Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eén gevraagde publieke beoordeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eén gevraagde publieke beoordeling

    Tigo vroeg via de Challenge door het aanbrengen van een * achter de titel van zijn foto een beoordeling die via het forum mag getoont worden.

    Gelieve hieronder dan ook de beoordeling te vinden welke ik na validatie in Jul heb overgemaakt aan Tigo.

    Deelnemer : Tigo
    Titel : Totaal alleen, alleen met de natuur.Totale rust, alleen maar rust... *

    Link naar de foto van Tigo


    Een foto die niet alleen beantwoord aan het opgelegde thema moor ook schitterend past in de periode van vakantiesfeer.
    Als kustbewoner weet ik deze foto alvast te waarderen. Maar hier heb je vooral als mooie opwaarderende elementen de warme kleursfeer komende van de ondergaande zon. Deze warme kleuren worden dan nog eens leuk weerspiegeld in het zilte zeewater en het natte harde strand.

    In deze foto vinden we heel wat afwijkingen op de algemene regels van de fotografie. Ondanks de afwijkingen op de algemene regels krijg je een prachtige foto die mooi zijn evenwicht behoud.

    De afwijkingen waar ik naar verwijs zijn de volgende:
    · Je plaatst de horizon niet op 1/3 of 2/3 van de bovenrand of onderrand maar hier pal in het midden.
    · Je hoofdonderwerp de wandelende dame plaats je centraal in beeld en toch krijg je een wonderlijke foto dat mooi in evenwicht is
    · Ook het formaat van de foto wijkt af van zijn normale verhoudingen van 2 op 3. Je hanteert bijna het formaat van 2 op 1 waardoor je een mooi panoramisch gevoel in de foto weet te verkrijgen.

    Ik zelf heb je foto even voor de aardigheid bewerkt en zelfs zou ik de hoogte van de foto nog wat terug schroeven waardoor je nog een sterker panoramisch gevoel krijgt.

    Verder heb ik de foto ook eens omgezet naar de zwart wit waarden en ook als zwart wit foto leent deze foto zich uitstekend.

    De opbouw van de foto is heel sterk waardoor je door de juiste plaatsing van horizon, hoofdonderwerpen dame en zon en golfbreker hier de indruk wordt verwekt dat de dame naar de ondergaande zon wandelt.

    Daar je knal tegen de zon in fotografeerde krijg je niet alleen de warme kleuren van de ondergaande zon maar tekent je onderwerp de Dame zich af als een mooi silhouet tegen de horizon.

    Weinig foto’s zijn zo heerlijk bespreekbaar als deze.
    Last edited by spooky; 4 augustus 2006, 01:17.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300
Working...
X