Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Februari 2013 Challenge: een filmtitel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    ......... Nogal wat beginners hebben via de Challenge beter leren fotograferen (ikzelf ook), en het is goed om te weten waarom een foto werkt of niet werkt, of welke, vaak kleine ingrepen een foto flink kunnen verbeteren.
    kijk voor de gein eens naar de Challenge inzenders van de laatste tijd/manden.
    zitten toch maar weinig beginners bij hoor.
    de meeste Challengers zijn al meedere jaren bezig met fotografie.
    denk dat beginers meer opsteken in andere (meer daarvoor geschikte) forumonderdelen.
    dit slechts ter overweging.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

      Wat dat educatieve aspect nog betreft: vroeger kon je meteen aan de slag na opbouwende opmerkingen en dat is nu niet meer het geval, ook daar gaat daarvan ook wat verloren.

      Wat de opmerking van bouk ivm beginners betreft, hij heeft gelijk een geen gelijk ...
      normaal gezien zou je mij niet bij beginners mogen rekenen maar door de challenge ga ik mij toch wagen aan dingen waar ik dan weer wel een beginner voor ben ...
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #18
        Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

        Toch zijn er bijna elke maand nieuwkomers, hoor, al wordt de uitslag toch meestal bepaald door de "ouwe kleppers" , niet meteen in leeftijd, maar wel in "anciënniteit" (sommigen zijn nog junior member, en houden zich uitsluitend met de Challenge bezig; anderen zijn ook op het BD-forum actief). Het is dit mengsel van jong en oud dat ik vooral bij de Challenge op prijs stel.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #19
          Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

          Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
          Naast "het raden naar" probeer ik ook nog wat reacties te geven. Maar de laatste tijd voel ik mij er wel wat ongemakkelijk bij. Soms geef ik een positieve reactie...soms ook opbouwend kritiek die dan niet altijd gewaardeerd wordt en soms zeg ik gewoon mijn mening...hoe ik het anders gefotografeerd zou hebben.....enz!
          Maar nog eens ....het is echt niet mijn bedoeling om één of meerdere personen af te breken....integendeel.
          Bij deze stel ik mij de vraag aan alle deelnemers....vinden jullie dat erg dat er opbouwende kritiek gegeven wordt of zouden jullie dan liever geen reacties krijgen?
          Misschien wel ne domme vraag maar ik zou daar zeker geen probleem mee hebben...integendeel...leer ik nog wat van!
          Gr Pascale
          Heel zeker, zeker niet stoppen met het geven van die kritiek. Ik heb al veel geleerd van de kritiek die op foto's wordt gegeven (en zeker niet alleen op de mijne).

          Los daarvan: ik heb deze maand na heel lang nog eens meegedaan, niet met een super foto, maar gewoon omdat ik het raadspelletje leuk vond. Ik ben dus mede-verantwoordelijk voor het naar beneden halen van het technisch niveau deze maand :-).
          Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

          Comment


          • #20
            Re: Februari 2013 Challenge: een filmtitel

            Oorspronkelijk geplaatst door vvbelleg Bekijk bericht
            ...
            Los daarvan: ik heb deze maand na heel lang nog eens meegedaan, niet met een super foto, maar gewoon omdat ik het raadspelletje leuk vond. Ik ben dus mede-verantwoordelijk voor het naar beneden halen van het technisch niveau deze maand :-).
            Denk eraan: meedoen is belangrijker dan winnen. Het klopt dat jouw foto het niet zo goed gedaan heeft, maar dat maakt het alleen maar makkelijker om in maart een betere bijdrage te leveren!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #21
              MEDEDELING ivm BD Challenge "Een filmtitel"

              Hogerop in dit draadje had ik al gezegd dat ik een mededeling te doen had. Omdat dat nieuws mogelijk de Challenge had beïnvloed, heb ik onmiddellijk besloten te wachten tot de Challenge definitief afgelopen was.
              Maar het is goed nieuws, voor ALLE deelnemers.

              Begin februari, kort nadat de Challenge "Een Filmtitel" van start gegaan was, ontving ik een privébericht van marie-anne, een Vlaamse die in het zuiden van Frankrijk woont. Ik citeer hier uit haar PB en weet dat zij me dit niet kwalijk zal nemen:

              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne
              Hallo LesC,

              Mag ik je iets vragen omtrent de filmfoto's?
              Ik werk in een kleine plaatselijke cinema in Limoux. Het gebouw is al heel oud en de binnenkant kan ook wel wat opfrissing gebruiken.
              Mijn collega en ikzelf zijn bezig (in eigen tijd) met alles een beetje in te richten.

              Nu had ik gedacht dat al die foto's, in kadertjes, heel leuk zouden staan aan de muren.
              Tenslotte gaat het allemaal om film en er zijn tot nu toe hele toffe bij.

              Zou jij (of ik) durven of mogen vragen aan al die inzenders of ze mij een grote versie kunnen toesturen.
              Dan kunnen we die laten uitprinten en ophangen.
              Weliswaar met vermelding van de auteur en BelgiumDigital eventueel.

              De meeste van onze vaste klanten weten dat ik heel erg bezig ben met fotografie en zouden dit initiatief van mijn kant wel kunnen appreciëren denk ik.
              En tijdens de wachttijd voor de film begint, zou dit iets extra zijn om over na te denken.
              We hebben ook heel dikwijls voorstellingen voor scholen en de leerlingen zouden dit een tof idee vinden om er hun kennis over film mee te testen.

              Voilà, het is maar een vraagje. Een nee heb ik al, een ja zou ik kunnen krijgen hé.

              Bedankt alvast om dit door te lezen...

