Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dat commentaar

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Dat commentaar

    Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
    Ik heb liever dat er commentaar gegeven wordt dan geen.
    Helaas, mea-culpa, ben ikzelf daar niet zo goed in (ik wil meer schrijven dan enkel goed of slecht).
    En ook al komt het meestal van dezelfde 2 personen dan nog vind ik dit geen probleem. Ze doen er tenminste moeite voor waarvoor mijn respect.
    Ben ik steeds akkoord met hun commentaar, nee, natuurlijk niet, fotografie is ook smaak nietwaar.

    Maar kan je je als indiener van de foto niet vinden in die commentaar dan kan je, op een beleefde manier, een tegen-commentaar schrijven ter verduidelijking.

    De manier waarop en het tijdstip van het punten en commentaar geven is al ettelijk keren aan bod gekomen maar het achterliggende programma laat dit blijkbaar nu niet toe.

    Dat commentaar invloed kan uitoefenen op een puntengever valt niet uit te sluiten.
    Daarom, mocht het programma ooit kunnen worden aangepast dan zou het inderdaad wenselijk zijn om na het afsluiten van de inzendingen een periode van puntengeven vrij te schakelen (3 dagen bijvoorbeeld) gevolgd door een periode van commentaar geven waarbij men geen punten meer kan geven.

    Zo, en nu ga ik genieten van het goede weer.
    Op het eerste : programma laat het NU niet toe ; programma's kunnen te allen tijde gewijzigd worden, ik heb bvb. een zoon die dagelijks niks anders doet dan dat.

    Op het tweede : volledig mee akkoord ; en laat het nu net dàt zijn wat in het huidige programma verkeerd is.

    Niemand is tegen commentaar, hoe slecht of hoe goed ook, maar wel tegen het feit dat er commentaar gepubliceerd wordt vòòr en tijdens het punten geven.

    Dus punten geven NA dat ALLE foto's geplaatst werden en commentaar pas zichtbaar maken NA het punten geven... en ik denk dat iedereen dan tevreden is.

    En dat iedereen reeds weet wie er zéker in de top 10 zal staan... dat is voer voor een andere discussie die eigenlijk niet zou moeten gevoerd worden omdat het niet zou mogen.
    Maar het zullen wel allemaal heel goede fotografen zijn zeker, die telkens een heel goede foto plaatsen, en daardoor heel goede punten krijgen .

    En nu volg ik je MP61, ivm met het genieten van het mooie weer .

    Comment


    • #17
      Re: Dat commentaar

      Ik ben al meer in de 2de helft van het peloton geëindigd dan in de eerste helft... en toch blijf ik heel vaak meedoen. Wat ik hier nu weeral lees van top tien is al bekend en tactisch punten geven is echt bedroevend voor zij die zich er aan bezondigen... de drang naar winst is blijkbaar te groot. Meestal vind ik toch wel dat de toppers in de top tien te vinden zijn... dus helemaal onterecht zal het wel meestal niet zijn. Maar inderdaad er zijn er toch altijd waarvan ik me ook afvraag hoe het komt dat ze zo 'hoog' eindigen. Nu ja smaken verschillen... ik til daar allemaal zo zwaar niet aan.

      Ik vind de commentaren zeker een meerwaarde hebben. Ook wanneer ze niet echt lovend zijn. Maar vaak schuilt er toch wat waarheid in... tja en als je dat dan gelezen hebt beïnvloedt dat wel eens het scoren...

      Maar laat ons aub de toon vriendelijk houden en nooit de persoon viseren...

      Mensen geen kudde dier? Dat zou ik zo nog niet weten... de kunst is echter zich van tijd tot tijd eens van die kudde te kunnen distantiëren...

      groeten

      Luc
      verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

      Comment


      • #18
        Re: Dat commentaar

        Ik vind de commentaar van ik zou het ZO doen of ik zou het ZUS doen, totaal nutteloos! We kijken allemaal anders iedere fotograaf heeft zijn stijl en kijkt op een andere manier.
        Waarom dan bij elke foto deze nuttelozen woorden verspillen? Voor mij mogen deze commentaren helemaal weggelaten te worden.
        Wie kan nu zijn eigen foto objectief beoordelen? Volgen mij bestaat dat niet!

