Model = NIKON D50
Exposure Time = 1/200"
F Number = F8
Exposure Program = Aperture priority
Exposure Bias Value = -0.33EV
Focal Length = 44mm
Is het wat?
Hallo,
Mooie scherpe foto, frisse kleuren, mooi gepresenteerd.
Mist voor mij wel een echt onderwerp (een iets te algemeen beeld) maar toch een mooie weergave van de Leopoldwijk (??).
Het is altijd wat.Is het wat?
Maar wat je wilt weten is ook niet niks?
Wat moet je hier van zeggen?
Mij boeit dat niet zo, zo'n totaal overzicht. Met hijskranen.
Alleen dat park met die weg dat had een aardig beeld op kunnen leveren.
Zie je die witte randjes bij de mensjes?
Iets te veel verscherpt?
ANALOOG: Minolta XG9, Minolta 500si super, Pentax X50 met allemaal veel glaswerk
Ook: DIGITAAL: Canon 20D
Mooi stadslandschap.
Kranen horen nu eenmaal bij een stad in beweging. Ze zijn hier zo prominent aanwezig dat ze geen storend element vormen, maar deel uitmaken van het onderwerp. Mooi contrast tussen bebouwing en groen. Goede compositie.
Een polarfilter had de lucht en de gebouwen een iets frissere kleur kunnen geven, met het gevaar dat het effect ervan de foto onnatuurlijker zou doen uitzien.
Het zichtje is gefotografeerd vanaf de triomfboog van het Jubelpark, het park onderaan is dan ook het Jubelpark zelf. De drukke verkeersader in het verlengde van de tunnel is de Wetstraat, het grote gebouw achter de kranen is het Berlaymontcomplex. Dit om het even te situeren.Voor mij een erg typisch zicht van centrum Brussel.
Fascinerend contrast tussen het mooie groene rustuitstralende park met daar middenin die Kafkaïaanse open tunnel en daarenboven nog eens die ultradrukke skyline.Je zou haast zeggen dat het getrukeerd is.
![]()
Know what you know, and don't know what you don't know.
Prachtplaat en standpunt. Ik zou deze wel eens willen zien met een nachtopname. Dan wordt het pas echt spannend. of is er dan te weinig beweging in het park?![]()
Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
België barst!... van de bouwkranen.![]()
Leuk om het eens vanuit een ander perspectief te bekijken, als je er alle dagen rondloopt let je er niet zo op![]()