglementen in twijfel te trekken dan zal het nog zo ver komen dat er gewoon geen challenge meer is. Wat ik nu zie is dat de goeie foto's bovenaan zitten en de minder goeie onderaan, dus wat mij betreft is er correct gewaardeerd. Of een foto nu 7,12 of 7,25 heeft doet er eerlijk gezegd niet toe, evenmin als op welke plaats die foto staat, we zijn hier voor de fun bezig, maar dat vergeet men soms al eens.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb ook geen zin om elk cijfer dat ik gaf te gaan verantwoorden. Het minste wat ik gaf was een drie. Sommige foto's spraken me gewoon niet aan, dat is vermoedelijk bij iedereen zo. Wel heb ik de vier - volgens mij - beste van een commentaartje voorzien.
Ik vond het wel raar dat sommige foto's (vb: het uiltje)een paar keer een 1 kregen...
|
Citaat:
|
Akkoord dat dat iets subjectief is, maar in welke mate? Hoe verklaar je dat verschillende foto's in de top 10 een 1 hebben gekregen? Vinden de gevers van die 1'en echt dat dit de allerslechtste foto's zijn die ze ooit gezien hebben? k'Denk het niet! [/quote] Volledig mee eens. Moet er nog bij vermelden dat ik de moeite nam om ALLE foto's te beoordelen.
|
Citaat:
Stel dat de punten niet meer anoniem gegeven kunnen worden, wel dan opent zo iemand toch gewoon een nieuwe account om hetzelfde te doen.
|
Ik heb er eigenlijk nog niet bij stilgestaan dat je door een 1,2 of 3 te geven inderdaad het gemiddelde flink naar beneden haalt.
Nu geef ikzelf nooit minder dan 5 en dan meestal omdat de foto niet scherp is, slordig of niet beantwoordt aan het thema en me niet aanspreekt. Ik ga er altijd vanuit dat iedereen zijn best doet en niet 'zomaar' een foto instuurt. Een aantal maanden geleden was er nog een posting over het puntensysteem en daar heeft iemand uitgelegd hoe hij/zij punten gaf adhv verschillende beoordelingspunten: compo, scherpte, thema... en dat vind ik een goede vertrekbasis. Ik kan moeilijk geloven dat op BD snoodaards zijn die bewust lage punten geven om mooie foto's (= concurrenten) uit te schakelen. Het is toch maar een spel!!!??? Lijn
|
idem bij mij ... als de foto helemaal niet bij de opdracht pas (of ik met de meeste verbeelding niet kan inzien waarom hij toch zou beantwoorden aan de opdracht) dan geef ik lage scores ... (1à3)
Ik probeer wel zelf de 10'en te beperken omdat tja, persoonlijk vind ik een foto een 10 geven, teken is dat ik er geen enkele opmerking over zou hebben ...wat niet vaak voor komt. Negens geef ik wel regelmatig omdat het niveau toch hoog lig. Een foto die voldoet aan de opdracht die me echt niets zegt geef ik een 4 of 5 De meeste geef ik waardes tussen 6 en 9... en mijn eigen foto's ? Af en toe post ik in de challenges wel eentje maar het is nu al een tijdje geleden omdat ik zelf ook kritisch naar mijn foto's kijk en er niet echt veel waardig vind om aan de challenges mee te doen... en dan ben ik meestal consequent en geef ze bijna nooit zelf een 10, meestal maar een 8 of 9 dat de éénstemmers (en al de andere puntengevers) kenbaar bij naam worden gemaakt... geen probleem MAAR (!) indien de éénstemmer een goeie reden heeft (niet behoren tot de opdracht vind ik een perfecte reden) dan moet de fotograaf ook dat kunnen begrijpen en die éénstemmer nadien niet moedwillig zelf lage waardes geven (tenzij zijn foto's natuurlijk slecht zijn )dus kenbaar maken ? waarom niet ...alleen heb ik schrik dat sommigen niet kunnen begrijpen dat "hun mooiste foto" niet door iedereen gesmaakt wordt Citaat:
|
Dag,
De som van de punten zou moet tellen; niet het gemiddelde. Een voorbeeld Persoon 1 krijgt een 8 en een 7 Persoon 2 krijgt een 10 en nog een 10 en een tactische 1 Persoon 1 totaal = 15 Persoon 2 totaal = 21 .... da's toch duidelijk de winnaar. Maar met de gemiddelde Persoon 1 heeft 15/2 = 7.5 Persoon 2 heeft 21/3 = 7 Wie wint er ................ persoon 1 ..... onterecht. Iedereen overtuigd ? Wijzigen dus. ps: wie geeft er nu aan die babyfoto van Gabriella een '1' ? dat zijn 3x een tactische '1' om het gemiddelde onderuit te halen.
|
Citaat:
punten geven; dus bv gabriella op plaats 10 zetten (met een 1 als waardering). mvg, |
|
||||
|
@Everybody
Ik heb de oplossing voor het probleem, vanaf nu betaald iedereen voor een inzending 10€ en we kunnen iemand aannemen die ganse dagen alles en iedereen controleerd .En nu ff serieus: het systeem wijzigen is nutteloos want er bestaat geen eenvoudiger en beter systeem dan een gemiddelde rating. De som gebruiken gaat niet want niet iedere foto krijgt evenveel ratings. Ik heb even gekeken vanwaar sommige eentjes komen en blijkbaar zijn er een aantal users die op zo goed als alle foto's een rating van 1 of 2 geven, vermoedelijk om zelf hoger te eindigen, we volgen dit zeker verder op en als we zien dat het de spuigaten uitloopt kunnen we eventueel actie ondernemen... Christian
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| geen trucare , niets foefelare | Hedon | Fotodiscussie Extra | 5 | 28 juli 2003 12:43 |
![]() |