        Comment


        • #19
          Re: Dat commentaar

          Eventueel bij het uploaden van een foto in de challenge vermelden in de rubriek Bestandsomschrijving

          JA : "graag commentaar"

          NEE : " Liever geen commentaar"

          Het is maar een gedacht hé

          Mvg Yves
          What you see is what you get

          Comment


          • #20
            Re: Dat commentaar

            Zeer goed idee! Dat had ik deze maand al willen doen!!

            Comment


            • #21
              Re: Dat commentaar

              @Lieven, allen

              Even een oude URL ophalen (Let wel dit is een URL in het gesloten forum, dus niet iedereen kan hieraan).
              http://forum.belgiumdigital.com/f123...ge-505811.html

              Het is al meermaals herhaald dat het Challenge-programma (Coppermine) een niet tune-baar programma is dat BD gebruikt. Het is een as-is en echt tunen gaat niet.
              Dit betekent dat veel van onze verwachtingen niet ingelost kunnen worden.
              1) Commentaren pas geven of tonen na afsluiten stemming gaat helaas niet.
              2) Een stemming waarbij je slechts éénmalig punten van 1 to 10 kan geven lijkt niet direct haalbaar.
              En dat software kan aangepast worden klopt, maar dat kan pas als je eigenaar, ontwikkelaar ben van de pakket. BD is dat in dit geval NIET.

              RvB sluit de URL af met melding dat ze zouden kijken of:
              1) We bekijken op dit moment of het zichtbaar maken van foto's kan worden uitgesteld tot na het einde van de inzend-periode
              2) en/of de mogelijkheid tot stemmen kan worden uitgesteld tot na het einde van de inzend-periode
              Als dit technisch mogelijk zou zijn, komt er wellicht later een poll om een keuze tussen de werkbare varianten aan iedereen voor te leggen.

              Helaas heb ik nog nergens een melding gezien indien dit nu kon of niet, dus ook geen poll.

              Of commentaar nu wel of niet kan of mag is niet iets voor op AV. Sorry. Challenge is voor iedereen toegankelijk en dus materie voor discussie voor iedereen, niet enkel AV.
              Of commentaar pas zichtbaar of kan na afsluiten van stemronde is voorlopig niet toegepast. Na sluiten van de stemmingsronde kan je GEEN commentaar meer toevoegen, dus voorlopig moet je dat vooraf doen.

              Wat betreft mijn commentaar heb ik op het challengeonderdeel op het forum al mijn visie, uitleg meermaals gegeven.
              In januari heb ik dat naar aanleiding van het geven van commentaar op alle deelnemende foto's en vooral na de houding van enkele personen ook gedaan.

              Het systeem en vooral de houding van de deelnemers verplicht me om ook mijn eigen foto van commentaar te voorzien. Mij een huichelaar noemen vind ik dan ook meer dan grof. Ik ken er andere.
              Nu, het probleem hieromtrent is opgelost. Ik doe niet meer mee aan de challenge zodat mij niet meer kan verweten worden valse, vertekende beoordelingen te geven. Ik ben wel fier op mezelf dat ook ten opzichte van eigen foto's ik een heel kritische houding durf en kan aannemen.
              Van de gekregen commentaren op mijn deelnames heb ik al aardig wat geleerd en op gestoken.

              Gezien de software niet echt kan getuned worden zullen we dan maar kijken naar het goedgedrag van de deelnemers, toeschouwers en kunnen we overgaan tot opstellen van spelregels.
              Helaas, ik ken er verschillende die regels aan hun laars lappen en dan staan we helaas weer even ver.

              Lesc is een schitterende moderator voor de Challenge en laat ons dit zo houden.
              Nota bene: Wanneer ik in januari begonnen ben met het geven van commentaar op alle foto's had hij er weet van. Het volstaat gewoon een poll te houden of we nu commentaren willen of niet. Het resultaat daarvan zal dan bepalen of ik, we verder commentaar geven of niet. Dit lijkt me een nettere benadering van het blijkbare 'commentaar'-probleem dan gewoon het uitkafferen van mensen.