              Beste groeten
              Marie-Anne
              Persoonlijk vind ik dit een schitterend initiatief, maar het is aan ieder van jullie, deelnemers, om te beslissen erop in te gaan of niet. Ik zou geen seconde aarzelen en hoop dat mijn bijdrage (als Mod mag ik niet meedoen aan de Challenge, en heb daarom apart een inzending geplaatst, die weliswaar nog tegen een aantal andere regels zondigt ) ook in aanmerking kan komen.

              Misschien kan Marie-Anne hier nog 't en 't ander aan toevoegen? Misschien nuttig om ook wat zaken af te spreken (email-adres en wat dan ook); persoonlijk zou ik ook aanraden om wat "gestandaardiseerde gegevens" van de eigenlijke film mee te geven (zoals exacte filmtitel, jaartal, regisseur...); of wil Marie-Anne zelf al dat opzoekingswerk doen?

              Uiteindelijk hoop ik dat, mocht dit project kunnen verwezenlijkt worden, wij dat op een of andere manier te weten komen (bv een fotoreportage). Het is diep in Frankrijk, dicht bij de Spaanse grens eigenlijk, maar als iemand van ons ooit die kant zou uitgaan...
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #22
                Re: MEDEDELING ivm BD Challenge "Een filmtitel"

                Bedankt LesC, om deze oproep te lanceren!
                En, je eigen bijdrage geniet onze appreciatie!

                Onze cinema heeft idd een leuke opfrisser nodig. ziehier de "saaie" inkomhal

                Mijn collega Loïc en ikzelf zijn begonnen met het boeltje wat meer pit te geven.
                Maar die muren vragen nog wat "extra".

                Indien er deelnemers zijn die ons willen helpen door een grote versie van hun foto te sturen, zouden we dit heel fijn vinden.
                Een plaatselijke sponsor zal een financiële bijdrage doen voor het uitprinten en inkaderen van de foto's.
                Natuurlijk komen de naam van de fotograaf en een vermelding van Belgium-Digital erbij te staan.

                De foto's kunnen gestuurd worden naar : marieanne PUNT stas APESTAARTJE orange PUNT fr

                Van zodra het project "hangt" zal ik zeker een "fotografisch bewijs" op BD plaatsen.
                Vanzelfsprekend, iedereen welkom bij Cinéma l'Elysée in Limoux als jullie eens passeren! Gratis entrée voor de Belgen!

                Een dikke merci alvast!!!
                Marie-Anne
                Last edited by marie-anne; 1 maart 2013, 13:11.
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

                Comment


                • #23
                  Re: MEDEDELING ivm BD Challenge "Een filmtitel"

                  Met deze van LesC erbij heb ik er al twee!
                  Merci aan Heylo en LesC

                  Groetjes
                  Marie-Anne
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: MEDEDELING ivm BD Challenge "Een filmtitel"

                    Beste marie-anne, ook ik stel graag mijn foto ter beschikking voor jouw project.
                    Zal hem eerstdaags bezorgen.

                    groetjes

                    moniq
                    groetjes, moniq (BD1321BE)

                    A picture paints a thousand words

                    Comment


                    • #25
                      Re: MEDEDELING ivm BD Challenge "Een filmtitel"

                      In alle bescheidenheid , indien je iets hebt aan nr 23 van de challenge , mag je die van mij ook hebben hoor...

                      groet, Luc
                      verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

                      Comment


                      • #26
                        Re: MEDEDELING ivm BD Challenge "Een filmtitel"

                        Natuurlijk!!!! Ik vind ze allen tof!
                        Laat maar komen hoor.
                        Vermeld er wel even bij of je schuilnaam of je echte naam moet vermeld worden hé.
                        Dank alvast aan Moniq en LLuc
                        Touch the Earth...Gently
                        www.passionsenfrance.com

                        Comment


                        • #27
                          Re: MEDEDELING ivm BD Challenge "Een filmtitel"

                          Ik wil mijn foto ook ter beschikking stellen voor jouw project maar eerst moet ik aan mijn model de toelating vragen.
                          Ik laat je nog iets weten!
                          Gr Pascale
                          Eerlijkheid duurt het langst!!
                          Mijn website: http://www.degrafon.be/

                          Comment


                          • #28
                            Re: MEDEDELING ivm BD Challenge "Een filmtitel"

                            Een tof initiatief
                            De Titanic is nog niet gezonken . . . hij komt eraan !
                            Grts Maddy

                            Ha ja, en als ik in eens in de buurt kom, kom ik zeker eens langs voor een cinemaatje
                            zero

                            Comment


                            • #29
                              Re: MEDEDELING ivm BD Challenge "Een filmtitel"

                              Mijn foto mag je morgen ook verwachten Marie-Anne, idd een leuk initiatief waar ik graag aan wil meewerken .

                              Grtjs
                              Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                              Comment


                              • #30
                                Re: MEDEDELING ivm BD Challenge "Een filmtitel"

                                Oei ons internet was even van slag. Daardoor wss dubbele post. Excuses!

                                Vanzelfsprekend LLuc!
                                Ik vond alle inzendingen, mede door mijn werk natuurlijk, heel interessant!
                                Edje C : alvast bedankt.


                                Dus laat maar komen!

                                Ondertussen zijn er reeds wat bijgekomen.
                                In naam van mijn collega Loïc, een dikke merci!

                                Heylo, Fotodirk en Rooman : foto goed ontvangen. Jullie hebben als het goed is al een mailtje gekregen.

                                Beste groeten
                                Marie-Anne
                                Touch the Earth...Gently
                                www.passionsenfrance.com

                                Comment

                                Working...
                                X