              En neen, ik heb helemaal geen persoonlijk doel bij het geven van beoordeling. Ik heb daar geen tijd, noch zin voor. Ik probeer gewoon mijn gevoel over een foto weer te geven. Niet meer niet min en gezien dit na de stemmingsronde niet kan, doe ik het dus ervoor.
              Ik heb echt wel geen zin om na een challenge nog eens op zoek te gaan in alle forumonderdelen naar foto's die gepost werden in challenge om daar dan commentaar te geven.
              Trouwens als die verkeerd, vertekend is in challenge, waarom zou hij dan plots goed zijn in een andere forumonderdeel ? En wedden dat het geen 10 dagen duurt vooraleer ook daar geschermd wordt dat de gegeven commentaren de HOF beïnvloeden ? Hoeveel commentaren zijn niet gekleurd "à la tête du client" ?

              Dat commentaar een score kan beïnvloeden ? Ja dat kan, maar, indien je naar de Challenge kijkt zie je eerst de foto. Om commentaren te lezen moet je dus al gewild naar beneden scrollen en gewild lezen wat anderen van de foto vinden. De commentaar gebruiken als beoordelingsfactor zegt meer over de persoon die dat doet, dan de intentie van de commentator.
              Mochten er meer commentaren geven worden dan zou dit de beoordeling ook wel nivelleren of versterken.
              Ter herhaling: Het huidige systeem laat niet toe, na stemmen commentaar te geven, spijtig.
              Wie echt geen commentaar wil op zijn, haar foto mag dat altijd onderaan als eerste commentaar geven. Gewoon. "Geen commentaar aub". Persoon wordt op zijn wensen gediend. Hierboven is zo'n voorstel gedaan.

              En mocht ik het allemaal verkeerd begrepen hebben, verontschuldigingen.
              Last edited by Wim.Vanmaele; 25 mei 2017, 08:06.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #22
                Re: Dat commentaar

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                .................................................. .......................
                Wie echt geen commentaar wil op zijn, haar foto mag dat altijd onderaan als eerste commentaar geven. Gewoon. "Geen commentaar aub". Persoon wordt op zijn wensen gediend. Hierboven is zo'n voorstel gedaan.
                Voor de challenge is dit een heel goed idee .

                Comment


                • #23
                  Re: Dat commentaar

                  Ik heb er niet bij gezet dat ik dan geen punten geef, ook niet als dat als eerste commentaar zou staan
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #24
                    Re: Dat commentaar

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                    Ik heb er niet bij gezet dat ik dan geen punten geef, ook niet als dat als eerste commentaar zou staan
                    Dan weet ik reeds welke punten U gaat geven.
                    Wanneer er staat 'Geen commentaar aub', dan geeft U een heel lage score, gewoon omdat U geen commentaar mag geven.
                    We kennen onze pappenheimers onderhand hé .

                    Comment


                    • #25
                      Re: Dat commentaar

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Dan weet ik reeds welke punten U gaat geven.
                      Wanneer er staat 'Geen commentaar aub', dan geeft U een heel lage score, gewoon omdat U geen commentaar mag geven.
                      We kennen onze pappenheimers onderhand hé .
                      Zielig hoor. Heb jij argumenten waarmee je deze stelling over Wim kan hard maken ?
                      Niet iedereen vertrekt vanuit jouw standpunt "ik laat niet..."

                      Toch een zonnige dag gewenst, met heel veel positieve ideeën...


                      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                      Comment


                      • #26
                        Re: Dat commentaar

                        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                        Zielig hoor. Heb jij argumenten waarmee je deze stelling over Wim kan hard maken ?
                        Niet iedereen vertrekt vanuit jouw standpunt "ik laat niet..."

                        Toch een zonnige dag gewenst, met heel veel positieve ideeën...


                        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                        Niks zielig. Kijk naar de reactie van Wim op mijn bericht dat het een heel goed idee is. Die reactie zegt genoeg hé.
                        Wim kon even goed schrijven "als ik dan geen commentaar mag geven, dan zal ik wel... (vul zelf maar in). Allee, dat versta ik er toch onder.
                        Bedankt voor de wensen voor een zonnige dag (alhoewel het eens goed mag regenen), en wat positieve ideeën betreft, ik heb geen andere, hier stel ik alleen vast dat...
                        En die "ik laat niet..." begrijp ik al helemaal niet, maar dat zal zeker aan mij liggen.

                        PS Ik denk wel dat Wim zichzelf kan verdedigen .

                        En mocht ik het allemaal verkeerd begrepen hebben, verontschuldigingen.
                        Last edited by Guest17; 27 mei 2017, 11:49.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Dat commentaar

                          Dat Wim al begon met het item
                          "Compositie : ..." weg te laten hé !
                          Hij schrijft daar gewoon wat hij ziet of vermoedt te zien, dat heeft met de inhoud te maken die iedereen toch wel ziet (of zijn we allemaal zo dom ? ) en niks met compositie dat eigenlijk meer over de vorm handelt.
                          Hij kan daar dan beter ook niet proberen uit te leggen hoe anderen een foto maakten, maar dat overlaten aan de maker zelf als daarnaar gevraagd wordt.
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Dat commentaar

                            In mijn opinie geeft Wim enkel weer hoe hij tot de beoordeling komt en één van de elementen in Wim zijn beoordeling is de compositie.
                            Maar dat is mijn interpretatie natuurlijk.




                            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                            Comment


                            • #29
                              Re: Dat commentaar

                              [QUOTE=Heembeek;4558629]In mijn opinie geeft Wim enkel weer hoe hij tot de beoordeling komt en één van de elementen in Wim zijn beoordeling is de compositie.
                              Maar dat is mijn interpretatie natuurlijk.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                              In mijn opinie geeft Wim enkel weer hoe hij tot de beoordeling komt en één van de elementen in Wim zijn beoordeling is de compositie.
                              Maar dat is mijn interpretatie natuurlijk.
                              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                              Beste,
                              Als ik reageer is dat niet om zomaar kritiek te leveren maar om een idee te geven wat men kan doen om iets beter te gaan maken, ik heb na deze reactie wel de indruk dat mijn boodschap niet tot u doorgedrongen is !

                              Misschien is het zo duidelijker met een voorbeeld uit een vorige challenge :
                              ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Origineel: Ja, opspattende gekleurde druppels
                              Compositie: In tegenstelling van klassiek kom, druppelt men hier tegen een zwart oppervlak. 2 aan 2 compl. kleuren
                              Kleur-licht: De opspattende druppels in compl. kleur. Mooi verlicht Rare reflectie van lichtbronnen.
                              Indruk: mooi rustig kleurplaatje. Eenvoudig. Geluk met de druppels waarbij de groen lag zit en zo alles op bouwt. Wil wel eens zien hoe dit gedaan werd.

                              ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Compositie: ... heb ik in kleur gezet en dat heeft niks met compositie te maken maar dat is wat men ziet ... zoals ik aanhaalde gaat compositie niet over inhoud zoals in dit voorbeeld maar wel maar over vorm.

                              Een prettige dag iedereen (en in mijn tuin mag het gerust regenen, ik hou ook van de natuur)
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Dat commentaar

                                Ik veronderstel dat iedereen die meedoet aan de challenge een zo goed mogelijke foto probeert in te zenden? Wanneer je dan een hoge score krijgt, is iedereen blij. Krijgt de foto echter meerdere lage scores, en staat er niet bij waarom ... dan zal er wel 'tactisch gestemd' zijn zeker? Ofwel is de inzending echt niet goed, maar weet de inzender niet waarom, want het staat er niet bij !! Daarom, zorg ervoor dat wanneer je commentaar geeft, deze een weerspiegeling is van je quotering. En wanneer je quotering laag is, geef dan zeker een gefundeerde reden. Hij/zij moet het er daarom nog niet mee eens zijn... maar dan weet hij/zij tenminste van waar de lage score en wie weet steekt hij/zij er nog iets van op.

                                Comment

                                Working...
                                X